ابراهیمزاده، عیسی (1383). فلسفه تربیت، تهران: دانشگاه پیام نور.
ابراهیمزاده، عیسی (1386). انتظارات بجا و نابجا از فلسفه تربیت. نوآوریهای آموزشی، 6 (20)، 64- 21.
ادیب حاج باقری، محسن؛ پرویزی، سرور، و صلصالی، مهوش (1386). روشهای تحقیق کیفی. تهران: انتشارات بشری.
بازرگان، عباس؛ رحیمی، محسن و محمدی، رضا (1388). ارزیابی درونی و برونی درون- دانشگاهی گروه آموزشی فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه تهران. پژوهشنامه تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد، 19، 36- 1.
باقری، خسرو (1386). جایگاه فلسفه تعلیم و تربیت در میانه نظر و عمل: تأملی بر واپسین چالش فلسفههای تحلیلی و قارهای. نوآوریهای آموزشی، 6 (20)، 108- 87.
بهشتی، سعید (1385). فلسفه تعلیم و تربیت در جهان امروز. قبسات، (39)، 124- 109.
بهشتی، سعید ( 1386). فلسفه تعلیم و تربیت در جهان غرب: زمینهای برای بازاندیشی و نقادی. تهران: نشر اطلاعات.
پاکسرشت، محمدجعفر (1380). فلسفه آموزش و پرورش؛ در علوم تربیتی. ماهیت و قلمرو آن: زیر نظر علیمحمد کاردان، تهران: انتشارات سمت، (صص 194- 179).
خلیلی، سمانه؛ زیباکلام، فاطمه و سجادی، مهدی (1387). بررسی جایگاه رشته فلسفه تعلیم و تربیت در ایران و نقش و وضعیت آن در کسب موقعیتهای شغلی فارغالتحصیلان. پذیرفته شده در همایش کارآفرینی. دانشگاه تهران، بهمن 1387.
راهنمای دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران. (1380).
سجادی، سیدمهدی؛ بیجنوند، فرامرز (1391). بررسی دیدگاه اعضای هیئت علمی دانشگاههای دولتی شهر تهران درباره جایگاه رشته فلسفه تعلیم و تربیت. پژوهشنامه مبانی تعلیم و تربیت، 2 (2)، 16- 5.
شعبانیورکی، بختیار؛ محمدی چابکی، رضا (1387). تاریخ فلسفه تعلیم و تربیت در ایران. فصلنامه تعلیم و تربیت، 24 (4)، 50- 17.
شورای عالی برنامهریزی آموزش عالی (1366). برنامه درسی دوره دکتری رشته فلسفه تعلیم و تربیت.
شورای عالی برنامهریزی آموزش عالی (1368). برنامه درسی دوره کارشناسی ارشد رشته فلسفه تعلیم و تربیت.
ضرغامی، سعید؛ بازقندی، پروین (1389). نمودشناسی تجربه تحصیل در کارشناسی ارشد فلسفه تعلیم و تربیت در دانشگاه تربیت معلم. مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، 1 (1)، 141- 119.
عابدی جعفری، حسن؛ تسلیمی، محمد سعید؛ فقیهی، ابوالحسن و شیخزاده، محمد (1390). تحلیل مضمون و شبکه مضامین: روشی ساده و کارآمد برای تبیین الگوهای موجود در دادههای کیفی. اندیشه مدیریت راهبردی، 5 (2)، 151- 198.
عباسزاده، محمد (1391). تأملی بر اعتبار و پایایی در تحقیقات کیفی، جامعهشناسی کاربردی، 45 (1)، 19-34.
عطاران، محمد (1385). تغییر برنامه درسی رشته تاریخ و فلسفه آموزشوپرورش (گرایش تعلیم و تربیت اسلامی) کارشناسی ارشد. گزارش پژوهشی. تهران: دانشگاه تربیت معلم.
علی احمدی، علیرضا؛ نهائی، سعید (1386). توصیفی جامع از روشهای تحقیق. تهران: تولید دانش.
کشتیآرای، نرگس و اکبریان، اکرم (1389). یادگیریهای پنهان دانشجویان در تعامل با اینترنت. دو فصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، 1 (2)، 26- 9.
مهرمحمدی، محمود (1387). برنامه درسی پنهان، برنامه درسی پوچ و برنامه درسی پوچ پنهان در برنامه درسی: نظرگاهها، رویکردها وچشماندازها. تهران: سمت و به نشر.
نقیبزاده، میرعبدالحسین (1386). نگاهی به فلسفه آموزش و پرورش. چاپ بیست و دوم. تهران: نشر طهوری.
نلر، جی. اف (1387). آشنایی با فلسفه آموزش و پرورش، ترجمه فریدون بازرگان دیلمقانی. چاپ ششم، تهران: انتشارات سمت.
یاریدهنوی، مراد (1384). تبیین و تحلیل سرفصلهای اصول و فلسفه تعلیم و تربیت دورههای تربیت دبیر و ارائه الگویی برای آن (با تأکید بر دیدگاههای مدرسان این درس و نحوه عرضه آن در برخی کشورها).(پایاننامه کارشناسی ارشد منتشر نشده)، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران، تهران.
Andreas, M. R. (2003). Validity and reliability test in case study research: A literature review with “hands-on applications for each research phase, Qualitative Market Research, 6 (2), 75-86.
Braun, V., & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology. 3 (2), 77-101.
Frankena, W. (1965). Toward a philosophy of philosophy of education. In Christopher J.Lucas (Ed), What is Philosophy of Education? (1969) (286-291). Toronto: The Macmillan Company.
Lichtman, M. (2006). Qualitative research in education: A user’s guide. London: Sage.
Smeyers, P., & Marshall, J. D. (1995). Philosophy and Education: Accepting Wittgenstein’s Challenge. Smeyers & Marshall (Eds). Boston: Kluwer Academic Publishers.
Rao, S., & Perry, C. (2003). Convergent interweaving to build a theory in under-researched areas: Principles and example investigation of internet usage in inter-firm relationship, Qualitative Market Research, 6 (4), 236-247.
Van Manen, M. (2001). Researching lived experience human science for an action sensitive pedagogy. (3nd Ed). Ontario: Althouse Press.
Webser, L., & Mertova, P. (2007). Using narrative inquiry as a research method: An introduction to using critical event narrative analysis in research on learning and teaching. New York: Rutledge.