اژهای، جواد (1383). ویژگیهای شخصیّتی تیزهوشان در پژوهشهای روانشناسی. تهران: سمپاد.
بهرامی، علیرضا (1375). تأثیر تصویرسازی ذهنی بر شوت بسکتبال تیم منتخب دانشجویان پسر رشتهی تربیّت بدنی دانشگاه اراک. پایاننامهی کارشناسی ارشد تربیت بدنی، چاپ نشده، دانشکدهی علومانسانی، دانشگاه تربیّت مدرس.
درتاج، فریبرز (1383). بررسی تأثیر شبیهسازی ذهنی فرآیندی و فرآوردهای بر بهبود عملکرد تحصیلی دانشجویان، ساخت و هنجاریابی آزمون عملکرد تحصیلی. رسالهی دکتری روانشناسی تربیّتی، چاپ نشده، دانشگاه علامهی طباطبایی.
سیاوشی، حاتم (1385). بررسی تأثیر ساده و توأم شبیهسازیهای ذهنی فرآیندی و فرآوردهای بر بهبود عملکرد دانشجویان. پایاننامهی کارشناسی ارشد روانشناسی تربیّتی، چاپ نشده، دانشگاه شهید بهشتی تهران.
سیفنراقی، مریم و نادری، عزتاله (1384). روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی. تهران: ارسباران.
علیزاده، احمد (1382). آلفرد آدلر: گسترهی نظریّه شخصیّت و روان درمانی. تهران: دانژه.
لاتین
Decety, J. & Ingvar, D. H. (1990). Brain Structures participating in mental simulation of motor behavior: A neuropsychological interpretation. Acta Psychological, 73, pp. 13-34.
Dokic, J. & Proust, J. (2002). Simulation and knowledge of action. Amsterdam :John Benjamins Publishing Company.
Education of mental imagery (n. d.). Retrieved may 21, 2007, from www..rezalotfian. blogfa.com
Hall, C. R.; Mack, D.; Paivio, A., & Hausenblas, H. A. (1998). Imagery use by athletes. Development of the sport imagery questionnaire. International Journal of Sport Psychology, 29, pp. 73-89.
Hayes-Roth, B. & Hayes-Roth, F. (1979). A cognitive model of planning. Cognitive Science, 3 (6), pp. 275-310.
Hesslow, G. (2002). Conscious thought as simulation of behavior and perception. Trends in Cognitive Science, 6 (6), pp. 242-247.
Kitsantas, A.; Reiser, R. A., & Doster, J. (2004). Developing self-regulated learners: Goal setting, self-evaluation and organizational signals during acquisition of procedural skills. The Journal of Experimental Education, 72 (4), pp. 269-287.
Klein, G. & Crandall, B. W. (1995). The role of mental simulation in problem solving and decision-making. In P. Hancock, & J. M. Flach (Eds.), Local applications of the ecological approach to human-machine system (2), pp. 324-358). Mhwah, N. J.: Lawrence Erlbaum Associates.
Knudstrup, M.; Segrest, S. L., & Hurley, A. E. (2003). The use of mental imagery in the simulated employement interview situation. Journal of Managerial Psychology, 18 (6), pp. 573-591.
Martin, K. A.; Moritz, S. E., & Hall, C. R. (1999). Imagery use in sport: a literature review and applied model. The Sport Psychologist. 13, pp. 245-268.
Milligan, J. (2004). Leadership skills of Gifted students in a Rural Setting: Promising Programs for Leadership Development. Rural Special Education Quartery. 23 (1), pp. 16-21.
Morrison, R. G., & Wallace, B. (2001). Imagery vividness, Creativity and the visual arts. Journal of Mental Imagery, 25 (3/4), pp. 135-152.
Pham, L. B., & Taylor, S. E. (1999). From thought to action: Effects of process versus outcome based mental simulations on performance. Personality and Social Psychology Bulletin, 25, pp. 250-260.
Schunk, D. H., & Swartz, C. W. (1993). Writing strategy instruction with gifted students: Effects of goals and feedback on self-efficacy and skills. Roeper Review, 15 (4), May/June, 1993.
Shaw, G. A. (1984). The use of imagery by intelligent and by creative school children. The Journal of General Psychology, 112 (2), pp. 153-171.
Taylor, S. E.; pham, L. B.; Rivkin, I. D., & Armor, D. A. (1998). Harnessing the imagination: Mental simulation,self_regulation, and coping. American psychology, 53 (4), pp. 429-439.
Taylor, S. E., & schneider, S. K. (1989). Coping and the simulation of events. Social cognition, 7 (22), pp. 174-194.
Weinberg, R. S.; Burton, D., & weigand, D. (2000). Perceived goal setting practices of olympic athletes: An exploratory investigation. The Sport psychologist. 14 (3), pp. 279-295.
Wilson, G. V. (2005). How to optimize performance, Process and Outcom Goals-An indepth Analysis. Retrieved June 17, 2007, From: www .abcbodybuldin g.com.