آرمسترانگ، تامس (1390). هفت نوع هوش، مترجم: ناهید سپهرپور، تهران: پیک آوین.
آرمسترانگ، تامس (1384). هوشهای چندگانه در کلاسدرس، مترجم: مهشید صفری، تهران: مدرسه.
آرمسترانگ، تامس (1382). هوشهای چندگانه، مترجم: روح انگیز ذاکر، نشریه روانشناسی و علوم تربیتی، تعلیم و تربیت استثنایی، شماره 24.
امیر تیموری، محمدحسن (1382). نظریه هوشهای چندگانه و برنامه درسی، فصلنامه تعلیم و تربیت، شماره 76. صص 66-33.
امینی، محمد؛ تمناییفر، محمدرضا و امینی، سمیه (1388). نظریه هوشهای چندگانه و دلالتهای آن در طراحی تجارب و فرصتهای یادگیری، فصلنامه اندیشههای نوین تربیتی، ش 4، صص 107-91.
بالغیزاده، سوسن (1381). کاربرد نظریهی هوشهای چندگانه گاردنر در فرایند یاددهی- یادگیری، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم.
بنیهاشمیان، کورش (1385). رابطه هوش هیجانی، سبک رهبری و کارآمدی مدیران مدارس، پایاننامه کارشناسی ارشد چاپ نشده دانشگاه تربیت مدرس.
پاشاشریفی، حسن (1384). مطالعه مقدماتی نظریه هوشهای چندگانه گاردنر در زمینه موضوعهای درسی و سازگاری دانشآموزان، فصلنامه نوآوریهای آموزشی، ش 11، صص 34-11.
حاجی حسیننژاد، غلامرضا و بالغیزاده، سوسن (1386). آموزش ریاضی ویژه دانشآموزان عادی و دیر آموز، تهران: جهاد دانشگاهی واحد تربیت معلم.
حاجی حسیننژاد، غلامرضا و بالغیزاده، سوسن (1381). نظریهی هوشهای چندگانه گاردنر و کاربرد آن در آموزش، تهران: جهاد دانشگاهی واحد تربیت معلم.
حریر فروش، زهرا و صادقی، مهرناز (1385). الگوی تدریس کاوشگری، تهران: انتشارات آموزش علوم.
حسینی قطره، فاطمه السادات (1375). تعیین ارتباط بین آمادگی جسمانی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر دوم راهنمایی شهر تهران، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه خوارزمی (تربیت معلم سابق).
رستگار، طاهره؛ روحی، سیمین دخت؛ فرنوش، بتول و حسینی، عزت السادات (1381). کتاب معلم علوم تجربی اول دبستان، تهران: اداره کل چاپ و توزیع کتابهای درسی.
عبدی، علی؛ نوروزی، داریوش؛ ملکی، حسن و ابراهیمی قوام؛ صغری (1390). مقایسه اثربخشی راهبرد تدریسِ مبتنی بر هو ش چندگانه و روش متداول بر پیشرفت تحصیلی و نگرش به یادگیریِ درس علوم دانشآموزان پایهی پنجم ابتدایی، فصلنامه نوآوریهای آموزشی، ش 37، صص120-101.
سیف، علی اکبر (1383). روانشناسی پرورشی، تهران: آگاه.
سیف، علی اکبر (1386). مقدمهای بر نظریههای یادگیری، تهران. نشر اگاه.
قاسمی، بهنام (1370). بررسی رابطه بین آمادگی جسمانی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان مقطع سوم راهنمایی پسرانه شهرستان مبارکه، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه
تربیت معلم.
کدیور، پروین (1386). روانشناسی یادگیری، تهران: سمت.
مهرمحمدی، محمود (1390). آموزش عمومی هنر: چیستی، چرایی، چگونگی. تهران: مدرسه.
نصیری، فخرالسادات؛ داودی، امیرحسین محمد؛ عمادی، سیدرسول و کریمی جاویدی، فاطمه (1391). رابطه بین مهارتهای مدیران با هوش چندگانه آنان در مدیران متوسطه شهر همدان، فصلنامه تحقیقات مدیریت آموزشی، سال چهارم، ش 1، صص 147-129.
نیرو، محمد (1387). تاثیر آموزش مبتنی بر نظریه هوشهای چندگانه گاردنر در پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پایه اول دبیرستان، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات.
نیرو، محمد؛ حاجی حسیننژاد، غلامرضا؛ حقانی، محمود (1390). تأثیر آموزش مبتنی بر نظریه هوشهای چندگانه گاردنر بر پیشرفت تحصیلی ریاضی دانشآموزان اول دبیرستان. فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار، سال پنجم، ش 2، صص 168-153.
نیرو، محمد؛ حاجی حسیننژاد، غلامرضا و علیعسگری، مجید (1391). مقایسه اثربخشی آموزش محیط زیست بر اساس نظریه هوشهای چندگانه گاردنر و شیوه سنتی، فصلنامه پژوهشهای ترویج و آموزش کشاورزی، سال پنجم، ش 1، صص 54-43.
Andros, R. (2009). The Multiple Quotient Inventory. A Test of Intelligent; Toronto, International Journal of Conflict Mind, Vo/5, NY: 309-312.
Armstrong, T. (1993). Seven kinds of smart: Discovering and using your natural Intelligences. New York: Plume.
Armstrong, T. (2009). Multiple Intelligences in the Classroom. 2nded. Alexandria, VA; Association for supervision and curriculum Development (ASCD).
Finchaam, D. (2009). Bringing Multiple Intelligent in the university. International Journal of Psychology, 5, 309-312.
Gardner, H. (1983). Frames of Mind, New York, Basic Book.
Gardner, H. (1993). Multiple Intelligence, New York, Basic Book.
Gardner, H. (1999). Intelligence Reframed, New York, Basic Book.
Hart, L. (1981, March). Don’t teach them: Help them learn. Learning. 9 (8), 39-40.
Sidney, R., & Allen, B. (2010). A Model of Emotional Intelligence, Conflict Management Strategies. A study in seven countries. International Journal of Organizational Analysis. Irwin, Inc: 239-248.
Salesman, B. (2010). Multiple Intelligence: Points of Convergence. American Academy of Psychoanalysis. 27, 339- 354.