آقازاده، احمد (1380). بررسی نارساییها و موانع در کاربست نتایج و یافتههای تحقیقات تربیتی، پژوهشنامه آموزشی، ویژه نامه شماره 10، پژوهشکده تعلیم و تربیت، تهران، آذرماه1380.
دادستان، پریرخ (1380). متن مصاحبه، پژوهشنامه آموزشی، ویژه نامه شماره 10، پژوهشکده تعلیم و تربیت، تهران، آذرماه1380.
حسن زاده، رمضان (1383). بررسی موانع و عوامل کاربست یافتههای پژوهش در دستگاههای اجرایی، تهران: وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری.
سیف، علی اکبر (1380). متن مصاحبه پژوهشنامه آموزشی، ویژه نامه شماره 10، پژوهشکده تعلیم و تربیت، تهران، آذرماه1380.
صافی، احمد (1371). پژوهشی در مورد پژوهشهای انجام گرفته در وزارت آموزش و پرورش و کاربرد نتایج حاصله در تصمیمگیریهای مدیریت عالی، تهران: شورای تحقیقات وزارت آموزش و پرورش.
صافی، احمد (1380). اهمیت جایگاه پژوهش در آموزش و پرورش، تلاشها، چالشها، و سیاستهای آینده، پژوهشنامه آموزشی، شماره 35. پژوهشکده تعلیم و تربیت.
عابدی، احمد؛ عریضی، حمیدرضا؛ و شواخی، علیرضا (1384). فراتحلیل عوامل مؤثر بر افزایش کاربست یافتههای پژوهشی در وزارت آموزش و پرورش، تهران: فصلنامه نوآوریهای آموزشی، شماره 12.
متین، نعمت اله (1379 ). بررسی میزان استفاده از یافتههای پژوهشی انجام شده در آموزش و پرورش، تهران: پژوهشکده تعلیم و تربیت (و همچنین درج شده در پژوهش نامه آموزشی، شماره 30).
متین، نعمت اله (1380 ). کاربست یافتههای پژوهشی، ضرورتها، نظریهها و راه کارها، پژوهشنامه آموزشی، شماره 10، تهران: پژوهشکده تعلیم و تربیت. آذرماه 1380.
مهرمحمدی، محمود (1379). رابطه میان پژوهش و عمل تربیتی، پژوهش نامه آموزشی، شماره 24، تهران: پژوهشکده تعلیم و تربیت.
مهرمحمدی، محمود (1380). «علل عدم کاربست چیست؟ و راههای توسعه کاربست کدام است؟»، پژوهشنامه آموزشی، ویژه نامه شماره 10، تهران: پژوهشکده تعلیم و تربیت. آذرماه 1380
نامی، شمسی (1376). نظرخواهی از پژوهشگران و مدیران آموزشی درباره عوامل دخیل در عدم به گارگیری یافتههای پژوهشی در سطوح مختلف تصمیمگیری در وزارت آموزش و پرورش، تهران: پژوهشکده تعلیم و تربیت.
نویدی، احد (1378). ضرورت فراتحلیل و ترکیب یافتههای پژوهشی، پژوهشنامه آموزشی، شماره 20، تهران: پژوهشکده تعلیم و تربیت.
Backer, T.E. (2003). Focus of knowledge utilization ./www.ncddr.org/du/ products/ Review/.
Fuhrman, M. (1994a).
A Review of the Literature on Dessimination and knowledge utilization.The Source of the Message (Originators, Intermediaries.
http://www.ncddr.org/du/products/review/review7.html.
Fuhrman, M. (1994b). A Review of the Literature on Dessimination and knowledge utilization. Knowledge Use as a Learning Process.
Fullan, M. (1991). A Review of the Literature on Dessimination and knowledge utilization. The Intended Users. http://www.Ncddr.org/du /products/review/review10. html.
Havelock, R. G. & Benne, K. D. (2003). An exploratory study of knowledge utilization. /www.ncddr.org/du/products/.
Holt, R. (2004).
Knowledge utilization Legislation Introduced.
WWW. nekia.org.
Holt, R. (2005). Knowledge utilization in Education. WWW.thedratner. com.
Hood, P. (2005).
Perspectives on Knowledge utilization in Education.
www. westED.org/ online.
Kisker, & Braown, (1996). Process of Knowledge utilization.www. confex.com
Olade, R. (2002). Tyler collaborative research utilization, USA. 26th September poster.
Verkasalo, M. & Lappalainen, P. (2003). A method of measuring efficiency of the knowledge utilization process. University of Oulu, EE Department.