نوع مقاله : علمی- پژوهشی
نویسندگان
دانشگاه شهید چمران اهواز- گروه زبان و ادبیات انگلیسی
چکیده
با پیشرفت در حوزه فناوریهای نوین ارتباطی دستاندرکاران آموزش و پرورش بهمنظور جذب فراگیران و تقویت مهارتهای اصلی یادگیری، بر ایجاد زمینهای نوین در یاددهی و یادگیری با استفاده از رسانه نوین ارتباطات سیّار از بدو دوران کودکی تأکید دارند. پژوهش حاضر به منظور سنجش اثر تلفیق دو رسانهی غیررسمی بازی و ارتباطات سیّار با آموزش چهره به چهره بر یادگیری زبان انگلیسی انجام شد. بدین منظور عملکرد 270 نفر دانشآموزان ایرانی از رده سنی 12-17 سال و با سطح مهارت زبانی متوسط پایین در طول یک سال تحصیلی در یادگیری ترکیبی واژگان انگلیسی به هنگام عرضه جانبی محتوا از طریق بازیهای دیجیتال در قالب سه گروه دنبال شد. در حالیکه آموزش چهره به چهره در محیط آموزشی برای تمامی اعضای نمونه آماری یکسان بود، گروه اول بازیهای آموزشی پیشساخته را انجام میدادند، گروه دوم و سوم به ترتیب در دو محیط واقعی و مجازی به ’خانه بازی ایرانی‘ که جهت آموزش زبان انگلیسی تغییر داده شده بود می پرداختند. ارزیابی عملکرد دانشآموزان نه با اتکای تنها به شیوههای قدیمی پیش آزمون و پس آزمون، بلکه از طریق ارزیابی تکوینی، پرسشنامه نگرش و ارزیابی تلخیصی صورت پذیرفت. بررسی توصیفی و استنباطی دادهها از تأثیر معنادار بازی آموزشی بومی مجازی در یادگیری زبان انگلیسی حکایت داشت. در یک نگاه کلی، مشارکتی، متنوع و فرهنگ بومی-محور بودن بازیهای آموزشی یادگیری بهتر زبان انگلیسی از طریق تلفنهمراه را به بار آورد.
کلیدواژهها
موضوعات
عنوان مقاله [English]
An Investigation into the Impact of Didactic Games on L2 English Pedagogy
نویسنده [English]
- Amir Mashhadi
چکیده [English]
With the rapid advancements in new communication technologies, the authorities of Iranian educational ministry emphasized opening a new room in teaching and learning with the application of the new medium of mobile communication from the early childhood so as to attract the learners as well as to improve their main skills of learning. The current study was conducted to examine the effect of combining two main non formal media of gaming and mobile communication with face to face teaching on learning English language. To that purpose, the performance of 270 Iranian students ranging from 12 to 17 with pre-intermediate proficiency level was traced to highlight their blended learning of new words while being provided with marginal introduction to the contents via digital games within three groups. While the face to face instruction was common to all the participants in the education context, the first group did the prefabricated games and the second and third ones did the native Iranian game of 'Xhane Bazi', which was modified for the purpose of English language instruction, both in real and virtual environments. The assessment of students' performance was not limited to mere reliance on the traditional methods of pretest. Instead, posttest and the formative assessment, survey, and summative assessment were also utilized. The qualitative and qualitative analysis of data revealed a meaningful effect of indigenous instructional games on learning English language.
کلیدواژهها [English]
- Teaching English vocabulary
- mobile phone
- Media
- didactic games
- Xane Bazi