آ

  • آهنچیان، محمدرضا انقیاد کودکان در نظام آموزشی: نقد تبارشناسانه‌ی رویکردهای انضباطی در مدرسه [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 5-28]

ا

  • ابراهیم زاده، عیسی مقایسه‌ی یادگیری و انگیزش آموزش مداوم جامعه‌ی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با استفاده از سه روش آموزش متداول دانشگاه، طراحی شده با الگوی مریل، رایگلوث و طراحی شده با الگوی مریل، رایگلوث و کلر [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 117-136]

  • احمدی، غلامعلی بررسی تأثیر آموزش مبتنی بر دیدگاه پیاژه بر میزان دانش، مهارت و نگرش دانش‌آموزان دختر پایه‌ی پنجم ابتدایی شهر سنندج در درس علوم تجربی [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 99-116]

  • اسدی، مسعود فراتحلیل نقش آموزش‌های پیش از دبستان و دوزبانگی در پیشرفت تحصیلی [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 131-154]

  • اکبری بورنگ، محمد واکاوی جایگاه رویکرد موجود در برنامه درسی هنر دوره راهنمایی [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 131-150]

  • امامقلی، لقمان آموزش و پرورش و محیط زیست (نگرش، آگاهی و رفتارهای زیست محیطی دانش‌آموزان) [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 171-190]

  • امیر تیموری، محمد حسن چهارچوب تکیه‌گاه‌سازی آموزشی در محیط یادگیری حل مشکل مبتنی بر کامپیوتر [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 243-268]

ب

  • بحرانی، محمود بررسی مدل رابطه‌ی ساختارهای هدف کلاسی و بهزیستی روان‌شناختی در دانش‌آموزان، با میانجی‌گری متغیرهای خودکارآمدی و نیازهای روان‌شناختی [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 203-220]

  • بختیارپور، سعید تأثیر شیوه‌ی سؤال پرسیدن سقراطی بر آموزش تفکر انتقادی [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 81-98]

  • بساک نژاد، سودابه  بررسی ادراک تهدید، اضطراب شناختی امتحان، بزرگ‌نمایی تهدید، اسناد به عملکرد و ترس از ارزیابی منفی به عنوان پیش‌بین‌های اضطراب امتحان دانش‌آموزان دختر دبیرستان [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 189-202]

  • بناهان، مریم تأملی بر سیر تحول در مفهوم وجایگاه عقل در دوره‌ی یونان باستان و قرون وسطی و دلالت‌های آن برای تعلیم و تربیت [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 25-44]

  • بنی اسدی، علی اعتباریابی آزمون رویکردهای مطالعه (روایی و پایایی فرم کوتاه و تجدید نظر شده) [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 221-242]

  • بهادری خسروشاهی، جعفر بررسی کارایی شیوه‌ی فرنالد در ترمیم اختلال نارساخوانی دانش‌آموزان پایه‌ی سوم ابتدایی شهر تبریز [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 191-208]

  • بهروزی، ناصر بررسی رابطه‌ی یادگیری خود راهبر با عملکرد تحصیلی و رضایت از زندگی در دانش‌آموزان [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 155-170]

پ

  • پازوکی نژاد، زهرا آموزش و پرورش و محیط زیست (نگرش، آگاهی و رفتارهای زیست محیطی دانش‌آموزان) [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 171-190]

  • پورشافعی، هادی اعتباریابی آزمون رویکردهای مطالعه (روایی و پایایی فرم کوتاه و تجدید نظر شده) [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 221-242]

ج

  • جاویدی کلاته آبادی، طاهره انقیاد کودکان در نظام آموزشی: نقد تبارشناسانه‌ی رویکردهای انضباطی در مدرسه [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 5-28]

  • جباری فر، تقی رابطه‌ی جوّ مدرسه و زورگویی دانش‌آموزان دبیرستانی شهر یزد [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 45-62]

  • جعفری، پریوش موانع گسترش مشارکت بخش خصوصی در آموزش و پرورش ایران: مورد کاوی مدارس غیر انتفاعی [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 75-94]

ح

  • حیدری، علیرضا تأثیر شیوه‌ی سؤال پرسیدن سقراطی بر آموزش تفکر انتقادی [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 81-98]

خ

  • خانجانی، زینب بررسی کارایی شیوه‌ی فرنالد در ترمیم اختلال نارساخوانی دانش‌آموزان پایه‌ی سوم ابتدایی شهر تبریز [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 191-208]

د

  • دریاپور، الهه رابطه‌ی جوّ مدرسه و زورگویی دانش‌آموزان دبیرستانی شهر یزد [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 45-62]

ر

  • راعی، رضا تبیین برنامه‌ی درسی پنهان درس دین و زندگی پایه‌ی سوم متوسطه و ارایه‌ی راهکارهایی جهت بهبود تربیت دینی [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 5-24]

  • رجبی، غلامرضا بررسی مدل رابطه‌ی ساختارهای هدف کلاسی و بهزیستی روان‌شناختی در دانش‌آموزان، با میانجی‌گری متغیرهای خودکارآمدی و نیازهای روان‌شناختی [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 203-220]

  • رحیمی دوست، غلام حسین چهارچوب تکیه‌گاه‌سازی آموزشی در محیط یادگیری حل مشکل مبتنی بر کامپیوتر [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 243-268]

  • رستگارپور، حسن بررسی ارتباط بین توانایی حل مسأله و میزان استفاده از بازی‌های رایانه‌ای در دانش‌آموزان مقطع پیش دانشگاهی [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 117-130]

  • رضایی، منصور مقایسه‌ی یادگیری و انگیزش آموزش مداوم جامعه‌ی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با استفاده از سه روش آموزش متداول دانشگاه، طراحی شده با الگوی مریل، رایگلوث و طراحی شده با الگوی مریل، رایگلوث و کلر [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 117-136]

  • رفیعی، بهروز فارابى، فیلسوف تربیت [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 29-50]

  • روشنیان رامین، محسن بررسی ارتباط بین توانایی حل مسأله و میزان استفاده از بازی‌های رایانه‌ای در دانش‌آموزان مقطع پیش دانشگاهی [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 117-130]

ز

  • زندوانیان، احمد رابطه‌ی جوّ مدرسه و زورگویی دانش‌آموزان دبیرستانی شهر یزد [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 45-62]

س

  • سالاری، ضیاء الدین تأثیر محیط یادگیری ترکیبی بر رضایت و یادگیری کارشناسان بخش صنعت [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 63-80]

  • سبزواری، مریم مقایسه‌ی یادگیری اجتماعی- هیجانی و مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان مدارس غیر دولتی بدون‌کیف و مدارس دولتی شهر اصفهان [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 171-188]

  • سجادی، سید مهدی تأملی بر سیر تحول در مفهوم وجایگاه عقل در دوره‌ی یونان باستان و قرون وسطی و دلالت‌های آن برای تعلیم و تربیت [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 25-44]

  • سرمدی، محمدرضا مقایسه‌ی یادگیری و انگیزش آموزش مداوم جامعه‌ی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با استفاده از سه روش آموزش متداول دانشگاه، طراحی شده با الگوی مریل، رایگلوث و طراحی شده با الگوی مریل، رایگلوث و کلر [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 117-136]

  • سعیدی، راضیه بررسی ادراک تهدید، اضطراب شناختی امتحان، بزرگ‌نمایی تهدید، اسناد به عملکرد و ترس از ارزیابی منفی به عنوان پیش‌بین‌های اضطراب امتحان دانش‌آموزان دختر دبیرستان [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 189-202]

ش

  • شاهی، سکینه بررسی اثربخشی دوره‌‌های آموزشی ICDL برتوانمندی‌های دانشی، نگرشی و مهارتی کارکنان سازمان آب و برق استان خوزستان [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 95-116]

  • شاهی، سکینه بررسی اثربخشی ارتباطات سازمانی مدیران گروه‌های آموزشی با دانشجویان (مطالعه‌ی موردی دانشگاه شهید چمران اهواز) [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 209-224]

  • شعبانی ورکی، بختیار انقیاد کودکان در نظام آموزشی: نقد تبارشناسانه‌ی رویکردهای انضباطی در مدرسه [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 5-28]

  • شغابی، معصومه بررسی رابطه‌ی یادگیری خود راهبر با عملکرد تحصیلی و رضایت از زندگی در دانش‌آموزان [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 155-170]

  • شکوری، زینب فراتحلیل نقش آموزش‌های پیش از دبستان و دوزبانگی در پیشرفت تحصیلی [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 131-154]

  • شکوهی فرد، حسین واکاوی جایگاه رویکرد موجود در برنامه درسی هنر دوره راهنمایی [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 131-150]

  • شیرعلی پور، اصغر فراتحلیل نقش آموزش‌های پیش از دبستان و دوزبانگی در پیشرفت تحصیلی [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 131-154]

ص

  • صابر، ام البنین بررسی اثربخشی ارتباطات سازمانی مدیران گروه‌های آموزشی با دانشجویان (مطالعه‌ی موردی دانشگاه شهید چمران اهواز) [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 209-224]

  • صابری، رضا واکاوی جایگاه رویکرد موجود در برنامه درسی هنر دوره راهنمایی [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 131-150]

  • صالحی، صادق آموزش و پرورش و محیط زیست (نگرش، آگاهی و رفتارهای زیست محیطی دانش‌آموزان) [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 171-190]

  • صنوبری، محمد موانع گسترش مشارکت بخش خصوصی در آموزش و پرورش ایران: مورد کاوی مدارس غیر انتفاعی [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 75-94]

ط

  • طوسی، طلعت جهانی شدن و اثرات آن بر اهداف برنامه‌ی درسی نظام آموزشی ایران [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 51-74]

ع

  • عابدی، احمد مقایسه‌ی یادگیری اجتماعی- هیجانی و مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان مدارس غیر دولتی بدون‌کیف و مدارس دولتی شهر اصفهان [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 171-188]

  • عابدینی بلتورک، میمنت بررسی و تحلیل مؤلفه‌های آموزش صلح در کتاب‌های درسی دوره‌ی ابتدایی [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 151-170]

  • عالی، مرضیه انقیاد کودکان در نظام آموزشی: نقد تبارشناسانه‌ی رویکردهای انضباطی در مدرسه [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 5-28]

  • عبدالملکی، شوبو بررسی تأثیر آموزش مبتنی بر دیدگاه پیاژه بر میزان دانش، مهارت و نگرش دانش‌آموزان دختر پایه‌ی پنجم ابتدایی شهر سنندج در درس علوم تجربی [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 99-116]

  • عجم، علی اکبر واکاوی جایگاه رویکرد موجود در برنامه درسی هنر دوره راهنمایی [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 131-150]

  • عزیزی، نعمت الله موانع گسترش مشارکت بخش خصوصی در آموزش و پرورش ایران: مورد کاوی مدارس غیر انتفاعی [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 75-94]

  • علیخانی، محمد حسین تبیین برنامه‌ی درسی پنهان درس دین و زندگی پایه‌ی سوم متوسطه و ارایه‌ی راهکارهایی جهت بهبود تربیت دینی [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 5-24]

  • عمرانی، صغرا مقایسه‌ی یادگیری و انگیزش آموزش مداوم جامعه‌ی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با استفاده از سه روش آموزش متداول دانشگاه، طراحی شده با الگوی مریل، رایگلوث و طراحی شده با الگوی مریل، رایگلوث و کلر [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 117-136]

ف

  • فاضلیان، پوراندخت بررسی ارتباط بین توانایی حل مسأله و میزان استفاده از بازی‌های رایانه‌ای در دانش‌آموزان مقطع پیش دانشگاهی [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 117-130]

  • فتحی آذر، اسکندر بررسی کارایی شیوه‌ی فرنالد در ترمیم اختلال نارساخوانی دانش‌آموزان پایه‌ی سوم ابتدایی شهر تبریز [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 191-208]

  • فردانش، هاشم مقایسه‌ی یادگیری و انگیزش آموزش مداوم جامعه‌ی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با استفاده از سه روش آموزش متداول دانشگاه، طراحی شده با الگوی مریل، رایگلوث و طراحی شده با الگوی مریل، رایگلوث و کلر [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 117-136]

  • فردانش، هاشم چهارچوب تکیه‌گاه‌سازی آموزشی در محیط یادگیری حل مشکل مبتنی بر کامپیوتر [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 243-268]

  • فرزاد، ولی الله موانع گسترش مشارکت بخش خصوصی در آموزش و پرورش ایران: مورد کاوی مدارس غیر انتفاعی [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 75-94]

  • فرزاد، ولی اله تأثیر سواد والدین بر عملکرد سواد خواندن دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی (بر اساس مطالعات پرلز 2006) [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 225-244]

ق

  • قاسمی، محمود تأثیر سواد والدین بر عملکرد سواد خواندن دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی (بر اساس مطالعات پرلز 2006) [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 225-244]

ک

  • کردزنگنه، آزاده بررسی اثربخشی دوره‌‌های آموزشی ICDL برتوانمندی‌های دانشی، نگرشی و مهارتی کارکنان سازمان آب و برق استان خوزستان [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 95-116]

  • کرمی، مرتضی تأثیر محیط یادگیری ترکیبی بر رضایت و یادگیری کارشناسان بخش صنعت [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 63-80]

ل

  • لیاقتدار، محمد جواد مقایسه‌ی یادگیری اجتماعی- هیجانی و مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان مدارس غیر دولتی بدون‌کیف و مدارس دولتی شهر اصفهان [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 171-188]

م

  • مرعشی، سید منصور جهانی شدن و اثرات آن بر اهداف برنامه‌ی درسی نظام آموزشی ایران [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 51-74]

  • مکتبی، غلامحسین بررسی رابطه‌ی یادگیری خود راهبر با عملکرد تحصیلی و رضایت از زندگی در دانش‌آموزان [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 155-170]

  • مهرابی زاده هنرمند، مهناز بررسی ادراک تهدید، اضطراب شناختی امتحان، بزرگ‌نمایی تهدید، اسناد به عملکرد و ترس از ارزیابی منفی به عنوان پیش‌بین‌های اضطراب امتحان دانش‌آموزان دختر دبیرستان [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 189-202]

  • مهرعلیزاده، یدالله جهانی شدن و اثرات آن بر اهداف برنامه‌ی درسی نظام آموزشی ایران [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 51-74]

  • مهرعلیزاده، یدالله بررسی اثربخشی دوره‌‌های آموزشی ICDL برتوانمندی‌های دانشی، نگرشی و مهارتی کارکنان سازمان آب و برق استان خوزستان [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 95-116]

  • مهرعلیزاده، یدالله بررسی اثربخشی ارتباطات سازمانی مدیران گروه‌های آموزشی با دانشجویان (مطالعه‌ی موردی دانشگاه شهید چمران اهواز) [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 209-224]

  • مهرلبی زاده هنرمند، مهناز بررسی رابطه‌ی یادگیری خود راهبر با عملکرد تحصیلی و رضایت از زندگی در دانش‌آموزان [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 155-170]

  • میرزاخانی، علیرضا تأثیر سواد والدین بر عملکرد سواد خواندن دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی (بر اساس مطالعات پرلز 2006) [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 225-244]

  • میرشاه جعفری، ابراهیم بررسی و تحلیل مؤلفه‌های آموزش صلح در کتاب‌های درسی دوره‌ی ابتدایی [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 151-170]

ن

  • نادرحاضری، رقیه بررسی کارایی شیوه‌ی فرنالد در ترمیم اختلال نارساخوانی دانش‌آموزان پایه‌ی سوم ابتدایی شهر تبریز [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 191-208]

  • نظری، علی محمد فراتحلیل نقش آموزش‌های پیش از دبستان و دوزبانگی در پیشرفت تحصیلی [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 131-154]

  • نظری، نرگس تأثیر شیوه‌ی سؤال پرسیدن سقراطی بر آموزش تفکر انتقادی [دوره 20، شماره 2، 1392، صفحه 81-98]

  • نوروزی، داریوش چهارچوب تکیه‌گاه‌سازی آموزشی در محیط یادگیری حل مشکل مبتنی بر کامپیوتر [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 243-268]

ه

  • همتی، ناصر مقایسه‌ی یادگیری و انگیزش آموزش مداوم جامعه‌ی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با استفاده از سه روش آموزش متداول دانشگاه، طراحی شده با الگوی مریل، رایگلوث و طراحی شده با الگوی مریل، رایگلوث و کلر [دوره 20، شماره 1، 1392، صفحه 117-136]