آتشک، محمد (1386). مبانی نظری و کاربردی یادگیری الکترونیکی، فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 13(43)، 135-156.
امینپور، فرزانه (1385). بررسی ساختار و مزایای آموزش الکترونیکی، مجموعه مقالات همایش از آموزش الکترونیکی تا دانشگاه مجازی، تهران: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب.
ایمان، محمدتقی و نوشادی، محمودرضا (1390). تحلیل محتوای کیفی، فصلنامه پژوهش، 3(2)، 44-15.
بابایی، محمود (1389). مقدمهای بر یادگیری الکترونیکی، تهران: پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، نشر چاپار.
باقری مجد، روحاله (1389). بررسی موانع توسعه آموزش الکترونیکی با تأکید بر اهمیت یاددهی – یادگیری در نظام آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید چمران اهواز.
خوشرنگ، حسین؛ دادگران، ایده و شایگان، حوریه (1393). طراحی و روانسنجی پرسشنامه بررسی تهدیدها و فرصتهای یادگیری الکترونیکی، مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی، 5 (3)، 1-10.
خطیب زنجانی، نازیلا؛ زندی، بهمن؛ فرجالهی، مهران؛ سرمدی، محمدرضا و ابراهیمزاده، عیسی (1390). تحلیل ساختاریافته الزامات و چالشهای موجود در یادگیری الکترونیکی، مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 11 (8)، 995-1009.
رحیمی دوست، غلامحسین و رضوی، سید عباس (1391). امکان سنجی اجرای پروژهی یادگیری الکترونیکی، مجلهی علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز، دوره ششم، 19-2(2)، 1450166.
زمانپور، عنایتاله و میرزابیگی، محمدعلی (1388). بررسی عوامل مؤثر بر عملکرد یادگیرندگان الکترونیکی در آموزش عالی، فصلنامه مطالعات برنامه درسی، 4 (15)، 13-165.
زارع بیدکی، مجید (1392). چالشهای توسعه یادگیری الکترونیکی در دانشگاههای علوم پزشکی ایران، گامهای توسعه در آموزش پزشکی، مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، 10 (4)، 500 – 503.
سراجی، فرهاد و عطاران، محمد (1389). روششناسی پژوهشهای مربوط به یادگیری الکترونیکی، فصلنامه نوآوریهای آموزشی، 9 (36)، 78 – 52.
طباطبایی، فهیمه؛ اخگر، بابک و ناصرزاده، سیدمحمدرضا (1390). ارائه یک مدل جامع از مسیر رضایتمندی یادگیرنده الکترونیکی، فصلنامه مدیریت فناوری اطلاعات، 3 (9)، 1 – 20.
غلامحسینی، لیلا (1387)، یادگیری الکترونیکی و جایگاه آن در نظام آموزش دانشگاهی، مجله دانشکده پیراپزشکی آجا، 3 (2)، 28-35.
فیضی، کامران و رحمانی، محمد (1383). یادگیری الکترونیکی در ایران، مسائل و راهکارها، فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 10 (3)، 99-120.
مهدیون، روح اله؛ قهرمانی، محمد؛ فراستخواه، مقصود و ابوالقاسمی، محمود (1390). کیفیت یادگیری در مراکز آموزش الکترونیکی دانشگاهی، فصلنامه تحقیقات کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاهی، 45 (58)، 77-100.
مهدیون، روح اله؛ قهرمانی، محمد؛ فراستخواه، مقصود و ابوالقاسمی، محمود (1393). بررسی و ارائه یک الگوی تضمین کیفیت در مراکز یادگیری الکترونیکی دانشگاهی، مجله علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز، دوره ششم، سال 21، 230-211.
موسوی، مینا؛ محمدزاده نصرآبادی، مهناز و پزشکیراد، غلامرضا (1390). شناسایی و تحلیل موانع و عوامل بازدارنده به کارگیری و توسعه یادگیری الکترونیکی در دانشگاه پیام نور، فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، (59)، 137-154.
مزینی، ناصر (1391). چالشها و راهکارهای اجرای دورههای یادگیری الکترونیکی در ایران، تهران: پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات، همایش انجمن یادگیری الکترونیکی (یادا).
Crutsinger, C. A., Knight, D.K., & Kinley, T. (2005). Learning style preferences: Implicatins for web-based instrauction. Cloth Text Res J, 23 (4), 266-77.
Gorard, S., & Taylor, C. (2004). Combining methods in educational and social research. New York: Open University Press.
Hara, N. (2004). Student's frustration with a web based distance education course: Available from: URL:www.slis.indiana.edu/csi/wp99_01.html.
Khan, B. H. (2004). People, process and product continuum in e – learning: The E – learning p 3 model. Educational Technology, 44 (5), 33– 40.
Khan, B. H. (2005). Managing e-learning: Design, delivery, implementation, and evaluation. Hershey PA: Information Science Publishing.
Kurtus, R. (2000). Initial Considerations Before Developing E-learning; CBT or WBT, Available at: www. Schoolfor-Champions. Com/ elearning initialconsid. htm.
Mangania, P. (2003).
The Seven e-learning Barriers Facing Employees; Report for Masie Centre Learning Consortium, Available at:
http://www.masie.com/ researchgrants Mungania_ Final_ Report. pdf.
Milovanovic, S. (2010). Opportunities and challenges of electronic learning, facta universitatis Economics and Organization, 7(2), 191–199.
Negash, S., Wilcox, M. V., & Gray, P. (2008). Handbook of distance learning for real- time and asynchronous information technology education. USA: Information Science Reference, 25 (1), 50-56.
Nelson, S. J., & Thompson, G. W. (2005). Barriers perceived by administrators and faculty regarding the use of distance education technologies in pre-service programs for secondary agricultural education teachers; Journal of Agricultural Education, 46 (4), 98-109.
Panda, S., & Mishra, S. (2007). E-Learning in a Mega Open University: Faculty Attitude, Barriers and Motivators; Educational MediaInternational, 44 (4), 40-58.
Phillips, V. (2002). Why does corporate e-learning fail? Virtual University Gazette; http://www.geteducated.com/ vug/june02/ vug0602. Htm .
Selwynn, N. (2003). Ict in adult Education, Defining the territory synthesis paper prepared for the Oecd/ Ncal international roundtable.