احمدی، بابک.(1373) مدرنیته و اندیشه انتقادی، تهران، انتشارات مرکز.
اصول کافی
ایان، باربور.(1362) علم و دین، ترجمه بهاءالدین فرشاهی، مرکز نشر دانشگاهی.
باقری، خسرو.(1375) دیدگاههای جدید در فلسفه تعلیم و تربیت، تهران، انتشارات نقش هستی.
صفایی، سیداحمد.(1359) هشام بنالحکم، مدافع حریم ولایت، تهران، انتشارات آفاق.
قرآن کریم
گلدمن، لوسین.(1966) فلسفه و علوم انسانی، ترجمه حسین اسدپور پیرانفر(1357) تهران، انتشارات جاویدان.
Abdullah Omar Nasseef, (1984). “Science education and religious values:
An Islamic Approach”, Muslim Education Quarterly. Vol. 1, No.3 Arbib, MA. and M.B. Hesse, (1986). The Construction of reaWy.
Cambridge University Press: Cambridge.
Capra, F, (1975). The Lao of physics, Shambhala Press, Berkely, CA.
Davies, P. (1983). God and the new physics. Simon & Sehuster: New York.
Davson, Galle, P. (1994). “Philosophy of science and school science”in Educatimcl Philosophy and Theory, Vol. 26. No. 1.
Hawking, S. W. (1988), A brief history of time. Bantam Books: London.
Hempel , Carl G., (1988). “ Science and human values”, in Philosophy of Science, Edited, by E.D. Klemke, R. Hollinger and A.D. Kline, Prometheus Books.
Hesse, M. B. (1980). Revolutions and reconstructions in the philosophy of science, Harvester Press: Brighton, Sussex.
Hume, David, (1981). A treatise of human nature. Oxford University Press:
London.
Macintyre, Alasdair. (1981). After virtue. University of Notre Dame Press, Notre Dame, Indiana.
MacMatthews Michael, R. (1994), Science teaching, the role of history and philosophy of science. Routledge: New York.
Moore, 0. B. (1903). Principia ethica. Cambridge University Press:
Cambridge, England.
Peters, R. S. (1966). Ethics and education. George and Unwin Ltd: London.
Rudner, Richard, (1988). “ The scientist qua scientist makes value judgments “introductory readings In the Philosophy of Science Edited. by E.D. Klemke , Ct aL Prometheus Books, 327-333.
Ross, W.D. (1930). The right and the good. Oxford University press, Oxford.
Snare, Francis, (1992). The nature of moral thinking, Routledge: London.