اورنگی، جواد (1374). بررسی و بهسازی منابع انسانی.تهران: مؤسسهی مطالعات و برنامهریزی آموزشی صنایع ایران.
پالبرجون، د. (1359). فلسفهای برای آموزش بزرگسالان.ترجمهی غفار بهبهانیان، تهران: بنگاه ترجمه و نشر کتاب.
تیرگر، هدایت و آل آقا، فریده (1383). مقدمات برنامهریزی آموزشی و درسی. تهران: سنجش تکمیلی، چاپ دوم.
چایچی، پریچهر (1381). شیوههای آموزش ضمن خدمت. تهران، آن.
رضایی، اکبر (1380). تأثیر آموزش ضمن خدمت بر افزایش کارایی کارکنان ادارهی دارایی اصفهان در سالهای 80- 1370. پایاننامهی کارشناسی ارشد دانشگاه اصفهان.
سعادت، اسفندیار (1382). مدیریّت منابع انسانی.تهران: سمت، چاپ هفتم.
شکاری، عباس (1383). مسایل آموزش و پرورش ایران و راهکارهای آن. تهران: عابد.
شیبانی، حسن (1378). نقش دورههای آموزش ضمن خدمت و بررسی تأثیر آن بر کارایی کارکنان جهاد دانشگاهی. پایاننامهی کارشناسی ارشد علومتربیتی، دانشگاه تهران.
صفری، احمد (1375). آموزش ضمن خدمت کارکنان آموزش و پرورش تهران و بررسی آموزش در کارایی کارکنان. پایاننامهی کارشناسی ارشد مدیریّت دولتی، مرکز آموزش مدیریّت دولتی اهواز.
علاقهمند، علی (1370). مقدمات تکنولوژی آموزشی. تهران: متون درسی دانشگاه پیام نور.
علوی سنگ چشمه، سید جمال (1386). دستاوردهای نظام جدید آموزش کارکنان.
ww.modiriat.ir/ resource/edu/dastavard.ppt
فیضی، طاهره (1379). مبانی سازمان مدیریّت. تهران: پیام نور، چاپ هفتم.
مظفری، مجید (۱۳۸۳). بررسی نیازهای آموزشی دبیران حرفهوفن استان اصفهان به منظور طراحی برنامهی دورههای آموزش ضمن خدمت کوتاه مدت. شورای تحقیقات سازمان آموزش وپرورش اصفهان.
معین، محمد (1378). فرهنگ فارسی. تهران: امیر کبیر.
موسویفر، فخری (1387). بررسی نگرش کارکنان نسبت به میزان سودمندی و موفقیت دورههای آموزش ضمن خدمت سازمان بهزیستی طی سالهای 85-1380. پایاننامهی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی دزفول.
مهرآوا، محمدرضا (1382). بررسی عملکرد اثربخشی آموزش در ارتقای سطح علمی کارکنان معاونت آموزش و تحقیقات وزارت کشاورزی، پروژهی کارشناسی ارشد، مرکز آموزش مدیریت دولتی خوزستان.
مهرعلی زاده، یدا... و چینی پرداز، رحیم (1383). ارزیابی اثربخشی دورههای آموزش ضمن خدمت ادارهی کل بنادر و کشتیرانی استان خوزستان- بندر امام خمینی (ره) طی سالهای (1383- 1380). گزارش نهایی طرح، دانشگاه شهید چمران اهواز، معاونت پژوهشی.
نورعلیزاده، رحمن (1383). ارزشیابی اثربخشی دورههای آموزشی شرکت سایپا بر عملکرد شغلی کارکنان. پایاننامهی کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبائی.
نیستانی، محمدرضا و کیذوری، امیرحسین (1383). ارزیابی در آموزش عالی.
www.webneyestan.blogspot.com
همایونیا، آنتیا (1384). ارزیابی اثربخشی دورههای آموزشی آبفا اهواز. پایاننامهکارشناسی ارشد دانشکدهی علومتربیتی و روانشناسی، دانشگاه تهران.
هیکس، جی. و گولت، سی. ری. (1369). تئوریهای سازمان و مدیریّت. ترجمهی گوئل کهن، تهران: اطّلاعات، جلد 1.
لاتین
Aghazadeh, S. M. (2007). “Re–examining the training side of productivity improvement: evidence from service sector”. International Journal of Productivity and Performance Management, 56 (8), pp. 744-757.
Allport, G. W. (1935). Attitudes. In C. Murchison (Ed). Handbook of social pasychology. Clark University Press, pp. 798-884.
Beccker, G. S. )1976 .("Human Capital". Columbia University Press, New York 2nd Eguition Investment in Learing: the Individual and Social Value of American Higher Education, San Egucation, San francisco: Jossey-Bass, pp. 9-14
Bovee, Courtland L. (1993). Management, International. And thill. John v. and wood, marian Burk and dvel, George P. Ed. Graw hill book co, p. 329.
Boyd. B. (2003). Transforming teacher staff development, education Information.Toward a Political Economy of Education, A Radical Critique Of Ivan IIIich's Deschooling Society, In Ivan IIIich etal, pp. 9-17.
Certo, Samuele (1994). Modern Management, Diversity Quality Ethies, and the Global Environment, 6 td ed. Allyn & Bacon, p. 149.
Conti, G. (2005) “Training, productivity and wages in Italy”. Labour Economics, 12 (4), pp. 557-576.
Droba, D. D. (1933). The nature of attitude. Journal of social psychology, p. 244.
Gubbins jedmund (2006). Evaluation of the employees attitudes toward in-service training, Training and development journal.London wip old. December, pp. 140-146.
Halonen, P. (2007). Quality in Education tuning International Master's Programmes, Head of Quality Assurance.University of jyvaskla, pp. 320-324.
Hashimot, M. (1994). Employment-based Training in tapanese firms.Chicago: university of Chicago press, Common Elements in the Planning Process. (editors), Educational Planning: Concepts, Strategies, And Practices, Longman Publishing Groups, pp. 231-249.
Kretch, D.; Crutchfild, R. S., and Ballacheg, e. l. (1962). Individual in society. Mc graw-hill, p. 66.
Lyons, P. (2005) “A robust approach to employee skill and knowledge development”. Industrial and Commercial Training, 37 (1), pp. 3-9.
Mincer, J. (1967). Progess in Human Capital Analyses of the Distribution of Earnings.In Atkinson, A. B. (Ed): the Personal Distribution of Incomes, London, Allen and Unwin, pp. 136-92.
Mincer, J. (1981). Human Capital and Economic Growth. Working Paper no. 803, Nationl Bureau of Economic Research, Cambridge ma. European Development of New Indicators in the Field of Lifelong Learning, Helsinki, pp. 10-13.
Reevas, M. (1998). Evaluation of Traning London: the Industrial Society Publishing, Secondary Education. Perspective, Bangkok, pp. 110-121.
Robbins, Stephen p (1994). Educational Management, (6th. Ed), prentic halls Inc.
Thamson, George (1990). A text book of human resource management,Singh, Educational Planning in Asia. International Institute for Educational Planning, Paris London, pp. 29-34.