پولادی، حسین (1380). بررسی میزان اطلاعات تخصصی معلمان مقطع ابتدایی شهرستان قوچان در زمینه طرح سؤالات امتحانی و ارزیابی آموختههای دانشآموزان. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران. مرکز
سپاسی، حسین (1384). بررسی سؤالات امتحانی اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید چمران از طریق بررسی شاخصهای روانسنجی سؤالات امتحانی موجود، مجله علوم تربیتی و روانشناسی (ویژه نامه علوم تربیتی)، دوره سوم، سال دوازدهم، زمستان 84، شماره 4، ص 20-1.
سلیمیزاده، محمدکاظم (1377). آشنائی با روشهای تجزیه و تحلیل سؤالات و آزمونهای مورد استفاده در سازمان سنجش آموزش کشور. انتشارات سازمان سنجش و آموزشی کشور ص 80-65.
سیف، علیاکبر (1375). روشهای اندازهگیری و ارزشیابی آموزشی. تهران: نشر دوران.
شرقی، حمید (1383). بررسی و تحلیل سطوح حیطهشناختی و شاخصهای روان سنجی امتحان نهائی خرداد ماه 1382 دروس عربی، حسابان و زیست شناسی در پایه سوم متوسطه در سه منطقه متفاوت اقتصادی- اجتماعی استان خوزستان. شورای تحقیقات سازمان آموزش و پرورش استان خوزستان.
شریفی، حسن پاشا (1377). آزمونهای باز پاسخ و روشهای عینی نمرهگذاری آنها. سازمان سنجش آموزشی کشور ص 107-97.
قدیمی مقدم، ملک محمد (1381). بررسی میزان اطلاعات تخصصی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 9. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران منطقه 9.
ملکی، بهرام (1380). بررسی میزان آشنائی و مهارت دبیران متوسطه استان کردستان با اصول سنجش و اندازهگیری در سال 80-79. شورای تحقیقات سازمان آموزش و پرورش استان کردستان.
Baumgartner, T.A.J. & Jackson, A.S. (1991). Measurement for evaluation in physical education and ducation and Exercise science (4th ed.). Wis: Brown Publisher.
Daneil, L. & King, D. (1998). Knowledge and use of testing and measurement literacy of elementary and secondary school teachers. Journal of Educational Research, 91, 333-344.
Ebel, L.E. & Frisbie, D.A. (1991). Essentials of educational measurement. Cliff, NJ: Engelwood, Printic Hall.
Frary, R.B. (1993). Testing and grading practices and opinions of secondary school teachers of academic subjects. Implications for instruction opinions measurement. Educational Measurement. Issues and Practice. Vol 72 no. 3.
Gage, L.R. (1992). Educational evaluation and measurement. (second ed.) Maxwell, Macmillan, International.
Lord, F.M., & Novick, M.R. (1968). Statistical theory of mental test scores. Reading, Mass; Addison-Wesly.
Marso, R.N. & Pigge, F.L. (1991). An analysis of teacher tests. Items, types, cognitive domains. Journal of Contemporary Educational Psychology, 16: 201-209.
Mehrens, W.A. & Lehman, I.J. (1984). Measurement and evaluation. (third ed.). New York: Holt, inehard and Winston.
Page, B.E. & Peterson, N.S. (1995). The computer moves into essay grading, Delta Kappa, 79, 7-15.
Tagomori, H.T. & Bishop, L.A. (1994). Content analysis of evaluation instruments used for student evaluation of classroom teaching for performance higher education. Paper presented in annual meeting of the American educational Research Association.
Thorndike, R.L. & Hagen, E. (1986). Examiner's manual-cognetive ability tests. Form 4. Chicago: Riverside Publishing Company.
Zhang, L. & Burry, S.J. (1995). A multivariate analysis of teachers perceived assessment competency as a function of measurement training and years of teaching. Paper presented at the annual meeting of the Midsouth of Educational Research Association.