آقازاده، احمد (1386). آموزش و پرورش تطبیقی، تهران، سمت.
بیات، طاهره؛ احمدی، پروین و پارسا، عبدالله (1390). جایگاه اخلاق زیست محیطی در برنامه درسی دوره ابتدایی ایران. فصلنامه پژوهش در برنامهریزی درسی، 9، 62-51.
تقیه، نرجس؛ قانتاش، عباس؛ فلاحی، ویدا (1391). آموزش محیطزیست و جایگاه آن در برنامه درسی دوره راهنمایی. مجموعه مقالات دومین کنفرانس برنامه ریزی و مدیریت محیطزیست. تهران، دانشگاه تهران، 27-26 اردیبهشت، 114-111.
تورانی، حیدر و کرامالدینی، محمد (1383). جایگاه آموزش محیطزیست در نظام رسمی آموزش و پرورش کشور. فصلنامه علمی سازمان حفاظت محیطزیست، 8، 41-80.
حاج حسینی، حمیده؛ شبیری، محمد و فرجالهی، مهران (1389). نیازسنجی و تعیین اولویتهای آموزشی دانشآموزان مقطع متوسطه در زمینه محیطزیست و توسعه پایدار. علوم و تکنولوژی در محیطزیست، 1، 179-194.
دیبایی شادی و لاهیجانیان اکرمالملوک (1388). بررسی برنامههای درسی مقطع راهنمایی با تأکید بر محورهای آموزش محیطزیست. فصلنامه علوم محیطی، سال ششم، 3، 184-177.
سلیمان پورعمرانی، محبوبه (1392). طراحی و تدوین برنامه درسی دوره متوسطه با رویکرد سازگار با محیطزیست. پایان نامه دکتری، دانشگاه آزاد خوراسگان.
شبیری، محمد و پراهالادا، ان.ان. (1385). بررسی مقایسهای نحوه نگرش زیستمحیطی دانشجویان متوسطه ایران و هند. فصلنامه علمی (دفتر نمایندگی وزارت علوم شبه قاره هند)، شماره 16، 128-115.
صالحی عمران، ابراهیم و آقامحمدی، علی (1387). بررسی دانش، نگرش و مهارتهای زیستمحیطی معلمان آموزش دوره ابتدایی استان مازندران، تعلیم و تربیت، شماره 95، 118-91.
طیبی، بتول؛ شبیری، محمد و رضایی، محمد هاشم (1392). بررسی وضعیت برنامه درسی کشورهای پیشرفته از منظر توجه به منابع انرژیهای پاک و تجدیدپذیر بهمنظور ارائه
راهکارهای پیشنهادی در نظام آموزش و پرورش ایران. نشریه انرژی، 16، 2، 96-77.
عزیزی، وحید؛ سواری، مسلم؛ صادقی، معین و یاوری، غلامرضا (1392). تحلیل نگرش دانشآموزان پسر دوره متوسطه شهر همدان نسبت به حفاظت از محیطزیست. فصلنامه آموزش محیطزیست و توسعه پایدار. 1، 4، 28-20.
قضاوی، منصوره؛ لیاقتدار، محمدجواد؛ عابدی، احمد و اسماعیلی، مریم (1389). تحلیل محتوای کتابهای تعلیمات اجتماعی دوره ابتدایی ایران به لحاظ توجه به معضلات زیستمحیطی. اندیشههای نوین تربیتی، 6، 123-151.
محرمنژاد، ناصر و حیدری، عمران (1385). تدوین الگوی مدیریتی توسعه پایدار آموزش محیطزیست برای نسل جوان کشور. فصلنامه علوم و تکنولوژی محیطزیست، 28، 77-68.
مهربان، زینب؛ بهمنی، لیلا و کرمی، زهرا (1393). تأثیرسبکزندگیبرتوسعهپایدار. اولین کنفرانس سراسری توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی. تهران.
میردامادی، مهدی، باقری ورکانه، عباسعلی و اسماعیلی، سمیه (1387). بررسی میزان علاقه دانشآموزان دوره متوسطه در رابطه با حفاظت محیطزیست. فصلنامه علمی محیطزیست، 46، 39-21.
Australian education international (2011). Country education profiles.
Australian government department of the environment, water, heritage and the arts (2009). Living sustainably. Macquarie university, Sydney.
Board of studies NSW (2013). Earth and environmental science
stage 6 Syllabu, S. Updated with minor amendments. Internet:
www.boardofstudies.nsw.edu.au.
Board of Studies NSW (2013).Earth and environmental science
stage 6 Syllabu, S. Updated with minor amendments. Internet:
www.boardofstudies.nsw.edu.au.
Conde, M. C. & Sánchez, J. S. (2010). The school curriculum and environmental education: A school environmental audit experience. International Journal of Environmental & Science Education, 5 (4), 477-494.
Conde, M. C. & Sánchez, J. S. (2010). The school curriculum and environmental education: A school environmental audit experience. International Journal of Environmental & Science Education, 5 (4), 477-494.
Cox, B., Calder, M., & Fien, J., (2010). Learning for a sustainable environment - values education, UNESCO.
Chung, Y. (2013). Education for sustainable development (ESD) in Sweden: A study of ESD within a transition aeffected by PISA reports. Master thesis in sustainable development at uppsala university, 165, 39 -30.
Conde, M. C. & Sánchez, J. S. (2010). The school curriculum and environmental education: A school environmental audit experience. International Journal of Environmental & Science Education, 5 (4), 477-494.
Council of ministers of education, Canada (2010). Canada's education systems. Canadian information centre for international credentials,
www.onyris.com.
Cox, B., Calder, M., & Fien, J. (2010). Learning for a sustainable environment - values education, UNES.
Enka Schools. (2013). Curriculum guide middle and high schools. Istanbul, Turkey.
Gough, A. (2011). Australian association for environmental educationthe Australian-ness of curriculum jigsaws: Where does environmental education fit? Australian Journal of Environmental Education, 27, 1.
Incikabi, L., Ozgelen, S., & Tjoe, H. (2012). A comparative analysis of numbers and biology content domains between Turkey and the USA. Internationaljournal of environmental & science education. 7 (4), 523-536.
Johnson, L., Adams Becker, S., Estrada, V., Freeman, A., P., Kampylis, Vuorikari, R., & Punie, Y. (2014).
Horizon Report Europe: 2014 Schools Edition. Luxembourg: Publications Office of the European Union, & Austin, Texas: The New Media Consortium.
Hassan, A., Noordin, T. A., & Sulaiman, S. (2010). The status on the level of environmental awareness in the concept of sustainable development amongst secondary school students.
Social and Behavioral Sciences, 1276–1280. Available online at
www. sciencedirect.com.
kisoglu, M., Robust, H., Sulun 3, A., Alas, A., & Erkol, M. (2010). Environmentalliteracy and evaluation of studies conducted on environmental literacy in Turkey. International Online Journal of Educational Sciences, 2 (3), 772-791.
Lea, M. R. (2013). "Reclaiming literacies: Competing textual practices in a digital higher education". Teaching in Higher Education, 18 (1), 106-118.
Mackey, T. & Jacobson, T. (2014). Metaliteracy: Reinventing information literacy to empower learners. Chicago: ALA Books.
Manning, D. (2011). The importance of education in attitude formation: A Swedish & American cross-national perspective. In partial fulfillment of a bachelor of arts degree in environmental analysis, Claremont mckenna college, claremont California.
Ministry of education’s Canada (2011). Environmental education, Grades 9−12: Scope and sequence of expectations, (2011). This publication is available only on the website, at
www.ontario. ca/edu.
Shimizu, M., & Tanka, H. (2000). The Status of environmental education in Sweden- A omparative Study between Sweden and Japan. Journal of International Development and Cooperation, 6 (1), 223–238.
Srbinovski, M., Erdogan, M., Ismaili, M. (2010). Environmental literacy in the science education curriculum in Macedonia and Turkey.
Procedia Social and Behavioral Sciences, 2, 4528–4532. Available online at:
www.sciencedirect.com.
Stokes, E., Edge, A., & West, A. (2014). Environmental education in schools in the European Union, Centre for Educational Research London School of Economics and Political Science.
Tao, Z. (2012). Education Programs on Environment. Procedia Environmental Sciences12, 349 – 353.
UNESCO-IBE (2011). World data education.7 th education.