هدف از پژوهش حاضر مقایسه کیفیت چرخه آموزش کارکنان در چهار فرایند سیاستگذاری آموزشی، برنامهریزی آموزشی، مدیریت اجرایی و ارزشیابی آموزشی دو دانشگاه شیراز و علوم پزشکی شیراز، از دیدگاه مدیران و کارکنان میباشد.حجم نمونه در گروه مدیران 140 نفر و در گروه کارکنان 200 نفر میباشد که اعضای نمونه در گروه کارکنان با روش نمونهگیری تصادفی ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر مقایسه کیفیت چرخه آموزش کارکنان در چهار فرایند سیاستگذاری آموزشی، برنامهریزی آموزشی، مدیریت اجرایی و ارزشیابی آموزشی دو دانشگاه شیراز و علوم پزشکی شیراز، از دیدگاه مدیران و کارکنان میباشد.حجم نمونه در گروه مدیران 140 نفر و در گروه کارکنان 200 نفر میباشد که اعضای نمونه در گروه کارکنان با روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب گردیدند. ابزار این پژوهش بر اساس شاخصها و استانداردهای کیفیت آموزش کارکنان در قالب چهار زیر مقیاس طراحی گردید که روایی محتوایی و روایی همگرایی و همچنین پایایی آن با استفاده از روش آلفای کرونباخ مورد تأیید قرار گرفت. در تحلیل سؤالات این پژوهش نیز از آزمون آماری اندازهگیری مکرر استفاده شد. به طور کلی یافتههای پژوهش نشان داد که بین دو دانشگاه در زمینهی کیفیت هر چهار فرایند چرخهی آموزش کارکنان تفاوت معنیداری وجود دارد. همچنین در دانشگاه شیراز فرایند مدیریت اجرایی در مقایسه با سه فرایند دیگر از کیفیت بالاتری برخوردار میباشد و فرایند ارزشیابی آموزشی نسبت به سه فرایند دیگر از کیفیت بسیار پایینی برخوردار میباشد و در دانشگاه علوم پزشکی فرایندهای سیاستگذاری آموزشی و مدیریت اجرایی از کیفیت بالاتری برخوردار میباشند و فرایند ارزشیابی آموزشی نسبت به سه فرایند دیگر از کیفیت بسیار پایینی برخوردار میباشد.