دوره 31 (1403)
دوره 30 (1402)
دوره 29 (1401)
دوره 28 (1400)
دوره 27 (1399)
دوره 26 (1398)
دوره 25 (1397)
دوره 24 (1396)
دوره 23 (1395)
دوره 22 (1394)
دوره 21 (1393)
دوره 20 (1392)
دوره 19 (1391)
دوره 18 (1390)
دوره 17 (1389)
دوره 16 (1388)
دوره 15 (1387)
دوره 14 (1386)
دوره 13 (1385)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1377)
دوره 4 (1376)
دوره 3 (1375)
دوره 2 (1374)
دوره 1 (1373)
زمینه‌ها و موانع‌ کاربست‌ مدیریت‌ مدرسه‌ محور در ایران‌: مطالعه‌ای‌ در دبیرستانهای‌ دولتی‌ شهر اهواز- استان‌ خوزستان‌

یدا... مهرعلی‌زاده؛ حسین‌ سپاسی‌؛ فاطمه‌ آتشفشان‌

دوره 12، شماره 2 ، شهریور 1384، صفحه 1-22

https://doi.org/10.22055/edus.2005.15986

چکیده
     مدیریت‌ مدرسه‌ محوری‌ که‌ ریشه‌ در مبانی‌ نظری‌ مشارکت‌پذیری‌، عدم‌ تمرکز، تفویض‌ اختیار و رقابتی‌ شدن‌ دارد معتقد است‌ مدرسه‌ و ارکان‌ آن‌ باید در اداره‌ مدرسه‌ دخالت‌ داده‌ شوند. در این‌ راستا مقاله‌ حاضر با بهره‌گیری‌ از چارچوب‌ نظری‌ مبتنی‌ بر الگوی‌ سازمانی‌ برگرفته‌ شده‌ از مطالعات‌ لاولر و همکاران‌ ...  بیشتر

مقایسه‌ ارائه‌ مثال‌ ساده‌ و پیچیده‌ و رویه‌ در حل‌ مسائل‌ کلامی‌ جبر در دانش‌آموزان‌ دختر سال‌ سوم‌ ریاضی‌- فیزیک‌

جواد کاوسیان؛ پروین‌ کدیور؛ حمیدرضا عریضی‌سامانی‌؛ محمدنقی‌ فراهانی‌

دوره 12، شماره 2 ، شهریور 1384، صفحه 23-42

https://doi.org/10.22055/edus.2005.15987

چکیده
     دو مطالعه‌ برای‌ بررسی‌ این‌ که‌ چگونه‌ دانش‌آموزان‌ از مثال‌ و رویه‌ در حل‌ مسائل‌ کلامی‌ جبر استفاده‌ می‌کنند طراحی‌ شد. در مطالعه‌ اول‌ تأثیر آموزش‌ از طریق‌ مثال‌ و رویه‌ در حل‌ مسائل‌ کلامی‌ جبر بررسی‌ گردید. آزمودنیها 73 دانش‌آموز دختر دبیرستانی‌ سال‌ سوم‌ ریاضی‌- فیزیک‌ بودند که‌ به‌ صورت‌ تصادفی‌ ...  بیشتر

تعیین‌ مجلات‌ هسته‌ و برآورد هزینه‌ -سودمندی‌ نشریات‌ خارجی‌ مورد استفاده‌ دانشجویان‌ دوره‌ دکتری‌ حرفه‌ای‌ دامپزشکی‌ دانشگاه‌ شهید چمران‌ اهواز و تعیین‌ جایگاه‌ این‌ مجلات‌ در فهرست‌ مجلات ‌ ISI

آتوسا کوچک؛ فریده‌ عصاره‌

دوره 12، شماره 2 ، شهریور 1384، صفحه 43-64

https://doi.org/10.22055/edus.2005.15988

چکیده
     در این‌ مقاله‌ با استفاده‌ از روش‌ تحلیل‌ استنادی‌، به‌ بررسی‌ رفتارهای‌ استنادی‌ دانشجویان‌ دوره‌های‌ دکتری‌ حرفه‌ای‌ دامپزشکی‌ دانشگاه‌ شهید چمران‌ اهواز، طی‌ سالهای‌ 1376-1380 پرداخته‌ می‌شود. در این‌ بررسی‌ مجلات‌ هسته‌ شناسائی‌ می‌شوند، میزان‌ هزینه‌- سودمندی‌ آنها برآورد شده‌، جایگاه‌ مجلات‌ هسته‌ ...  بیشتر

مقایسه‌ اثربخشی‌ روشهای‌ بالینی‌ و بهبود خود به‌ خودی‌ در درمان‌ لکنت‌ کودکان‌ با ناروانی‌ گفتار

احمد به‌پژوه؛ شکراله‌ کمالی‌

دوره 12، شماره 2 ، شهریور 1384، صفحه 65-90

https://doi.org/10.22055/edus.2005.15989

چکیده
     هدف‌ پژوهش‌ حاضر مقایسه‌ اثربخشی‌ روشهای‌ بالینی‌ و بهبود خود به‌ خودی‌ برای‌ درمان‌ لکنت‌ زبان‌ و بررسی‌ علل‌ و عوامل‌ آشکار کننده‌ آن‌ نزد کودکان‌ واجد ناروانی‌ گفتار سنین‌ سه‌ تا هفت‌ سال‌ بوده‌ است‌. نمونه‌ مورد بررسی‌ بیست‌ و دو نفر از کودکان‌ دارای‌ ناروانی‌ گفتار بودند که‌ همراه‌ والدین‌ خود به‌ ...  بیشتر

بررسی‌ انگیزه‌ها، اهداف‌، و منابع‌ اطلاعاتی‌ مورد استفاده‌ متخصصان‌ شرکت‌ توسعه‌ نیشکر و صنایع‌ جانبی‌ استان‌ خوزستان‌ و بررسی‌ مشکلات‌ آنان‌ در دسترسی‌ به‌ اطلاعات‌ مورد نیازشان‌

زاهد بیگدلی؛ ناهید یوسف‌ آقلی‌

دوره 12، شماره 2 ، شهریور 1384، صفحه 91-112

https://doi.org/10.22055/edus.2005.15990

چکیده
     هدف‌ پژوهش‌ حاضر شناخت‌ انگیزه‌ها، اهداف‌ و منابع‌ اطلاعاتی‌ مورد استفاده‌ متخصصان‌ شاغل‌ در شرکت‌ توسعه‌ نیشکر و صنایع‌ جانبی‌ استان‌ خوزستان‌، و همچنین‌ شناخت‌ شیوه‌های‌ کسب‌ اطلاعات‌ و موانع‌ و مشکلات‌ متخصصان‌ در دستیابی‌ به‌ اطلاعات‌ است‌. نوع‌ تحقیق‌ توصیفی‌ و روش‌ آن‌ پیمایشی‌ است‌. برای‌ گردآوری‌ ...  بیشتر

بررسی‌ مشکلات‌ درس‌ انشاء فارسی‌ دوره‌ راهنمایی‌ استان‌ خوزستان‌

حسین‌ الهام‌پور

دوره 12، شماره 2 ، شهریور 1384، صفحه 113-134

https://doi.org/10.22055/edus.2005.15991

چکیده
     تحقیق‌ حاضر برای‌ پاسخ‌ دادن‌ به‌ این‌ سئوال‌ انجام‌ شده‌ که‌: آیا مشکلات‌ آموزشی‌ درس‌ انشاء را می‌توان‌ شناسایی‌ و دسته‌بندی‌ کرد؟ برای‌ پاسخ‌ دادن‌ به‌ این‌ سئوال‌ از بین‌ کلیه‌ دانش‌آموزان‌ دوره‌ راهنمایی‌ و دبیران‌ درس‌ انشاء در استان‌ خوزستان‌ در سال‌ تحصیلی‌ 80-79، 1500 دانش‌آموز و 300 دبیر از پایه‌های‌ ...  بیشتر

آموزش‌ و پرورش‌ آینده‌نگر: اهداف‌ و راهکارها

محمدحسین‌ حیدری؛ محمدجعفر پاک‌سرشت‌؛ مسعود صفایی‌مقدم

دوره 12، شماره 2 ، شهریور 1384، صفحه 135-162

https://doi.org/10.22055/edus.2005.15992

چکیده
     هدف‌ این‌ مقاله‌ بررسی‌ اهداف‌ و راهکارهای‌، آموزش‌ و پرورش‌ آینده‌نگر است‌ و از دو بخش‌ تشکیل‌ می‌شود. در بخش‌ اول‌ پس‌ از مرور پیشینه‌ آینده‌نگری‌، سه‌ روش‌ اصلی‌ آینده‌نگری‌ معرفی‌ می‌شوند و ارتباط‌ آنها با تعلیم‌ و تربیت‌ مورد بحث‌ قرار خواهد گرفت‌. این‌ سه‌ روش‌ عبارتند از آینده‌نگری‌ تحلیلی‌، نظری‌ ...  بیشتر