دوره 30 (1402)
دوره 29 (1401)
دوره 28 (1400)
دوره 27 (1399)
دوره 26 (1398)
دوره 25 (1397)
دوره 24 (1396)
دوره 23 (1395)
دوره 22 (1394)
دوره 21 (1393)
دوره 20 (1392)
دوره 19 (1391)
دوره 18 (1390)
دوره 17 (1389)
دوره 16 (1388)
دوره 15 (1387)
دوره 14 (1386)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1377)
دوره 4 (1376)
دوره 3 (1375)
دوره 2 (1374)
دوره 1 (1373)
Computer assisted reading (CAR) versus traditional print format in EFL academic reading comprehension

رویا وحدت

دوره 15، شماره 4 ، اسفند 1387، ، صفحه 71-88

https://doi.org/10.22055/edus.2009.15783

چکیده
  In this study two modes of reading (CAR and Print reading mode) were compared with regard to their effectiveness for L2 reading comprehension. A group of 120 English major students were divided into three classes: CAR, Print reading, and Control. Based on the English proficiency scores each class was divided into two groups (high and low levels of proficiency). Three classes were taught by the same teacher and covered the same materials in their weekly four-hour reading lesson over one semester. From the three classes only CAR and Print reading groups received reading strategies instruction. This ...  بیشتر

نقش خودپنداره ریاضی، انگیزش یادگیری ریاضی، عملکرد قبلی ریاضی و جنسیت در پیشرفت ریاضی

علیرضا کیامنش؛ نصیبه پوراصغر

دوره 13، شماره 2 ، شهریور 1385، ، صفحه 77-94

https://doi.org/10.22055/edus.2006.15844

چکیده
  در این پژوهش با توجه به ارتباط خودپنداره تحصیلی با پیشرفت تحصیلی طبق دیدگاههای خودپنداره و همچنین طبق رویکرد شناختی- اجتماعی، نقش خودپنداره ریاضی، انگیزش یادگیری، عملکرد قبلی ریاضی و جنسیت بر پیشرفت ریاضی به روش تحلیل مسیر مورد بررسی قرار گرفته است. برای انجام مطالعه تعداد 304 دانش‌آموز (152 دختر و 152 پسر) پایه اول دبیرستان از منطقه ...  بیشتر

رابطه‌ اثربخشی‌ جمعی‌ معلمان‌، ویژگیهای‌ معلم‌، عملکرد قبلی‌ ریاضیات‌، وضعیت‌ اجتماعی‌- اقتصادی‌، جنسیت‌ و قومیت‌ دانش‌آموزان‌ با عملکرد بعدی‌ ریاضیات‌ آنان‌ در پایه چهارم‌ مقطع‌ ابتدایی‌ اهواز

مهناز مهرابی‌زاده‌ هنرمند؛ سیدموسی‌ گلستانه‌؛ منیجه‌ شهنی‌ ییلاق‌

دوره 11، شماره 3 ، اسفند 1383، ، صفحه 59-82

https://doi.org/10.22055/edus.2005.16007

چکیده
     هدف‌ از پژوهش‌ حاضر تعیین‌ رابطه‌ متغیرهای‌ اثربخشی‌ جمعی‌ معلمان‌، ویژگیهای‌ معلم‌، عملکرد قبلی‌ ریاضیات‌، وضعیت‌ اجتماعی‌- اقتصادی‌، جنسیت‌ و قومیت‌ دانش‌آموز به‌ صورت‌ مستقیم‌ و غیرمستقیم‌ با عملکرد بعدی‌ ریاضیات‌ دانش‌آموزان‌ دختر و پسر پایه چهارم‌ مقطع‌ ابتدایی‌ اهواز می‌باشد. نمونه مورد بررسی‌ 150 ...  بیشتر