آ
-
آگاهی زیست محیطی
آموزش و پرورش و محیط زیست (نگرش، آگاهی و رفتارهای زیست محیطی دانشآموزان) [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 171-190]
-
آموزش صلح
بررسی و تحلیل مؤلفههای آموزش صلح در کتابهای درسی دورهی ابتدایی [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 151-170]
-
آموزش صنعتی
تأثیر محیط یادگیری ترکیبی بر رضایت و یادگیری کارشناسان بخش صنعت [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 63-80]
-
آموزش کارشناسان
تأثیر محیط یادگیری ترکیبی بر رضایت و یادگیری کارشناسان بخش صنعت [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 63-80]
-
آموزش مبتنی بر دیدگاه پیاژه
بررسی تأثیر آموزش مبتنی بر دیدگاه پیاژه بر میزان دانش، مهارت و نگرش دانشآموزان دختر پایهی پنجم ابتدایی شهر سنندج در درس علوم تجربی [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 99-116]
-
آموزش مداوم پزشکی متداول و الکترونیکی
مقایسهی یادگیری و انگیزش آموزش مداوم جامعهی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با استفاده از سه روش آموزش متداول دانشگاه، طراحی شده با الگوی مریل، رایگلوث و طراحی شده با الگوی مریل، رایگلوث و کلر [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 117-136]
-
آموزشهای پیش از دبستان
فراتحلیل نقش آموزشهای پیش از دبستان و دوزبانگی در پیشرفت تحصیلی [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 131-154]
ا
-
اثربخشی
بررسی اثربخشی ارتباطات سازمانی مدیران گروههای آموزشی با دانشجویان (مطالعهی موردی دانشگاه شهید چمران اهواز) [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 209-224]
-
اثربخشی آموزش
تأثیر محیط یادگیری ترکیبی بر رضایت و یادگیری کارشناسان بخش صنعت [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 63-80]
-
اثربخشی آموزشی
بررسی اثربخشی دورههای آموزشی ICDL برتوانمندیهای دانشی، نگرشی و مهارتی کارکنان سازمان آب و برق استان خوزستان [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 95-116]
-
اختلالات یادگیری
بررسی کارایی شیوهی فرنالد در ترمیم اختلال نارساخوانی دانشآموزان پایهی سوم ابتدایی شهر تبریز [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 191-208]
-
ارتباطات سازمانی
بررسی اثربخشی ارتباطات سازمانی مدیران گروههای آموزشی با دانشجویان (مطالعهی موردی دانشگاه شهید چمران اهواز) [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 209-224]
-
استدلال
تأثیر شیوهی سؤال پرسیدن سقراطی بر آموزش تفکر انتقادی [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 81-98]
-
اصول
فارابى، فیلسوف تربیت [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 29-50]
-
اضطراب امتحان
بررسی ادراک تهدید، اضطراب شناختی امتحان، بزرگنمایی تهدید، اسناد به عملکرد و ترس از ارزیابی منفی به عنوان پیشبینهای اضطراب امتحان دانشآموزان دختر دبیرستان [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 189-202]
-
اضطراب شناختی امتحان
بررسی ادراک تهدید، اضطراب شناختی امتحان، بزرگنمایی تهدید، اسناد به عملکرد و ترس از ارزیابی منفی به عنوان پیشبینهای اضطراب امتحان دانشآموزان دختر دبیرستان [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 189-202]
-
الگوهای طراحی آموزشی و طراحی انگیزشی
مقایسهی یادگیری و انگیزش آموزش مداوم جامعهی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با استفاده از سه روش آموزش متداول دانشگاه، طراحی شده با الگوی مریل، رایگلوث و طراحی شده با الگوی مریل، رایگلوث و کلر [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 117-136]
-
امکان
فارابى، فیلسوف تربیت [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 29-50]
-
انضباط مدرن
انقیاد کودکان در نظام آموزشی: نقد تبارشناسانهی رویکردهای انضباطی در مدرسه [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 5-28]
-
اهداف
فارابى، فیلسوف تربیت [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 29-50]
-
اهداف
جهانی شدن و اثرات آن بر اهداف برنامهی درسی نظام آموزشی ایران [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 51-74]
-
اهداف
واکاوی جایگاه رویکرد موجود در برنامه درسی هنر دوره راهنمایی [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 131-150]
ب
-
بازیهای رایانهای
بررسی ارتباط بین توانایی حل مسأله و میزان استفاده از بازیهای رایانهای در دانشآموزان مقطع پیش دانشگاهی [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 117-130]
-
برنامه درسی پنهان
تبیین برنامهی درسی پنهان درس دین و زندگی پایهی سوم متوسطه و ارایهی راهکارهایی جهت بهبود تربیت دینی [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 5-24]
-
برنامه درسی ملی
واکاوی جایگاه رویکرد موجود در برنامه درسی هنر دوره راهنمایی [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 131-150]
-
برنامهی درسی
فارابى، فیلسوف تربیت [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 29-50]
-
برنامهی درسی
جهانی شدن و اثرات آن بر اهداف برنامهی درسی نظام آموزشی ایران [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 51-74]
-
بزرگنمایی تهدید
بررسی ادراک تهدید، اضطراب شناختی امتحان، بزرگنمایی تهدید، اسناد به عملکرد و ترس از ارزیابی منفی به عنوان پیشبینهای اضطراب امتحان دانشآموزان دختر دبیرستان [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 189-202]
پ
-
پایایی
اعتباریابی آزمون رویکردهای مطالعه (روایی و پایایی فرم کوتاه و تجدید نظر شده) [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 221-242]
-
پیشرفت تحصیلی
فراتحلیل نقش آموزشهای پیش از دبستان و دوزبانگی در پیشرفت تحصیلی [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 131-154]
-
پیشرفت تحصیلی
رابطهی جوّ مدرسه و زورگویی دانشآموزان دبیرستانی شهر یزد [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 45-62]
-
پیشرفت تحصیلی
بررسی تأثیر آموزش مبتنی بر دیدگاه پیاژه بر میزان دانش، مهارت و نگرش دانشآموزان دختر پایهی پنجم ابتدایی شهر سنندج در درس علوم تجربی [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 99-116]
ت
-
تحصیلات والدین
تأثیر سواد والدین بر عملکرد سواد خواندن دانشآموزان پایه چهارم ابتدایی (بر اساس مطالعات پرلز 2006) [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 225-244]
-
تحلیل محتوا
بررسی و تحلیل مؤلفههای آموزش صلح در کتابهای درسی دورهی ابتدایی [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 151-170]
-
تحول
تأملی بر سیر تحول در مفهوم وجایگاه عقل در دورهی یونان باستان و قرون وسطی و دلالتهای آن برای تعلیم و تربیت [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 25-44]
-
تربیت
تأملی بر سیر تحول در مفهوم وجایگاه عقل در دورهی یونان باستان و قرون وسطی و دلالتهای آن برای تعلیم و تربیت [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 25-44]
-
تربیت دینی
تبیین برنامهی درسی پنهان درس دین و زندگی پایهی سوم متوسطه و ارایهی راهکارهایی جهت بهبود تربیت دینی [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 5-24]
-
تربیت معلم
واکاوی جایگاه رویکرد موجود در برنامه درسی هنر دوره راهنمایی [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 131-150]
-
تربیت هنری
واکاوی جایگاه رویکرد موجود در برنامه درسی هنر دوره راهنمایی [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 131-150]
-
تعداد کتابهای موجود در خانه
تأثیر سواد والدین بر عملکرد سواد خواندن دانشآموزان پایه چهارم ابتدایی (بر اساس مطالعات پرلز 2006) [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 225-244]
-
تعذیب
انقیاد کودکان در نظام آموزشی: نقد تبارشناسانهی رویکردهای انضباطی در مدرسه [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 5-28]
-
تفکر انتقادی
تأثیر شیوهی سؤال پرسیدن سقراطی بر آموزش تفکر انتقادی [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 81-98]
-
تکیهگاهسازی آموزشی
چهارچوب تکیهگاهسازی آموزشی در محیط یادگیری حل مشکل مبتنی بر کامپیوتر [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 243-268]
-
تنبیه
انقیاد کودکان در نظام آموزشی: نقد تبارشناسانهی رویکردهای انضباطی در مدرسه [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 5-28]
-
تهدید ادراک شده از امتحان
بررسی ادراک تهدید، اضطراب شناختی امتحان، بزرگنمایی تهدید، اسناد به عملکرد و ترس از ارزیابی منفی به عنوان پیشبینهای اضطراب امتحان دانشآموزان دختر دبیرستان [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 189-202]
-
توانایی حل مسأله
بررسی ارتباط بین توانایی حل مسأله و میزان استفاده از بازیهای رایانهای در دانشآموزان مقطع پیش دانشگاهی [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 117-130]
-
توانایی خواندن اولیه
تأثیر سواد والدین بر عملکرد سواد خواندن دانشآموزان پایه چهارم ابتدایی (بر اساس مطالعات پرلز 2006) [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 225-244]
ج
-
جهانیشدن
جهانی شدن و اثرات آن بر اهداف برنامهی درسی نظام آموزشی ایران [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 51-74]
-
جوّ مدرسه
رابطهی جوّ مدرسه و زورگویی دانشآموزان دبیرستانی شهر یزد [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 45-62]
چ
-
چارچوب تکیهگاهسازی آموزشی
چهارچوب تکیهگاهسازی آموزشی در محیط یادگیری حل مشکل مبتنی بر کامپیوتر [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 243-268]
ح
-
حل مسأله در بازیها
بررسی ارتباط بین توانایی حل مسأله و میزان استفاده از بازیهای رایانهای در دانشآموزان مقطع پیش دانشگاهی [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 117-130]
د
-
دانشآموز
مقایسهی یادگیری اجتماعی- هیجانی و مهارتهای اجتماعی دانشآموزان مدارس غیر دولتی بدونکیف و مدارس دولتی شهر اصفهان [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 171-188]
-
دانشآموزان
آموزش و پرورش و محیط زیست (نگرش، آگاهی و رفتارهای زیست محیطی دانشآموزان) [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 171-190]
-
دانشآموزان مقطع متوسطه
اعتباریابی آزمون رویکردهای مطالعه (روایی و پایایی فرم کوتاه و تجدید نظر شده) [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 221-242]
-
دانشجویان
بررسی اثربخشی ارتباطات سازمانی مدیران گروههای آموزشی با دانشجویان (مطالعهی موردی دانشگاه شهید چمران اهواز) [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 209-224]
-
درس علوم تجربی
بررسی تأثیر آموزش مبتنی بر دیدگاه پیاژه بر میزان دانش، مهارت و نگرش دانشآموزان دختر پایهی پنجم ابتدایی شهر سنندج در درس علوم تجربی [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 99-116]
-
دوره ابتدایی
بررسی و تحلیل مؤلفههای آموزش صلح در کتابهای درسی دورهی ابتدایی [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 151-170]
-
دورههای آموزشی ICDL
بررسی اثربخشی دورههای آموزشی ICDL برتوانمندیهای دانشی، نگرشی و مهارتی کارکنان سازمان آب و برق استان خوزستان [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 95-116]
-
دورهی ابتدایی
بررسی تأثیر آموزش مبتنی بر دیدگاه پیاژه بر میزان دانش، مهارت و نگرش دانشآموزان دختر پایهی پنجم ابتدایی شهر سنندج در درس علوم تجربی [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 99-116]
-
دوزبانگی
فراتحلیل نقش آموزشهای پیش از دبستان و دوزبانگی در پیشرفت تحصیلی [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 131-154]
ر
-
رضایت از زندگی
بررسی رابطهی یادگیری خود راهبر با عملکرد تحصیلی و رضایت از زندگی در دانشآموزان [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 155-170]
-
رفتارهای زیست محیطی
آموزش و پرورش و محیط زیست (نگرش، آگاهی و رفتارهای زیست محیطی دانشآموزان) [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 171-190]
-
روایی
اعتباریابی آزمون رویکردهای مطالعه (روایی و پایایی فرم کوتاه و تجدید نظر شده) [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 221-242]
-
روشها)
فارابى، فیلسوف تربیت [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 29-50]
-
رویکرد تعاملی انضباط
انقیاد کودکان در نظام آموزشی: نقد تبارشناسانهی رویکردهای انضباطی در مدرسه [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 5-28]
-
رویکرد عدم مداخلهای انضباط
انقیاد کودکان در نظام آموزشی: نقد تبارشناسانهی رویکردهای انضباطی در مدرسه [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 5-28]
-
رویکرد مداخلهای انضباط
انقیاد کودکان در نظام آموزشی: نقد تبارشناسانهی رویکردهای انضباطی در مدرسه [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 5-28]
-
رویکردهای مطالعه
اعتباریابی آزمون رویکردهای مطالعه (روایی و پایایی فرم کوتاه و تجدید نظر شده) [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 221-242]
ز
-
زورگویی (قلدری)
رابطهی جوّ مدرسه و زورگویی دانشآموزان دبیرستانی شهر یزد [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 45-62]
س
-
سواد خواندن
تأثیر سواد والدین بر عملکرد سواد خواندن دانشآموزان پایه چهارم ابتدایی (بر اساس مطالعات پرلز 2006) [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 225-244]
ش
-
شیوه سؤال پرسیدن سقراطی
تأثیر شیوهی سؤال پرسیدن سقراطی بر آموزش تفکر انتقادی [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 81-98]
-
شیوهی فرنالد
بررسی کارایی شیوهی فرنالد در ترمیم اختلال نارساخوانی دانشآموزان پایهی سوم ابتدایی شهر تبریز [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 191-208]
ض
-
ضرورت
فارابى، فیلسوف تربیت [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 29-50]
ع
-
عقل
تأملی بر سیر تحول در مفهوم وجایگاه عقل در دورهی یونان باستان و قرون وسطی و دلالتهای آن برای تعلیم و تربیت [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 25-44]
-
عملکرد تحصیلی
بررسی رابطهی یادگیری خود راهبر با عملکرد تحصیلی و رضایت از زندگی در دانشآموزان [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 155-170]
-
عوامل
فارابى، فیلسوف تربیت [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 29-50]
ف
-
فارابی
فارابى، فیلسوف تربیت [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 29-50]
-
فرا تحلیل
فراتحلیل نقش آموزشهای پیش از دبستان و دوزبانگی در پیشرفت تحصیلی [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 131-154]
-
فعالیتهای یادگیری اولیه
تأثیر سواد والدین بر عملکرد سواد خواندن دانشآموزان پایه چهارم ابتدایی (بر اساس مطالعات پرلز 2006) [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 225-244]
-
فلسفهی تربیت (تعریف
فارابى، فیلسوف تربیت [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 29-50]
ق
-
قربانی شدن
رابطهی جوّ مدرسه و زورگویی دانشآموزان دبیرستانی شهر یزد [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 45-62]
-
قرون وسطی
تأملی بر سیر تحول در مفهوم وجایگاه عقل در دورهی یونان باستان و قرون وسطی و دلالتهای آن برای تعلیم و تربیت [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 25-44]
ک
-
کتاب دین و زندگی
تبیین برنامهی درسی پنهان درس دین و زندگی پایهی سوم متوسطه و ارایهی راهکارهایی جهت بهبود تربیت دینی [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 5-24]
-
کتابهای درسی آموزش
بررسی و تحلیل مؤلفههای آموزش صلح در کتابهای درسی دورهی ابتدایی [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 151-170]
م
-
مباحثه
تأثیر شیوهی سؤال پرسیدن سقراطی بر آموزش تفکر انتقادی [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 81-98]
-
محتوا
واکاوی جایگاه رویکرد موجود در برنامه درسی هنر دوره راهنمایی [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 131-150]
-
محیط یادگیری حل مشکل
چهارچوب تکیهگاهسازی آموزشی در محیط یادگیری حل مشکل مبتنی بر کامپیوتر [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 243-268]
-
محیط یادگیری حل مشکل مبتنی بر کامپیوتر
چهارچوب تکیهگاهسازی آموزشی در محیط یادگیری حل مشکل مبتنی بر کامپیوتر [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 243-268]
-
مدارس غیر انتفاعی
موانع گسترش مشارکت بخش خصوصی در آموزش و پرورش ایران: مورد کاوی مدارس غیر انتفاعی [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 75-94]
-
مدرسهی بدونکیف
مقایسهی یادگیری اجتماعی- هیجانی و مهارتهای اجتماعی دانشآموزان مدارس غیر دولتی بدونکیف و مدارس دولتی شهر اصفهان [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 171-188]
-
مدرسهی دولتی
مقایسهی یادگیری اجتماعی- هیجانی و مهارتهای اجتماعی دانشآموزان مدارس غیر دولتی بدونکیف و مدارس دولتی شهر اصفهان [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 171-188]
-
مدیران گروههای آموزشی
بررسی اثربخشی ارتباطات سازمانی مدیران گروههای آموزشی با دانشجویان (مطالعهی موردی دانشگاه شهید چمران اهواز) [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 209-224]
-
مشارکت دولتی- خصوصی
موانع گسترش مشارکت بخش خصوصی در آموزش و پرورش ایران: مورد کاوی مدارس غیر انتفاعی [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 75-94]
-
مهارت اجتماعی
مقایسهی یادگیری اجتماعی- هیجانی و مهارتهای اجتماعی دانشآموزان مدارس غیر دولتی بدونکیف و مدارس دولتی شهر اصفهان [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 171-188]
-
موانع توسعهی مدارس غیر انتفاعی
موانع گسترش مشارکت بخش خصوصی در آموزش و پرورش ایران: مورد کاوی مدارس غیر انتفاعی [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 75-94]
-
موانع مشارکت بخش خصوصی در آموزش
موانع گسترش مشارکت بخش خصوصی در آموزش و پرورش ایران: مورد کاوی مدارس غیر انتفاعی [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 75-94]
ن
-
نارساخوانی
بررسی کارایی شیوهی فرنالد در ترمیم اختلال نارساخوانی دانشآموزان پایهی سوم ابتدایی شهر تبریز [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 191-208]
-
نظریههای جهانی شدن
جهانی شدن و اثرات آن بر اهداف برنامهی درسی نظام آموزشی ایران [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 51-74]
-
نگرش تکنو-محور
آموزش و پرورش و محیط زیست (نگرش، آگاهی و رفتارهای زیست محیطی دانشآموزان) [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 171-190]
-
نگرش زیست –محور
آموزش و پرورش و محیط زیست (نگرش، آگاهی و رفتارهای زیست محیطی دانشآموزان) [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 171-190]
ی
-
یادگیری اجتماعی- هیجانی
مقایسهی یادگیری اجتماعی- هیجانی و مهارتهای اجتماعی دانشآموزان مدارس غیر دولتی بدونکیف و مدارس دولتی شهر اصفهان [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 171-188]
-
یادگیری ترکیبی
تأثیر محیط یادگیری ترکیبی بر رضایت و یادگیری کارشناسان بخش صنعت [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 63-80]
-
یادگیری خود راهبر
بررسی رابطهی یادگیری خود راهبر با عملکرد تحصیلی و رضایت از زندگی در دانشآموزان [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 155-170]
-
یادگیری و انگیزش
مقایسهی یادگیری و انگیزش آموزش مداوم جامعهی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با استفاده از سه روش آموزش متداول دانشگاه، طراحی شده با الگوی مریل، رایگلوث و طراحی شده با الگوی مریل، رایگلوث و کلر [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 117-136]
-
یونان باستان
تأملی بر سیر تحول در مفهوم وجایگاه عقل در دورهی یونان باستان و قرون وسطی و دلالتهای آن برای تعلیم و تربیت [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 25-44]
عبارت مورد نظر شما با هیچ یک از موارد همخوانی ندارد