اشتراوس، آنسلم و کوربین، جولیت (1390). مبانی پژوهش کیفی: فنون و مراحل تولید نظریه زمینهای. (ابراهیم افشار، مترجم). تهران: نشر نی.
ایروانی، شهین (1388). رابطه نظریه و عمل در تعلیم و تربیت. تهران: شرکت انتشارات علمی و فرهنگی.
آل حسینی، فرشته (1392). تدریس به عنوان رشته عملی. فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران، 8(32)، 41-66.
امین خندقی، مقصود؛ زرقانی، اعظم؛ شعبانی ورکی، بختیار و موسی پور، نعمت اله (1395). ارتباط دانش نظری و عملی معلمان در پارادایمهای اجرای برنامه درسی. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت، 6 (1)، 46-69.
پاکسرشت، محمدجعفر (1386). نظریههای تربیتی و چالشهای نظریه پردازی در آموزش و پرورش ایران. فصلنامه نوآوریهای آموزشی،20 (6)، 125-148.
کرسول، جان (1391). پویش کیفی و طرح پژوهش. انتخاب از میان پنج رویکرد. (حسن دانایی فرد و حسین کاظمی، مترجمان). تهران: انتشارات صفار.
رجایی، ملیحه؛ جاویدی کلاته جعفرآبادی، طاهره و بهروز مهرام (1393). بررسی سعه صدر معلمان و رابطه آن با ترجیح سبک تدریس آنها. مجله علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز، دوره 6، ش 2، صص 113-138.
عباباف، زهره؛ فراستخواه، مقصود؛ مهرعلیزاده، یدالله و فتحی واجارگاه، کوروش (1393). تأمل بر صلاحیتهای حرفهای معلمان در مطالعات برنامه درسی. مجله علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز، دوره 6، ش 2، صص 157-182.
Allsopp, D. H., DeMarie, D., Alvarez-McHatton, P., & Doone, E. (2006). Bridging the Gap Between Theory and Practice: Connecting Courses with Field Experiences. Teacher Education Quarterly, 33 (1), 19-36.
Bransford, J., Stevens, R., Schwartz, D., Meltzoff, A. N., Pea, R., Roschelle, J., Vye, N., Kuhl, P. K., Bell, P., Barron, B., Reeves, B., & Sabelli, N. (2005). Learning Theories and Education: Toward a Decade of Synergy. In Alexander, P. & Winne, P. (eds). Handbook of Educational Psychology (2nd ed. 209-244). Mahwa: Erlbaum.
Carr, D. (1995). Is Understanding the Professional Knowledge of Teachers a Theory-Practice Problem?, Journal of Philosophy of Education, 29 (3), 311-313.
Cheng,, M. M. H., Cheng, A. Y. N., & Tang, S. Y. F. (2010). Closing the Gap between the Theory and Practice of Teaching: Implications for Teacher Education Programs in Hong Kong. Journal of Education for Teaching: International Research and Pedagogy, 36) 1(, 91-104.
Clandinin, D. J., & Connelly, F. M. (2000). Narrative Inquiry: Experience and Story in Qualitative Research. San Fransisco: Jossey-Bass. CA.
Feiman-Nemser, Sh., & Remillard, J. (1996). Perspectives on Learning to Teach. In Myrray, F. (ed) A Knowledge Base for Teacher Educators. New York: Jossey-Bass.
Giddings, M. M., & Vodde, R. (2003). A Conceptual Framework for Foundation Practicum and Seminar. Journal of Teaching in Social Work, 23) 1-2(, 123-148.
Lindgren, H. C. (1959). Learning Theory and Teaching Practice. Educational Leadership, 333-339.
Lurenberg, M., & Korthagen, F. (2009). Experience, Theory and Practical Wisdom in Teaching and Teacher Education, Teachers and Teaching: Theory and Practice, 15) 2(, 225-240.
Nielsen, T. K. (2011). Theory and Practice in Professional Education Programs – asymmetric review- Aurhus University.
Rusznyak, L. (2009). Confronting the Pedagogical Immunity of Student Teachers. Education as Change, 13) 2(, 263-276.
Ulvik, M., & Smith, K. (2011). What Characterizes a Good Practicum in Teacher Education? Education Inquiry, 2 (3), 517-536.
Strong-Wilson, T. (2006). Re-Visioning One’s Narratives: Expolring the Relationship between Research Self-Study and Teacher Research. Studying Teacher Education, 2 (1), 59-76.