آییننامه توسعه مشارکتهای مردمی به شیوه مدیریت هیأت امنایی در مدارس (1388). برگرفته از مرکز پژوهشهای مجلس به آدرس: http://tarh.majlis.ir
جهانیان، رمضان؛ بلادینژاد، حسامالدین (1391). بررسی و مقایسه وضع موجود و مطلوب مدارس غیردولتی شهر کرج از دیدگاه اولیاء دانشآموزان. فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی، سال ششم، شماره 2، صص: 37-25.
حیدریچتروده، مجید (1376). بررسی تطبیقی کارآمدی سازمانی مدارس غیرانتفاعی و دولتی دوره متوسطه شهر مشهد. پایان نامهی کارشناسی ارشد: دانشگاه فردوسی مشهد.
سرمد، غلامعلی (1389). مقایسهعملکردمدیریتدبیرستانهایدخترانهدولتیوغیردولتیشهرتهران. فصلنامهتحقیقاتمدیریتآموزشی، سالدوم،شمارهدوم،صص: 116-97.
سنجری،پروین (1384). بررسی و مقایسه کیفیت آموزش و پرورش دبیرستانهای غیرانتفاعی با دولتی شهر اصفهان. پایاننامه کارشناسی ارشد: دانشگاه آزاد واحد خوارسگان.
کفاش، حمیدرضا (1376). مقایسه وضعیت آموزش و پرورش مدارس غیرانتفاعی و مدارس دولتی شهر تهران، گزارش شورای تحقیقات آموزش و پرورش استان تهران.
مقدس، رضی (1373). مقایسه برخی از ویژگیهای مدارس غیرانتفاعی با مدارس دولتی در شهر اهواز. پایاننامه کارشناسی ارشد: دانشگاه تهران.
میرکمالی، سیدمحمد؛ اعلامی، فرنوش (1388). ارزیابی میزان آمادگی مدارس ابتدایی شهر تهران برای استقرار مدیریت مدرسه محور. اندیشههای نوین تربیتی، دوره 5، شماره 1، صص: 171-147.
نجات، موسی (1375). بررسی و مقایسه شیوههای مدیریت مدارس غیرانتفاعی و مدارس دولتی در مقطع راهنمایی پسرانه شهری استان مرکزی با عطف توجه به شاخص IPC. پایان نامه کارشناسی ارشد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن.
نوریان، محمد (1372). مقایسه دیدگاه مدیران، معلمان و اولیای دانشآموزان مدارس غیرانتفاعی با مدارس دولتی نسبت به عملکرد آن مدارس در شهرستان اسلامشهر. پایان نامه کارشناسی ارشد: دانشگاه علامه طباطبایی.
Creswell, J. W. (2002). Educational Research: Planning, Conducting and Evaluating. Quantitative and Qualitative Research. Upper Saddle River, NJ: Pearson Education.
Geller, R., Christopher & Others. (2003). The Effect of Private School Competition on Public School Performance Internet, Erp. Aysps. Gus. Edu/sioguist.S.
Gronn, P. (2003). The new work of educational leaders: Changingleadership practice in an era of school reform. Thousand Oasks, CA:Sage.
Lassibilie, G., & Pengtana, J. (2003). Student Learning in Public and PrivatePrimary Schools in Madagascar. Economic Development and Cultural change, 51, 699-717.
Mager, U., & Nowak, P. (2012). Effects of student participation in decision making at school. A systematic review and synthesis of empirical research. Educational Research Review, 7, 38–61.
Pisciotta, J. (1999). Teacher Attitudes in Texas Public and Private school. Available at: www.TPPF.Org/educationl/teacher/toc. Html.
Polat, F. (2012). Inclusion in education: A step towards social justice. International Journal of Educational Development. 3, 50–58.
Preston, C., Goldring, E., Berends, M., & Cannata, M. (2012). School innovation in district context: Comparing traditional public schools and charter schools. Economics of Education Review, 31, 318– 330.
Roney, K., Coleman, H., & Schlichting, K. A. (2007). Linking theOrganizational Health of MiddleGradesSchool to Student Achievement,NASSP Bulletin, 91 (4), 289-321.
Straus, A., & Corbin, J. (2008). Basics of Qualitatvie Research:Techniques andProcedures for Developing GroundedTheory, Third Edition, Los Angeles:Sage Publications.