دوره 30 (1402)
دوره 29 (1401)
دوره 28 (1400)
دوره 27 (1399)
دوره 26 (1398)
دوره 25 (1397)
دوره 24 (1396)
دوره 23 (1395)
دوره 22 (1394)
دوره 21 (1393)
دوره 20 (1392)
دوره 19 (1391)
دوره 18 (1390)
دوره 17 (1389)
دوره 16 (1388)
دوره 15 (1387)
دوره 14 (1386)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1377)
دوره 4 (1376)
دوره 3 (1375)
دوره 2 (1374)
دوره 1 (1373)
برنامه ریزی درسی
با تأمل در فرایندهای یاددهی-یادگیری به سوی تدریس تأملی: مطالعه‌ای به روش فراترکیب

نازنین قاسمی؛ مرضیه دهقانی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 20 فروردین 1403

https://doi.org/10.22055/edus.2024.45972.3562

چکیده
  تأمل و تدریس دو مفهوم جداناپذیرند و ترکیب این دو منجر به شکل‌گیری مفهوم تدریس تأملی شده است. معلمان در تدریس تأملی درباره تمام فرایند یاددهی-یادگیری که در کلاس درس به وقوع می‌پیوندد، می‌اندیشند. هدف از پژوهش حاضر واکاوی وجوه تدریس تأملی معلمان در مدرسه است. رویکرد این پژوهش کیفی و روش آن فراترکیب است. در این فراترکیب از روش هفت مرحله‌ای ...  بیشتر

Iranian EFL teachers’ attitudes towards teaching methods and materials of high school english textbooks

محمدرضا عطایی؛ محمد قیطانچیان

دوره 15، شماره 4 ، اسفند 1387، ، صفحه 115-130

https://doi.org/10.22055/edus.2009.15785

چکیده
  Recently, interest in research on EFL teaching, CLT-based methodology and materials, and post-method pedagogy has gain momentum in the Iranian mainstream education. This study was conducted; 1) to explore EFL teachers’ attitudes towards the present EFL methodologies and content of high school textbooks; 2) to examine any probable relationship between teachers’ attitudes towards post method pedagogy and their students’ achievement; and 3) to probe any correlation between the teachers’ instructional experience and their attitudes towards the present teaching methods and materials. ...  بیشتر