آزاد، مهدی (1389). بررسی و طراحی دولت الکترونیک در بخش ستادی آموزش و پرورش. پایان نامه فوق لیسانس رشتهی علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران.
خوش قدم خو، سید صدراله و موسوی، سید صاحب و شهابی، سیدروح اله و سبحانینژاد، مهدی (1391). تبیین پیامدهای جهانی شدن اقتصادی بر اهداف علمی و آموزشی مقطع متوسطه آموزش و پرورش ایران. فصلنامه علمی- پژوهشی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه الزهرا. اندیشههای نوین تربیتی. دوره 8، شماره 2.
سازمند، بهاره (1384). تحلیل سازه انگارانه از هویت ملی در دوران جنگ تحمیلی، مجله مطالعات ملی، شماره 22، ص 35-70
ساعی، احمد (1387). جهانی شدن و رابطه آن با فقر. فصلنامه سیاست دانشکده حقوق و علوم سیاسی، دوره سوم شماره 1. صص 101-71.
سجادی، سید مهدی (1382). جهانی شدن و پیامدهای چالش برانگیز آن برای تعلیم و تربیت. مجله علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز، دورهی سوم، شماره 3 و 4، ص 113.
شاهی، سکینه (1386). بررسی ساختار ارتباطات سازمانی در آموزش عالی در مسیر جهانی شدن. پایان نامه دکتری رشتهی مدیریت آموزشی، دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه تربیت معلم تهران.
شاهی، سکینه؛ نوه ابراهیم، عبدالرحیم؛ مهرعلیزاده، یداله (1387). ارتباطات گشوده آموزش عالی، ضرورت رویارویی با چالشهای جهانی شوندگی؛ مطالعه موردی دانشگاههای دولتی خوزستان. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی درآموزش عالی، شماره پنجاه، صص 45-19.
شایسته فر، عباس (1384). اثرات جهانی شدن بر برنامه درسی. پایان نامهی کارشناسی ارشد رشتهی علوم تربیتی، دانشگاه اصفهان، گروه علوم تربیتی و روانشناسی.
شعبانی، حسن (1374). مهارتهای آموزشی و پرورشی. جلد 1، انتشارات سمت. تهران
شواخی، علیرضا؛ نادری، عزت ا... و عابدی، احمد (1386). مقایسه رویکرد یاددهی- یادگیری برعملکرد یادگیری دانش آموزان در درس زیست شناسی، مجله دانشور رفتار، دوره 14 شماره 24 ص 53-64.
صائمی، حسین (1387). جهانی شدن و برنامه درسی در ایران. مجموعه مقالههای هشتمین انجمن مطالعات برنامه درسی ایران، جهانی شدن وبومی ماندن برنامه درسی: چالشها و فرصت ها، چاپ اول.ص 199.
صمدی، پروین و زارع، زینت (1394). تحلیلی بر فرصتها و چالشهای تولید دانش مدیریت در نظام آموزش عالی ایران. فصلنامه علمی- پژوهشی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه الزهرا. اندیشههای نوین تربیتی. دوره 11، شماره 4.
فتحی واجارگاه، کورش (1381). اصول برنامه ریزی درسی. تهران: انتشارات ایران زمین.
فتحی واجارگاه، کورش و ابراهیم زاده، عیسی و فرج اللهی، مهران و خشنودی فر، مهرنوش (1391). بین المللی سازی برنامه درسی در نظام آموزش عالی ایران، چالشها و راهبردها: دو فصلنامه علمی- پژوهشی علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز، علوم تربیتی. دوره ششم، شماره 2، پاییز و زمستان.
فرمهینی فراهانی، محسن (1382). بررسی دیدگاههای پست مدرنیسم با تأکید بر اندیشههای فوکو ودریدا. دو ماهنامه علمی پژوهشی شاهد،دوره جدید. سال دهم. شماره 3. صص 68-51.
فرمهینی فراهانی، محسن (1389) پست مدرنیسم و تعلیم وتربیت. تهران: نشر آییژ.
مرتضوی،
مرتضی؛ بشکار،
سلطانعلی؛ مسگرانی،
حمید؛ احمدی،
غلامعلی و بخشعلیزاده،
شهرناز (1390). مقایسه تأثیر روش تدریس مبتنی بر ساخت و سازگرایی و روش سنتی بر پیشرفت تحصیلی درس ریاضی 1در دانشآموزان پسر سال اول متوسط شهرستان باغملک.
مجله علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اول، دورهی ششم، شماره 1 و 2، ص 106 تا 124.
مرعشی، منصور؛ مهرعلیزاده، یدالله و طوسی، طلعت (1392). جهانی شدن و اثرات آن بر اهداف برنامه درسی نظام آموزشی ایران. مجله علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز، دورهی ششم، سال 20-2، شمارهی 1، صص 74-51.
ملکی، حسن (1384). برنامهریزی درسی. مشهد: انتشارات پیام اندیشه.
مومنی مهموئی، حسین و کرمی، مرتضی (1386) کاربست رویکرد ساخت و ساز گرایی در آموزش. فصلنامه تخصصی پژوهشهای تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد، شماره یازدهم. ص 154-131.
مهرعلی زاده، یداله و صالحی، ابراهیم (1383). آیا اصلاحات آموزشی ایران در جهت تحولات جهانی شدن است؟ آموزش عالی و توسعه پایدار. جلد دوم. انتشارات موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی. ص 178-159.
مهرعلیزاده، یدالله و صفایی مقدم، مسعود (1387). بازتاب نظریه هی جهانی شدن بر برنامه درسی. مجموعه مقالههای هشتمین انجمن مطالعات برنامه درسی ایران، جهانی شدن و بومی ماندن برنامه درسی: چالشها و فرصتها، چاپ اول.ص 39.
مهرعلیزاده، یداله (1383). جهانی شدن و نظامهای آموزشی با تأکید بر کشور ایران. اهواز: انتشارات رسش.
مهرعلیزاده، یداله (1384). جهانی شدن تغییرات سازمانی و برنامه ریزی توسعه منابع انسانی. اهواز: انتشارات دانشگاه شهید چمران اهواز.
میرکمالی، سیدمحمد (1382). رهبری و مدیریت آموزشی. تهران: انتشارات یسطرون.
وزارت آموزش و پرورش (1389). سند تحول راهبردی.چشم انداز بیست ساله. مشهد: انتشارات آموزش و پرورش.
Aronowitz, S. & Giroux, H. (1999). Postmodern Education. published by the University of minnestota press. U.S.A.
Charlton, B G., & Andras, P. (2006). Globalization in science education: an evitable and beneficial trend. Medical Hypotheses. 66.
Foucault, M. (1979). Discipline and punishment”: The Birth of The prision. Tr. A. Sheridan. New York: Vintage Books.
Kauchak, D. P. & Eggen, P. D. (2003). Learning and Teaching: Research Based Methods. Boston: Allyn and Bacon.
Kennedy, M. M. (2006). Knowledge and vision in teaching. Journal of Teaching Education, 57 (3), 205-211.
Leonard, J. Waks (2003). How Globalization Can Cause Fundamental Curriculum Change: Aa American Perspective© Kluwer Academic Publishers. Printed in the Netherlands. Journal of Educational Change 4:p383–418
Report of the AACSB International Globalization of Management (2011). Education Task Force Globalization Of Management Education: Changing International Structures, Adaptive Strategies, and the Impact on Institutions. Emerald Group Publishing Limited Howard House, Wagon Lane, Bingley BD16 1WA, UK.