باقری، خسرو (1380). آسیب و سلامت در تربیت دینی. مجله علوم تربیتی، تربیت اسلامی، تابستان 1380، شماره 6، صص 12-60.
باقری، خسرو (1381). فلسفه فناوری و آموزش فناوری. مجله روانشناسی و علوم تربیتی. سال سی و دوم شماره 1. 75-98.
باقری، خسرو (1388). نگاهی دوباره به تربیت اسلامی. چاپ بیستم، تهران: انتشارات مدرسه
بهشتی، سعید (1386). آیین خردپروری، پژوهشی در نظام تربیتی عقلانی بر مبنای سخنان امام علی (ع)، چاپ دوم، تهران: مؤسسه فرهنگی دانش و اندیشه معاصر.
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش (1390). دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت آموزش و پرورش، شورای عالی آموزش و پرورش.
ضرغامی، سعید؛ عطاران، محمد؛ نقیبزاده، میرعبدالحسین (1386). بررسی دیدگاههای فلسفی درباره نسبت فناوری اطلاعات و تعلیم و تربیت. فصلنامه علمی-پژوهشی نوآوریهای آموزشی، سال ششم، شماره 19، صص 9-30.
ضرغامی، سعید (1388). فلسفه فناوری اطلاعات و تعلیم و تربیت. تهران: انتشارات مبنای خرد.
فردانش، هاشم (1384). مبانی نظری تکنولوژی آموزشی. تهران: سمت.
مهرمحمدی، محمود (1386). فناوری اطلاعات و ارتباطات و نسبت آن با آموزش و پرورش. فصلنامه تعلیم و تربیت، شماره 89. صص 85-110.
هرگنهان، بی.آر.؛ السون، متیو، مقدمهای بر نظریههای یادگیری، ترجمه علی اکبر سیف، 1383، چاپ هفتم، تهران: نشر دوران.
نصر، سید حسین (1385). در جستجوی امر قدسی، گفتگوی رامین جهانبگلو با سید حسین نصر، ترجمه سید مصطفی شهرآیینی، تهران: نشر نی.
نصر، سید حسین (1385). معرفت و معنویت، ترجمه انشاالله رحمتی، چاپ سوم، تهران: دفتر پژوهش و نشر سهروردی.
Baudrillard, J. (1983). In the shadow of the silent majorities. New York: Semiotext (e).
Bell, D. (1973). The coming of post-industrial society: A venture in social forecasting. New York: Basic Books.
Blacker, D. (1994).
Philosophy of Technology and Education: An Invitation to Inquiry. Philosophy of Education 1994 (University of Illinois). Retrieved on 5
th April 2010 from
http://www. ed.uiuc.edu/ EPS/PES-Yearbook/94_docs/BLACKER. HTM
Chandler, D. (1996, February).
Engagement with media: Shaping and being shaped. Computer-Mediated Communication Magazine. Retrieved September 27, 2007 from
http://users.aber. ac.uk/dgc/ determ.html
Clark, R. E. (1994). Media will never influence learning. Educational Technology Research and Development, 42 (2), 21–30.
Dahlberg, L. (2004). Internet research tracings: Towards non-reductionist methodology. Journal of Computer Mediated Communication, 7 (1). Retrieved September 27, 2007 from http://jcmc.indiana.edu/vol7/issue1/dahlberg.html.
Feenberg, A. (1999). Questioning technology. New York: Routledge.
Foucault, M. (1977). Discipline and punish. A. Sheridan (Trans.). New York: Pantheon.
Habermas, J. (1970). Toward a rational society: Student protest, science, and politics. Boston: Beacon.
Heidegger, M. (1977). The question concerning technology. David Krell (Trans.). New York: Harper & Row.
Hirumi, A. (2009). Transforming Training and Education to meet the needs of 21st Century Learners. 1st. International Conference on e-Learning and Teaching (ICeLT), Iran, Tehran, Iran University of Science and Technology, 2009, 9-10 December,
Jonassen, D. H., Howland, J., Moore, J., & Marra, R. M. (2003). Learning to solve problems with technology: A constructivist perspective (2nd ed.). Prentice Hall.
Jonassen, D. H., Carr, C., & Yueh, H. (1998).
Computers as Mindtools for Engaging Critical Thinking. TECHTRENDS. Retrieved 23th March 2010 from:
http://frank.itlab.us/IT/ learning_mindtools.pdf.
Kanuka, H. (2008). Understanding E-Learning technologies-in-practice through philosophies-in-practice. In Theory and Practice of Online Learning. Terry Andeson.
Kroker, A. (1992). The Possessed Individual: Technology and New French Theory. Palgrave Macmillan.
Lyotard, J. F. (1989). The postmodern condition: A report on knowledge. University of Minnesota Press (Minneapolis).
Masoumi, D. (2010). Quality in E-learning Within a Cultural Context: The Case of Iran. University of Gothenburg.
McLuhan, M. (1967). The medium is the massage: An inventory of effects. Corte Madera, CA: Gingko Press.
Noble, D. (1991). The classroom arsenal: Military research, information technology and public education. New York: Falmer.
Noble, D. (1998). Digital diploma mills: The automation of higher education. First Monday, 3 (1). Retrieved September 23, 2007 from http://www.firstmonday.org /issues/issue3_1/noble/
Noble, D., Shneiderman, B., Herman, R., Agre, P., & Denning, P. J. (1998). Technology in education: The fight for the future.
Educom Review, 33 (3). Retrieved on July 26, 2005, from
http://www. educause. edu/pub/er/review/reviewArticles/33322. Html.
Prensky, M. (2001). Digital Natives, Digital Immigrants. In on the Horizon, October 2001, 9 (5). Lincoln: NCB University Press.)
Postman, N. (1993). Technopoly: The surrender of culture to technology. New York: Vintage Books.
Siemens, G. (2005). Connectivism: A learning theory for a digital age. International Journal of Instructional Technology and Distance Learning, 2 (1), 1-13, 2005.
Toffler, A., & Toffler, H. (2006). Revolutionary wealth (313). New York: Alfred A. Knopf.
Winner, L. (1977). Autonomous Technology: Technics-out-of-control as a theme in political thought. Cambridge, MA: MIT Press.
Zinn, L. M. (1990). Identifying your philosophical orientation. In M. Galbraith (Ed.), Adult Learning Methods (39–77). Malabar, FL: Krieger.