دوره 31 (1403)
دوره 30 (1402)
دوره 29 (1401)
دوره 28 (1400)
دوره 27 (1399)
دوره 26 (1398)
دوره 25 (1397)
دوره 24 (1396)
دوره 23 (1395)
دوره 22 (1394)
دوره 21 (1393)
دوره 20 (1392)
دوره 19 (1391)
دوره 18 (1390)
دوره 17 (1389)
دوره 16 (1388)
دوره 15 (1387)
دوره 14 (1386)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
شماره 2
مجله علوم تربیتی از سال 1374 تا سال 1381 با مجله روانشناسی مشترک بوده و مقالات در مجله ای با نام "مجله علوم تربیتی و روانشناسی" به چاپ رسیده اند
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1377)
دوره 4 (1376)
دوره 3 (1375)
دوره 2 (1374)
دوره 1 (1373)
تعلیم و تربیت در دیدگاه تأویلی

خسرو باقری؛ عبدالوهاب یزدانی

دوره 8، شماره 2 ، اسفند 1380، صفحه 23-48

https://doi.org/10.22055/edus.2002.16027

چکیده
  رویکرد تأویلی در دهه های گذشته احیا شده است و تأثیر آن بر علوم انسانی هویداست. در این مقاله، تأثیر آن بر تعلیم و تربیت توضیح داده خواهد شد. دو مفهوم مهم در دیدگاههای تأویلی، متن و فهم است که هر دو در تعلیم و تربیت جایگاه مهمی دارند. در این مقاله، دیدگاه گادامر مورد تأکید است. طبق نظر وی، تعلیم و تربیت معاصر بر مهار پای فشرده است که باید ...  بیشتر

مقایسه عمل کرد تحصیلی،سلامت روانی جسمانی دانش آموزان پسر فاقد و واجد پدر باتوجه به نقش تعدیل کننده حمایت اجتماعی در پایه اول دبیرستان های شهرستان اهواز

عبدالکاظم نیسی؛ بهممن نجاریان؛ فرج پورفرجی

دوره 8، شماره 2 ، اسفند 1380، صفحه 67-86

https://doi.org/10.22055/edus.2002.16611

چکیده
  بیشتر

بازنمایی دانش در رویکرد یادگیری ساخت گرایی و دلالتهای ان برای طراحی اموزشی

هاشم فردانش

دوره 8، شماره 2 ، اسفند 1380، صفحه 107-124

https://doi.org/10.22055/edus.2002.16028

چکیده
  با ظهور رویکردهای جدید معرفت شناسی در اواخر نیمه دوم قرن بیستم بحث از بازنمایی دانش مجدداً به عنوان محوری تعیین کننده در مباحث فلسفی، روانشناسی، و تعلیم و تربیتی مطرح شده است. بازنمایی دانش کلید واژه ای بر ورود به مباحث طراحی آموزشی نیز هست، زیرا که رویکردهای طراحی آموزشی ساخت گرا با الهام از مبانی نظریه های روانشناسی شناختی و با مایه ...  بیشتر