ارسطو (1385). سماع طبیعی. ترجمه محمدحسن لطفی. تهران: طرح نو.
ارسطو (1381). اخلاق نیکوماخس. ترجمه ابوالقاسم پورحسینی. تهران: دانشگاه تهران.
ارسطو (1381). سیاست. ترجمه حمید عنایت. تهران: انتشارات علمی فرهنگی.
ارسطو (1378). مابعدالطبیعه. ترجمه محمدحسن لطفی. تهران: طرح نو.
افلاطون (1336). چهار رساله، ترجمه محمود صناعی. تهران: بنگاه ترجمه و نشر کتاب.
افلاطون (1353). جمهوری افلاطون. ترجمه محمدحسن لطفی. تهران: ابن سینا.
افلاطون (1367). دوره کامل آثار افلاطون، ج 4. ترجمه محمدحسن لطفی. تهران: خوارزمی.
افلاطون (1374). جمهور. ترجمه فؤاد روحانی. چاپ ششم. تهران: انتشارات علمی-فرهنگی.
آنجلا. آر. پی. (1383). فرهنگ توصیفی علوم رفتاری. ترجمه فاطمه کریمی و موسی کافی. رشت: جهاد دانشگاهی واحد استان گیلان.
الیاس، جان (1381). تربیت زیباییشناختی. ترجمه عبدالرضا ضرابی. مجله معرفت. ش 54. 69-84..
باطنی، محمدرضا و آذرمهر، فاطمه (1373). فرهنگ معاصر انگلیسی فارسی. تهران: فرهنگ معاصر.
باقری، خسرو (1388). نگاهی دوباره به تربیت اسلامی، ج 2. تهران: انتشارات مدرسه.
بیابانگرد، اسماعیل (1375). بررسی نظرات دانشمندان مختلف درباره عادت به عنوان یک شیوه تربیتی. تربیت. 11(7). 6-11.
حییم، سلیمان (1372). فرهنگ یک جلدی فارسی انگلیسی حییم. تهران: فرهنگ معاصر.
خارستانی، اسماعیل؛ سیفی، فاطمه و منافی شرفآباد، کاظم (1391). بررسی تطبیقی تربیت اخلاقی از دیدگاه ارسطو و ابن سینا. سومین همایش ملی سهروردی با موضوع اخلاق کاریردی. دانشگاه زنجان.
رحمانپور، محمد و بختیار نصرآبادی، حسنعلی (1390). بازاندیشی در معنا، جایگاه، چالشها و آثار عادات در فرایند تربیت اسلامی. معرفت. 20 (160). 59-72.
زیبا کلام، فاطمه (1385). ملاحظاتی در باب فلسفه آموزش و پرورش از دیدگاه ارسطو با تأکید بر اهمیت احساس و کاربرد آن در نظارت. مجله روانشناسی و علوم تربیتی. ش 73. 25-44.
زیباکلام، فاطمه (1387). سیر اندیشه فلسفی در غرب. تهران: دانشگاه تهران.
سجادی، سیدمهدی (1384). تبیین و ارزیابی رویکرد عقلانی به تربیت دینی (قابلیتها و کاستیها). مجله نوآوریهای آموزشی، شماره 11، 35-55.
عطاران، محمد (1366). آراء مربیان مسلمان دربارهی کودک. تهران: سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی.
کاپلستن، فردریک (1362). تاریخ فلسفه، ج 1، ترجمه جلال الدین مجتبوی. تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
کاردان، علی محمد (1381). سیر آراء تربیتی در غرب. تهران: سمت.
کلوسکو، جورج (1389). تاریخ فلسفه سیاسی. ترجمه خشایار دیهیمی، تهران: نشر نی.
کومبز، جی. آر و دانیل، ال بی (1387). پژوهش فلسفی: تحلیل مفهومی. ترجمه خسرو باقری.
درشوبرت و همکاران، روش شناسی مطالعات برنامه درسی (صص 43-66). ترجمه محمود مهرمحمدی و همکاران. تهران: انتشارات سمت.
کینی، جان جی. (1373). افلاطون. ترجمه عزت الله فولادوند. تهران: کهکشان.
نقیبزاده، میرعبدالحسین (1390). نگاهی به فسلفه آموزش و پرورش. تهران: طهوری
نوظهور، یوسف (1387). نسبت فضیلت با سعادت در نظام اخلاقی افلاطون. پژوهشهای فلسفی. سال 51، شماره 207، صص 135-159.
یگر، ورنر (1376). پایدیا، ج 2 و 3، ترجمه محمدحسن لطفی. تهران: خوارزمی.
Aristotle (1980). Necomachean ethics, (Translated by W. D. Ross), New York: Oxford University Press.
Drayfus, S. E. (2004). The five stage model of adult skill acquisition. Bulletin of Acience and Thechnology Society, 24 (3), 177-181.
Given, L. M. (2008). Encyclopedia of qualitative research methods. California & London: sage Publications.
Hodgson, G. M. (2014). Habits, in Encyclopedia of educational theory and philosophy 1 st, D. C. Phillips (Ed.), Electronic book, Sage.
Kazepides, A. C. (1970). The concept of habit in education. Educational Theory and Philosophy, 20 (1), 54-62.
Peters, R. S. (1963). Reason and habit: The paradox of moral education, in W. R. Niblett, Moral education in a changing society, London: Faber.
Plato (1961). Laws. Translated by R. G. Burry. Cambridge: Harvard University Press.
Ryle, G. (1949). The concept of mind, New York: Barnes and Noble.
Rorty, A. O. (1980). Akrasia and pleasure, In Essays on Aristotle ehics, (A. O. Rorty E.d.). Berekley: University of California Press, 267-284.
Miner, R. C. (2013). Aquinas on Habitus, in A history of habit: From Aristotle to Bourdieu, (Ed. Tom Sparrow and Adam Hutchinson), New York: Lexington Books.
Olsen, O., Tudoran, A., A., Bruns, K., & Verbeke, W. (2012). The Role of Habit strength. European Journal of Marketing, 47 (1), 303-323
Ulich, R. (1968). History of Educational Thought. New York: American Book.