امیری، عبدالرضا؛ حیدری، طیبه و حیدری، معصومه. (1390). موانع و الزامات تجاریسازی دانش از صنعت به دانشگاه. دومین کنفرانس مدیریت اجرایی در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.
باقری نوعپرست، خسرو. (1391). تأملی بر روابط فرهنگ بازار و دانشگاه. مجلهی علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز، دورهی ششم، سال 19-2، شمارهی 2، صص: 22-7.
بنیاسد، مرتا. (1392). شناسایی و اولویتبندی الزامات مؤثر بر تجاریسازی دانش در دانشگاه (مورد مطالعه: دانشگاه سیستان و بلوچستان). پایاننامه کارشنارسی ارشد، دانشگاه سیستان و بلوچستان.
پورعزت، علی اصغر و حیدری، الهام. (1390). شناسایی و دستهبندی چالشها و موانع تجاریسازی دانش با استفاده از روش کیو. فصلنامهی علمی – پژوهشی سیاست علم و فناوری، سال چهارم، شمارهی 1، صص 62-49.
حسنقلیپور، حکیمه؛ قلیپور، آرین؛ محمدی قاضیمحله، مهدی و روشندل اربطانی، طاهر. (1389). الزامات، ضرورتها و مکانیزمهای تجاریسازی دانش در دانشکدههای مدیریت. مدیریت بازرگانی، دورهی 2، شمارهی 6، زمستان 1389.
داناییفرد، حسن و اسلامی، آذر. (1390). کاربرد استراتژیهای پژوهشی نظریهی دادهبنیاد در عمل: ساخت نظریهی بیتفاوتی سازمانی. تهران: انتشارات دانشگاه امام صادق (ع).
میگونپوری، محمدرضا و کلانتری، اسماعیل. (1392). شناسایی عوامل اثرگذار بر انتخاب راهبردهای تجاریسازی تحقیقات دانشگاهی در حوزهی فنآوری نانو در ایران. فصلنامهی توسعهی کارآفرینی، 6 (1)، صص 47 – 66.
Agrawal, A. (2001). University-to-industry knowledge transfer: literature review and unanswered questions. Int J Manag Rev, 3 (4), 285–302.
Baycan, B., & Stough, R. R. (2013). Bridging knowledge to commercialization: the good, the bad, and the challenging. Ann Reg Sci, 50, 367–405.
Bengtsson, L., Nilsson, AS., & Rickne, A. (2009). Why and how do researchers engage themselves in commer- cialization of research? In: Paper presented at the International Conference on Organiza-tional Learning, Knowledge and Capabilities (OLKC). 26–28 April 2009, Amsterdam, the Netherlands.
Brayman, A. (2012). Social Research Methods (4th Editon). Published in the United States by Oxford University Press Inc., New York.
Breznitz, S. M. (2007). What is wrong with technology transfer model adaptation? http://ssrn.com.
Creswell, J. W. (2014). Educational Research: Planning, Conducting and Evaluating Quantitative and Qualitative Research (4th Editon). Upper Saddle River, NJ: Pearson Education, Inc.
Eisenberg, R. S. (1996). Public research and private development: Patents and technology transfer in government-sponsored research. Va Law Rev, 82:1663–1727.
Goldfarb, B., & Henrekson, M. (2003). Bottom-up versus top-down policies towards the commercialization of university intellectual property. Res Policy, 32 (4), 639–658.
Guena, A., & Nesta, L. J. J. (2006). University patenting and its effects on academic research: the emerging European evidence. Res Policy, 35, 790–807.
Kenney, M., & Patton, D. (2009). Reconsidering the Bayh-Dole Act and the current university invention ownership model. Res Policy, 38, 1407–1422.
Kitagawa, F., & Wigren, C. (2010). From basic research to innovation: entrepreneurial intermediaries for research commercialization at Swedish ‘strong research environments’, Center for Innovation, Research and Competence in the Learning Economy (CIRCLE), Paper No. 2010/02, Lund University, Sweden.
Kumar, M. N. (2010). Ethical conflicts in commercialization of university research in the post-Bayh-Dole era. Ethics Behav, 20 (5), 324–351.
Litan, R. E., Mitchell, L., & Reedy, E. J. (2007a). Commercializing university innovations: alternative approaches. Innov Policy Econ, 8, 31–57.
Litan, R. E., Mitchell, L., & Reedy, EJ. (2007b). Commercializing university innovations: alternative approaches. Innov Policy Econ, 8, 31–57.
Mitchell, L. (2010). From lab to bench to market: house subcommittee holds hearing on improving commer- cialization. Testimony by Lesa Mitchell, June 10, 2010. (http://www.kauffmann.org).
Muscio, A., & Geuna, A. (2008). Governance of university knowledge transfer in Europe. In: Paper presented at the DRUID 25th Celebration Conference, 17–20 June 2008, Copenhagen, Denmark.
OECD. (2003). Turning science into business: patenting and licensing at public research organizations. OECD Publications, Paris
Price Waterhouse Cooper. (2007). Staying in control while unlocking the knowledge (in cooperation with TechnoPartner).
Rai, A. K. (2005). Open and collaborative research: A new model for biomedicine. In: Hahn RW (ed) Intellectual property rights in frontier industries. Brookings-AEI Press, Washington, DC, p 158.
Rasmussen, E., Moen, Ø., & Gulbrandsen, M. (2006). Initiatives to promote commercialization of university knowledge. Technova-tion, 26 (4), 518–533.
Siegel, D. S., Veugelers, R., & Wright, M. (2007). Technology transfer offices and commercialization of university intellectual property: Performance and policy implications. Oxf Rev Econ Policy, 23 (4), 640–660.
Van Geenhuizen, M. (2010). Patterns of knowledge commercializa-tion at universities: project level results in The Netherlands. In: Paper presented at ERSA Conference, 19–23 August 2010, Jonkoping, Sweden van Looy B, Ranga M, Callaert J, Debackere K, Zimmerman E (2004) Combining entrepreneurial and scientific performance in academia: towards a compounded and reciprocal Matthew-effect? Res Policy, 33, 425–441.
Van Overwalle, G. (2006). Reconciling patent policies with the university mission. Ethical Perspect, 13, 231–247.
Wright, M., Clarysse, B., Mustar, P., & Lockett, A. (2007). Academic entrepreneurship in Europe. Edward Elgar, Cheltenham.
Wright, M., Vohora, A., & Lockett, A. (2002). Annual UNICO-NUBS survey on university commercialization activities: financial year 2001. Nottingham University Business School, Nottingham.