ایران کنفرانس (1391). تحصیل بیش از 4 میلیون دانشجو در کشور. قابل دسترس در سایت: http://www. iranconferences. ir
پورطاهری، فروغ (1392). بررسی رابطهی فراحافظه و رویکردهای یادگیری با عملکرد تحصیلی در دانشجویان کارشناسی دانشگاه یزد. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه یزد.
خالقینژاد، سیدعلی؛ بشارت، محمدعلی و زمانپور، عنایتاله (1390). ساختار عاملی مقیاس باورهای معرفتشناختی شومر. فصلنامهی اندازهگیری تربیتی، سال دوم، شماره پنج، 26-1.
خورسندی طاسکوه، علی (1387). نظام ارتباطی آموزش در ایران، آموزش متوسطه و آموزش عالی با تأملی بر علوم انسانی. انتشارات پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
راستجو، سعیده (1390). رابطه رویکردهای یادگیری، گرایش به تفکر انتقادی و عملکرد تحصیلی در دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکدههای علوم انسانی، زبان و ادبیات و فنی و مهندسی دانشگاه یزد. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه یزد.
رضایی، اکبر (1388). بررسی ارتباط بین باورهای معرفتشناختی، سبکهای تفکر و راهبردهای یادگیری با عملکرد تحصیلی دانشجویان علوم انسانی دانشگاه پیام نور مرکز تبریز. فصلنامه روانشناسی دانشگاه تبریز، سال چهارم، شماره شانزدهم، 204-188.
سلیماننژاد، اکبر و آیرملوی، بهروز (1391). رابطهی باورهای معرفتشناختی و گرایش به تفکر انتقادی در دانشآموزان دورهی متوسطهی شهر ماکو. تفکر و کودک، سال سوم، شماره دو، 29-1.
سیف، علیاکبر (1384). روانشناسی پرورشی (روانشناسی یادگیری و آموزش). تهران: نشر آگاه.
سیف، علی اکبر (1386). روانشناسی پرورشی نوین، روانشناسی یادگیری و آموزش، تهران: نشر دوران.
شجاعالدینی شهر بابک، افسانه (1392). رابطه بین باورهای معرفتشناختی و خودکارآمدی
تحصیلی با پیشرفت ریاضی دانشجویان دختر علوم پایه دانشگاه یزد. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه یزد.
کدیور، پروین؛ تنها، زهرا و فرزاد، ولیاله (1391). رابطهی باورهای معرفتشناختی، رویکردهای یادگیری و تفکر تأملی با پیشرفت تحصیلی. مجلهی روانشناسی، دورهی شانزدهم، شماره سه، 265-251.
کمالی زارچ، محمود؛ زارع، حسین و علوی لنگرودی، سمیهالسادات (1391). اثربخشی آموزشی تفکر انتقادی بر باورهای معرفتشناختی دانشجویان. دو فصلنامهی شناخت اجتماعی، سال اول، شماره دو، 31-14.
Aypay, A. (2010). Teacher education student’s epistemological beliefs and their conceptions about teaching and learning. Procedia Social and Behavioral Sciences. 2, 2599-2604.
Balough, R. S. & Girvan, R. B. (2010). Examining the Existence and Extend of Anti-intellectual Attitudes and Behaviors among University Students. Sociological Viewpoints, Spring, 5-18.
Can, B., & Arabacioglu, S. (2009). The observation of the teacher candidates’ epistemological beliefs according to some variable. Procedia Social and Behavioral Sciences, 4, 2799-2803.
Cavus, N., & Uzunboylu, H. (2009). Improving critical thinking skills in mobile learning. Social and Behavioral Sciences, 1, 434-438.
Eigenberger, M. E. , & Sealander, K. A. (2001). A scale for measuring students’ anti-intellectualism. Psychology Reports, 89, 378-402.
Elias, R. (2008). Anti-intellectual Attitudes and Academic Self-Efficacy among Business Students. Journal of Education for Business. November/December, 84 (2), 110-118.
Emir, S. (2009). Education faculty students’ critical thinking disposition according to academic achievement. World Conference on Educational Science, Turkey, 2466-2469.
Hakan, K., & Munire, E. (2012). Profiling individual differences in undergraduates’ epistemological beliefs: gender, domain and grade differences. Procedia Social and Behavioral Sciences, 31, 738-744.
Henry Wyre, S. (2007). Critical Thinking, Metacognition and Epistemological Beliefs: Ph. D Dissertation. University of Phoenix.
Irani, T. , Rudd, R. , Gallo, M. , Ricketts, J. , Friedel, C. , & Rhoades, E. (2007). Critical thinking instrumentation manual. Department of Agricultural Education and Communication, University of Florida.
Kardash, M. C., & Scholes, J. R. (1996). Effects of pereexisting beliefs, epistemological beliefs and need for cognition on interpretation of controversial issues. Journal of Educational Psychology, 88, 260-271.
Man Chan, N., Irene, T. Ho., & Kelly, Y. L. Ku. (2011). Epistemic beliefs and critical thinking of Chinese students. Learning and Individual Differences, 21, 67-77.
Perry, K. D. (2014). Exploring critical thinking skills among undergraduate agriculture education and studies students. A dissertation submitted to the graduate faculty in partial fulfillment of the requirements for the degree of doctor of philosophy. Lowa State University.
Schommer, M. (1990). Effects of beliefs about the nature of knowledge on comprehension. Journal of Educational Psychology, 82, 498-504.
Schommer, M. (1993). Epistemological development and academicperformance among secondary student. Journal of Educational Psychology, 85 (3), 406-411.
Schraw, G., Dunkle, M. E., & Bendixen, L. D. (1995). Cognitive Processes in well-defined and I11-defined Problem Solving. Applied Cognitive Psychology, 9 (6), 523-528.
Tanriverdi, B. (2012). Pre-service teachers’ epistemological beliefs and approaches to learning. Procedia Social and Behavioral Sciences, 46, 2635-2642.
Tutty, J. & White, B. (2005). Epistemological beliefs and learners in a table classroom. fromwww. ascilite. org/conferences/brisbane 05/ blogs, 2013/11/8, 679-683.