آمالی، شهره (1373). مقایسه جرأت آموزی و جرأت آموزی توأم با بازسازی شناختی در کاهش اضطراب اجتماعی. فصلنامه اندیشه و رفتار، سال اول، شماره 4، 29-18.
ابراهیمی قوام، صغری (1373). رابطه بین رشد اجتماعی با میزان دریافت انواع حمایت اجتماعی (با تأکید بر سطح مهارتهای اجتماعی) تحقیق آموزش و پرورش، تهران.
داودی، ایران (1374). ساخت و اعتباریابی مقیاسی برای سنجش ویژگیهای شخصیت اسکیزوتایپی. پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، دانشگاه فردوسی مشهد.
ریس، شان و گراهام، رودریک س (1991). آموزش ابراز وجود: چگونه همان کسی باشید که واقعاً هستید. ترجمه منیجه شهنی ییلاق و علی رضا رضایی (زیر چاپ).
سبزواری، مهتاب (1376). ساخت و اعتباریابی مقیاسی برای سنجش عزت نفس و بررسی رابطه آن با پرخاشگری، رفتارهای ضداجتماعی، عملکرد تحصیلی و وضعیت اقتصادی- اجتماعی دانشآموزان دختر دبیرستانی شهرستان اهواز. پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، دانشگاه آزاد اسلامی اهواز.
شیرازی، ناظم (1376). ساخت و اعتباریابی مقیاسی برای سنجش عزت نفس و بررسی رابطه آن با پرخاشگری، رفتارهای ضداجتماعی، وضعیت اجتماعی- اقتصادی و عملکرد تحصیلی در دانشآموزان پسر پایههای اول تا سوم دوره متوسطه شهرستان اهواز. پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه شهید چمران اهواز.
منصوری، فریبا (1377). بررسی رابطه ساده و چندگانه متغیرهای عزت نفس، احساس تنهایی اضطراب اجتماعی با ابراز وجود دانشآموزان دختر دبیرستانهای نظام جدید شهرستان اهواز. پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز.
نجاریان، بهمن؛ عطاری، یوسفعلی و زرگر، یدا... (1378). مجله علوم تربیتی و روانشناسی، شماره 3و 4.
نجاریان، بهمن؛ عطاری، یوسفعلی؛ و زرگر، یدا... (گزارش در دست تهیه). ساخت و اعتباریابی مقیاس کمالگرایی اهواز.
نجاریان، بهمن؛ مکوندی، بهنام؛ دباغ، بهرام و نیکفر، سارا (1374). ساخت و اعتباریابی مقدماتی مقیاسی برای سنجش تیپ شخصیتی الف. مجله علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز، سال دوم، شماره 1 و 2، 50-24.
Alberti, R., & Emmons, M. (1974). Your perfect right: an assertive behavior, San Luis Obispo, CA: Impact Press.
Alden, L., & Safran, J. (1978). Irrational beliefs and nonassertive Behavior Cognitive Therapy and Research. Vol. 2, 357-364.
Arrindell, W. A., Sanderman, R., Hageman, W.J., and Pickersgill, M.J. (1991) Correlates of assertiveness in normal and clinical samples: A multidimensional approach. Behaviour Research and Therapy. Vol. 12(4),
153-282.
Bernstien, M.R., Bliack, AS., & Hersen, M. (1977). Social skills training for unassertive children: a multiple baseline analysis Journal of Applied Behavior Analysis, 10, 183-195.
Brown, G.T., & Carmichael, K (1992). Assertiveness training for clients with a psychiatric illness: a pilot study. British Journal of Occupational Therapy,
55 (4), 137-140.
Deluty, R. H. (1981). Assertiveness in children: some research considerations. Journal of clinical child psychology, 10, 149-156.
Green, D., & Yeo, p. (1981). Attitude change and social skills Training:
Potential techniques. Behavioral Psychotherapy. 10, 79-86.
Rogers, C. (1961). On becoming a person. Boston, MA: Hoghton Mifflin. Salte.
Schwartz, R., & Gunman, J. (1976). Toward a task analysis of assertive behavior. Journal of Consulting and Clinical Psychology. 44, 910-920.
Temple, S., & Robson, P. (1991). The effect of assertiveness training on self-esteem. British Journal of Occupational Therapy, 54(9), 329-332.
Wolpe, J. (1958). Psychotherapy by reciprocal inhinbition. Stanford University Press, Stanford, California.