دوره 31 (1403)
دوره 30 (1402)
دوره 29 (1401)
دوره 28 (1400)
دوره 27 (1399)
دوره 26 (1398)
دوره 25 (1397)
دوره 24 (1396)
دوره 23 (1395)
دوره 22 (1394)
دوره 21 (1393)
دوره 20 (1392)
دوره 19 (1391)
دوره 18 (1390)
دوره 17 (1389)
دوره 16 (1388)
دوره 15 (1387)
دوره 14 (1386)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1377)
دوره 4 (1376)
دوره 3 (1375)
دوره 2 (1374)
دوره 1 (1373)
تعداد مقالات: 8
روش شناسی تربیتی ائمه اطهار (ع)
دوره 14، شماره 3 ، آذر 1386، صفحه 1-26
چکیده
ائمه اطهار (ع) بر مبنای جهانبینی توحیدی و وحی الهی به ارائه روشهای تربیتی پرداختهاند. آنچه مسلم است این است که بعد از شناخت مسائل تربیتی، مهمترین فعالت تربیتی شناخت روشهای مناسب برای حل و فصل آن مسائل است. شناخت روش شناسی تربیتی ائمه اطهار (ع) و به کارگیری روشهای مربوطه، میتوانند کمک بزرگی در پی ریزی یک نظام تربیتی دین محور باشد. ... بیشترفرصتهای آموزشی و نابرابریهای منطقهای در مدارس مناطق مرزی و غیرمرزی استان خراسان رضوی
دوره 14، شماره 3 ، آذر 1386، صفحه 27-44
چکیده
منطقه محل زیست، یکی از شاخصهای اساسی برای طبقهبندی انواع نابرابرهای آموزشی است. در این نوع نابرابری، بهرهمندی فرد از آموزش و پرورش به دلیل ویژگیهای محل زندگیاش محدود میشود. چون کنترل این ویژگی ها، به وسیله افراد امکان پذیر نیست، حق آنها برای دریافت آموزش برابر، تحتالشعاع تهدیدها و فرصتهای بیرونی قرار میگیرد. شواهد ... بیشتربررسی عوامل مؤثر بر مشارکت والدین دانشآموزان در امور مدرسهای دانشآموزان مقطع متوسطه استان آذربایجان شرقی
دوره 14، شماره 3 ، آذر 1386، صفحه 45-62
چکیده
مدرسه یکی از نهادهای مهم آموزشی و تربیتی است که نیازمند مشارکت فعال اولیای دانشآموزان میباشد. به همین خاطر، تحقیق حاضر با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر مشارکت اولیای دانشآموزان در فرایندهای آموزشی و پرورشی فرزندانشان در مقطع متوسطه استان آذربایجان شرقی (سال تحصیلی 1385-1384)، با تعداد جامعهی آماری 204344 و نمونهی انتخابی600 نفر، به شیوهی ... بیشتربررسی تأثیر برنامه درسی تجربه شده بر رضایت دانشجویان ورودی مهندسی و علوم پایه دانشگاه شیراز- پیشنهاد مدل توضیحی برنامه درسی
دوره 14، شماره 3 ، آذر 1386، صفحه 63-96
چکیده
در سالیان اخیر تلاشهای فراوانی برای تعیین عوامل مؤثر بر رضایت دانشجویان صورت گرفته است. یکی از مهمترین این عوامل، برنامه درسی تجربه شده توسط دانشجو میباشد. این تحقیق در تلاش بود تا نقش برنامه درسی تجربه شده را در رضایت دانشجویان مهندسی و علوم پایه را به منظور پیشنهاد مدل بهینه برنامه درسی بررسی نماید. بدین منظور 388 نفر از دانشجویان ... بیشترمقایسه عملکرد تحصیلی دانشآموزان معلمان حقالتدریس پاره وقت، سرباز معلم و رسمی در دروس ریاضی و علوم پایة پنجم ابتدایی شهرستان اهواز
دوره 14، شماره 3 ، آذر 1386، صفحه 97-116
چکیده
هدف از این پژوهش بررسی و مقایسه عملکرد تحصیلی دانشآموزان معلمان حقالتدریس پاره وقت، سرباز معلم و رسمی در دروس ریاضی و علوم پایة پنجم ابتدایی شهرستان اهواز بوده است. به همین منظور پس از تهیه و ساخت آزمونهای پیشرفت تحصیلی برای دروس ریاضی و علوم به شیوه نمونهگیری تصادفی چند مرحلهایی، 480 دانشآموز شهری و روستایی که معلمان آنان ... بیشتراضطراب استفاده از منابع کتابخانهای و منابع الکترونیک در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و رابطه آن برخی عوامل جمعیت شناسی
دوره 14، شماره 3 ، آذر 1386، صفحه 117-134
چکیده
اضطراب کتابخانهای یکی از موانع پیشرفت تحصیلی دانشجویان در دانشگاههای مختلف دنیا شناخته شده و در این زمینه پژوهشهای متعددی صورت گرفته است. مقاله حاضر، نتیجه پژوهشی در همین زمینه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان میباشد که بر روی نمونهای شامل 280 نفر دانشجوی دختر و پسر انجام گرفته است. این افراد از دانشکدههای هفت گانه دانشگاه علوم ... بیشتربررسی آزمونپذیری نظریه روانکاوی فروید از دیدگاه پوپر
دوره 14، شماره 3 ، آذر 1386، صفحه 135-150
چکیده
روانکاوی که روشی برای درمان بیماریهای روانی است، مبتنی بر نظریهای دربارة شخصیت و انگیزة کنشهای آدمی است. در مکاتب روانکاوی فروید و آدلر، برای تحلیل شخصیت عمدتاً به یک «عامل» تکیه میشود و همة رفتارهای آدمی مستقیم یا غیرمستقیم به آن عامل واحد ارجاع میشود. این نظریههای روانکاوی برای توجیه خود به توفیق عملی و موارد مؤید ... بیشترهمایش ملی فناوری آموزشی در عصر اطلاعات و ارتباطات
دوره 14، شماره 3 ، آذر 1386، صفحه 151-158