حجت انصاری، احمد (1373). بررسی تأثیر جو روانی-اجتماعی کلاس در پیشرفت تحصیلی(پایان نامه کارشناسی ارشد) دانشگاه تهران.
حسنزاده، رمضان (1373). بررسی رابطه بین مفاهیم انگیزش (درونی و بیرونی)، منبع کنترل (درونی و بیرونی) و پیشرفت تحصیلی پسران سال دوم دبیرستانهای شهر گرگان در سال تحصیلی 73-72 (پایان نامه کارشناسی ارشد) دانشگاه تربیت معلم تهران.
سیف، علیاکبر (1370). روانشناسی پرورشی، تهران: انتشارات آگاه.
دستجردی، محمد (1374)، بررسی وضعیت اضطراب در دانشآموزان تهرانی. پایاننامه کارشناسی ارشد، تهران.
کدیور، پروین و جوادی، محمدجعفر (1374). روانشناسی شخصیت ج. اوج 2. تألیف: پروین، لارنس. تهران نشر رسا.
لطفآبادی و همکاران (1374): روانشناسی تربیتی. تألیف: گیج وبرلاینر. مشهد: انتشارات فردوسی.
مسدد، علی اصغر (1373): انگیزش در آموزش و پرورش. تألیف: ساموئل بال. شیراز: انتشارات دانشگاه شیراز.
یاسائی، مهشید (1368). رشد و شخصیت کودک. تألیف: مالن و همکاران. تهران: انتشارات رشد.
Ames,C. (1992). “Classrooms: goods, structures, and student motivation.” Journal of Educational Psychokgy, 84,261-271.
Brophy,J.E.& Good, T.L. (1974). Teacher- Student Relationships. New York. Holt, Rinehart and Winston, Inc.
Galloway, D& Edwards, A. (1992). Secondary School Teaching and Educational Psychology. London: Longman.
Gurry, F., Biddle,S., Famous, Goudas, M., Sarazin, P. & Durand, M(1996).
“Personal and Situational Factors Influencing Intrinsic Interest of Adolesscent Girls in School Physical Education: a Structural education modeling analysis”. Journal of Educational Psycholgy. VOL - 16, No. 3,
305-31.
Hoge, R.D., Smith, F.K.& Hanson, S.L. (1990). “School Experience Prediction Ghanges in Self-Esteem of Sixth and Seventh Grade Students.” Journal of Educational Psycholgy, VOL. 82, NO.4., 117-127.
Hughes, J. (1988). Gognitive Behaviour Therapy With Children in School. New Youk: Academic Press, Inc.
Johnson, D.W.& Johnson, R.T. (1987). “Learning together and alone Cooperat Competitive & Individualistic Learning.” New Jersey: Prentice Hall, International Inc.
Kellerman, H.& Buriy, A. (1991). Hand-book of Psychodiagnostk Testing.
Massachusett: Allyn and Bacon Inc.
Loghlin. C.E.& Suina, J. H(1982). The Learning Environment: An Instruction Strategy. New York: Teachers College, Columbia University.
Midgley, C., Roser, W. (1996). “Perception of School Psychological Environment and Early Adolescents”, Journal of Educational P.sychology,
VOL. 88, NO. 3, PP. 408-422.
Newman, C.I., Licata,J. (1986). ‘Teachers Leadership and Classroom Climates as Predictors of Students Achrievement,” High School Journal, VOL. 75, NO.4 PP. 1107-1120.
Nicholls, J.C.(1989). The Competitive Ethos and Democratic Education,
Combridge: Harwarci University Press.
Philips, J.S. (1978). School Anxiety and Stress. New York: Academic press, Inc.
Richardson, A.L. (1990). Classroom Learning Environment, Some differences among school types Perceptual and motor skills, Vol. 71, P. 518
Roberts, G.C. (1992). Editor. Motivation in sport and Exercise. Illinois: Human Kinetics Publisners. Inc.
Rogers, C. (1982). A Social Psychology of SchooL London: Routhiedge & Kegan Paul Ltd.
Roser, R.W., Midgley, C. & Urdan, T.C. (1996). “Perceptions of the School
Psychological Environment and Early Adolescents Psychological and
Behavioural Functioning in School: The Mediating Role Goods and Belor”
Journal of Educational Psychology, Vol. 88, No. 3,408-422.
Rishardson, AC. (1990). Classroom Learning Environment, Some differences among school types, perceptual and motor skills,, Vol. 71, P. 518
Spaulding, C.L. (1992). Motivation in the Classroom. New York: McGraw-Hill, Inc.