دوره 30 (1402)
دوره 29 (1401)
دوره 28 (1400)
دوره 27 (1399)
دوره 26 (1398)
دوره 25 (1397)
دوره 24 (1396)
دوره 23 (1395)
دوره 22 (1394)
دوره 21 (1393)
دوره 20 (1392)
دوره 19 (1391)
دوره 18 (1390)
دوره 17 (1389)
دوره 16 (1388)
دوره 15 (1387)
دوره 14 (1386)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1377)
دوره 4 (1376)
دوره 3 (1375)
دوره 2 (1374)
دوره 1 (1373)
طراحی الگوی شایستگی معلم به‌مثابه یادگیرنده مادام‌العمر در نظام آموزش‌وپرورش ایران و اعتباربخشی آن

پروین صمدی؛ طاهره احمدی؛ پروین احمدی

دوره 30، شماره 2 ، دی 1402، ، صفحه 1-16

https://doi.org/10.22055/edus.2023.44355.3487

چکیده
  پژوهش حاضر باهدف طراحی الگوی شایستگی معلم به‌مثابه یادگیرنده مادام‌العمر در نظام آموزش‌وپرورش ایران و اعتباربخشی آن انجام‌شده است. این پژوهش جزء پژوهش‌های ترکیبی، از نوع اکتشافی متوالی و مدل طبقه‌بندی بود که در دو مرحله کیفی و کمی انجام شد. بخش کیفی با استفاده از روش سنتز پژوهی و طی شش مرحله Sandelowski and Barroso (2003) انجام گرفت. بخش کمی ...  بیشتر

بازنگری شایستگی دیجیتالی معلمان در عصر پساکرونا

سید فاطمه زارع شیخکلایی؛ محمد جوادی پور؛ محمدرضا کرامتی

دوره 30، شماره 2 ، دی 1402، ، صفحه 161-188

https://doi.org/10.22055/edus.2023.42871.3428

چکیده
  شایستگی دیجیتالی شامل استفاده مطمئن از فناوری اطلاعات، تبادل اطلاعات و ارتباطات و مشارکت از طریق شبکه‌های اینترنتی می‌باشد. بنابراین آشنایی معلمان با شایستگی‌ها موجب استفاده و بهره‌برداری از این مهارت‌ها و همچنین کسب و تقویت آن می‌گردد. با توجه به اینکه هدف پژوهش حاضر بازنگری شایستگی دیجیتالی معلمان در عصر پساکرونا می‌باشد، ...  بیشتر

عوامل مؤثر بر تکوین هویت حرفه ای معلم: روایت پژوهی رویدادهای زندگی یک معلم

میثم غلام پور؛ محسن آیتی

دوره 27، شماره 2 ، دی 1399، ، صفحه 1-22

https://doi.org/10.22055/edus.2020.34294.3078

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر تکوین هویت‌حرفه‌ای یک معلم انجام گرفته است. روش پژوهش حاضر روایت‏پژوهی تجارب معلم(پژوهشگر) با رویکرد خود زیست‌نگارانه می‌باشد. با توجه به روش پژوهش جامعه و نمونه پژوهش را داستان‌های زندگی راوی(پژوهشگر) تشکیل می‌دهد. ابزار گردآوری داده‌ها در این تحقیق روایت‌های محقق از دوران زندگی، تحصیل ...  بیشتر

فلسفه تعلیم و تربیت
بررسی تجربه زیسته آموزگاران دوره ابتدایی از وظایف معلم به‌مثابه فیلسوف –معلم

علی موسوی؛ پروانه ولوی؛ سید جلال هاشمی

دوره 23، شماره 2 ، بهمن 1395، ، صفحه 35-56

https://doi.org/10.22055/edu.2017.12623

چکیده
  هدف این پژوهش شناخت تجربهفیلسوف - معلمی بر اساس تجارب آموزگاران دوره ابتدایی است. مطالعه از نوع کیفیبوده و با استفاده از روش پدیدارشناسی انجام‌شده است. جامعه‌ی تحقیق شامل کلیهمعلمان دوره ابتداییشهر ایذه است. البته حجم نمونهاز ابتدا تعیین نشده است، بلکه بر اساس اصل اشباع داده‌ها و ته کشیدن اطلاعات درمطالعات کیفی پس از جمع‌آوری داده ...  بیشتر