باقری نوعپرست، خسرو (1391). تأملی بر روابط فرهنگ بازار و دانشگاه. مجلهی علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز، دورهی ششم، سال 19-2، شمارهی 2، صص: 22-7.
حافظی، حسین؛ اکرامی، محمود؛ قورچیان، نادرقلی و سرمدی، محمدرضا. (1394). طراحی الگوی مفهومی تجاریسازی دانش در نظام آموزش عالی از دور: مورد مطالعه دانشگاه پیامنور. مجلهی علومتربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز (زیرچاپ).
دلاور، علی (1393). احتمالات و آمار کاربردی در روانشناسی و علومتربیتی (با تجدیدنظر و اضافات). تهران: انتشارات رشد.
صادقی، منصور؛ صادقی، علیرضا؛ نیکوکار، غلامحسین و نادری خورشیدی، علیرضا (1390). تحلیل مدل عوامل سازمانی، فردی و گروهی مؤثر بر توسعهی نوآوری در سازمانهای پژوهشی و فناور. پژوهش و توسعهی فناوری، سال سوم، شمارهی 5، صص 36-66.
کلانتری، خلیل. (1388). مدلسازی معادلات ساختاری در تحقیقات اجتماعی – اقتصادی (با برنامه LISREL و SIMPLIS). تهران: فرهنگ صبا.
میگونپوری، محمدرضا و کلانتری، اسماعیل. (1392). شناسایی عوامل اثرگذار بر انتخاب راهبردهای تجاریسازی تحقیقات دانشگاهی در حوزهی فنآوری نانو در ایران. فصلنامهی توسعهی کارآفرینی، 6 (1)، صص 47 – 66.
Aghion, P., Howitt, P., & Garcia-Penalosa, C. (1998). Endogenous growth theory. Cambridge, MA; London: MIT Press.
Chen, C. J., Chang, C. C., & Hung, S. W. (2011). Influences of Technological Attributes and Environmental Factors on Technology Commercialization. Journal of Business Ethics, 104 (4), 525-535.
Drucker, P. (1992). The age of discontinuity: Guidelines to our changing society. 2nd ed. New Brunswick: Transaction Publishers.
Etzkowitz, H., Webster, A., & Healey, P. (eds.) (1998). Capitalizing knowledge - New intersections of industry and academia. New York: SUNY Press.
Etzkowitz, H. (2001). The second academic revolution and the rise of entrepreneurial science. IEEE Technology and Society Magazine, 20 (2), 18-29.
Etzkowitz, H., Webster, A., Gebhardt, C., & Terra, B. R. C. (2000). The future of the university and the university of the future: evolution of ivory tower to entrepreneurial paradigm. Research Policy, 29 (2), 313-330.
Grossman, G.M. and Helpman, E. (1994). Endogenous innovation in the theory of growth. Journal of Economic Perspectives, 8 (1), 23-44.
Huggins, R., & Izushi, H. (2007). Competing for Knowledge: Creating, connecting, and growing. Routledge, Taylor & Francis Group, London and New York.
Kiarasi Heidar, P., Farahani Kangarani, A., & Mehrabi, J. (2013). Investigate the Potential Commercialization of Knowledge in Engineering and Construction Management of National Iranian South Oilfields Company. International of Basic and Applied Scientific Research, 3 (1s), 527-535.
Lam, A. (2015). Academic Scientists and Knowledge Commercialization: Self-Determination and Diverse Motivations. In I.M. Welpe et al. (eds.), Incentives and Performance, Springer International Publishing Switzerland, 173-187.
Li, W., & Xia, Q. H. (2011). The Modes and Effects of Knowledge Commercialization Based on Knowledge Spillover Theory. Business Management and Electronic Information (BMEI), 2, 796 – 798.
Mansfield, E. & Lee, J. (1996). The modern university: contributor to industrial innovation and recipient of industrial R&D support. Research Policy, 25 (7), 1047-1058.
Ndonzuau, F. N., Pirnay, F., & Surlemont, B. (2002). A stage model of academic spin-off creation. Technovation, 22 (5), 281-289.
Porter, M. E., & Van Opstal, D. (2001). US competitiveness 2001: Strengths, vulnerabilities and long-term priorities. Washington, D.C.: Council on Competitiveness.
Rashed, M. (2008). Technology Transfer and Sustainability - Adapting Factors: Culture, Physical Environment, and Geographical Location. Proceedings of the 2008 IAJC-IJME International Conference ISBN 978-1-60643-379-9.
Romer, P. (1990). Endogenous technological change. Journal of Political Economy, 98 (5), S71-S102.
Sohn, S. Y., & Moon, T. H. (2003). Structural equation model for predicting technology commercialization success index (TCSI). Technology forecasting & social change, 70 (2003), 885-899.
Von Hippel, E. (ed.) (1988). The sources of innovation. New York: Oxford University Press.