1. آژیر، عبدالله و حقیقی، جمال (1378). مقایسه دانشآموزان عادی، ناشنوا و عقبمانده ذهنی آموزشپذیر از لحاظ نگهداری ذهنی عدد، توده، طول و حجم. رساله کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز.
2. حقیقی، جمال و رجبی، غلامرضا (1373). بررسی رابطه سن و جنسیت با مفهوم نگهداری ذهنی در دانشآموزان 6/5، 8/5 و 5/10ساله. مجله علوم تربیتی و روانشناسی، دوره سوم، سال اول، شمارههای 2 و 3، اهواز: دانشگاه شهید چمران.
3. ماسن، پاول هنری، کیگان، جروم، هوستون، آلتاکارول و کانجر، جان جین وی. رشد و شخصیت کودک. ترجمه مهشید یاسایی (1374). چاپ هشتم، تهران: چاپ سعدی.
4. منصور، محمود و دادستان، پریرخ (1366). روانشناسی ژنتیک: تحول روانی از کودکی تا پیری. چاپ چهارم، تهران: انتشارات رز.
5. وندر زندن، جیمز دبلیو (1988). روانشناسی رشد. ترجمه حمزه گنجی (1376). تهران: انتشارات بعثت.
Bathaee, M.A., & Hosseini, A.A. (1970). Conservation of quantity attained by Iranian elementary school children. Psychological Report, 29, 182-1288.
Bathaee, M.A., (1974). Conservalion of mass, weight and volume in intermediate grades. Psychological Report, 28, 163-168.
Dodwell, P.C. (1960). Children’s understanding of number and reported concepts. Canadian Journal of Psychology, 14, 191-205.
Elkind, D. (1961). Children’s discovery of mass, weight and volume: Piaget replication study: II. Journal of Genetic Psychology, 98, 219-227.
Goldschmid, M. & Bcntler. P. (1968). The dimensions and measurement of conservation. Child Development, 39, 787-802.
Gulco, J.. Doyle, A.B., Serbin, L.A. & White, D. R. (1983). Conservation skills, a replicated study of order of acquisition across tasks. Journal of Genetic Psychology, 149, 425-439.
Mahynoman, E. & Click, J. (1972). Relation between identity, conservation and equivalence conservation with their conceptual domains. Developmental Psychology, 2, 247-251.
Piaget, J. (1951). Play, Dreams, and Imitation in Childhood. New York:
Norton.
Piaget, J. (1955). The Language and Thought of the Child. London: Routledge and Kegan Paul.
Piaget, J. C. & Inhelder, B. (1974). The Childc conservation of Quantities.
London: Routledge & Kegan Paul.
Shea, J.D. C. & Yerua, 0. (1980). Conservation skills in community school children in Papua, New Guinea. International Journal of Psychology, 15,
11-25.
Sinha, D. & Warjha, T. (1989). Invariance of mass and number among tribal and nontrihal children. A study of influence of age, sex, and cultural habituations. Journal of Personality & Clinical Studies, 2, 105-114.