ایرانمنش، مهدی و کامرانی، احسان (1383).نقش آموزش عالی در توسعه پایدار، مجموعه مقالات آموزش عالی و توسعه پایدار، جلد اول، تهران، مؤسسه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی.
آذر، عادل؛ غلامرضایی، داود، داناییفرد و خداداد حسینی، حمید (1392). راهبرد فرهنگ، شماره 21، ص: 134.
آذر، عادل؛ غلامرضایی، داود؛ داناییفرد، خداداد و حسینی، بهار (1392). تحلیل چالش کیفیت آموزش عالی در برنامه پنجم توسعه، 157 راهبرد فرهنگ، سال 6، شماره 21. صص 113 تا 138.
بازرگان، عباس (1386).ساختار سازی برای ارزیابی کیفیت نظام آموزش عالی ایران: از آرمان تا واقعیت.مجموعه مقالات سومین همایش ارزیابی درونی. تهران: مرکز ارزیابی کیفیت دانشگاه تهران.
برنیکرهوف، روبرت و درسلر، دنیس (1377). اندازهگیری بهرهوری: راهنمایی برای مدیران و متخصصان، ترجمه دکتر محمود عبدالله زاده، انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی.
بریمانی، ابوالقاسم؛ صالحی، محمد و
صادقی، محمدرضا (1390). بررسی عوامل مؤثر بر بهبود کیفیت آموزش عالی در دوره تحصیلات تکمیلی از دیدگاه دانشجویان این مقطع
، فصلنامه تحقیقات مدیریت آموزشی، سال دوم، شماره 4، ص 51.
بهادری حصاری، مریم (1383). بررسی مقایسهای برخی عوامل آموزشی مؤثر بر کیفیت آموزشی دانشگاهی در دورههای کارشناسی ارشد از دیدگاه اعضاء هیئتعلمی و دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکدههای علوم و فنی مهندسی شهید بهشتی و صنعتی شریف. پایان نامه دوره کارشناسی ارشد، دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه شهید بهشتی.
پاکاریان، سارا (1369).. بررسیعواملافزایشکیفیتآموزشیدردانشگاهاصفهانوپیشنهاداتیبرایبهبود آن. پایاننامه کارشناسی ارشد. اصفهان، دانشکده علوم تربیتی دانشگاه اصفهان.
حسینی، میرقاسم؛ شریف خلیفه سلطانی، سیدمصطفی و نصر، احمدرضا (1387). اعتبارسنجی آموزش عالی در هزارهی سوم؛ محوریت برنامهی درسی، مجموعه مقالات اولین همایش انجمن آموزش عالی ایران، نظارت و ارزیابی آموزش عالی، جلد اول، دانشگاه شهید بهشتی.
خراسانی، اباصلت؛ یمنی دوزی سرخابی، محمد؛ پرداختچی، محمدحسن و صباغیان، زهرا (1387). طراحی الگوی بررسی کیفیت دانشگاههای دولتی ایران بر اساس مدلهای رایج کیفیت، رساله دکتری، دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه شهید بهشتی.
ذاکر صالحی، غلامرضا (1384). دانشگاه ایرانی (درآمدی بر جامعهشناسی آموزش عالی(، نشر کویر.
ساکتی، پرویز (1387). نقدی بر مراکز رتبهبندی جهان و پیشنهادی برای نهادینهسازی رتبهبندی در جهان اسلام، مجموعه مقالات اولین همایش انجمن آموزش عالی ایران، نظارت و ارزیابی آموزش عالی، دانشگاه شهید بهشتی.
شارعی، شهرام (1385). تعیینعواملمؤثربر ارتقایکیفیتآموزشدر دانشگاهآزاد
اسلامی واحدسنندجدر سالتحصیلی85-84، پایاننامه کارشناسی ارشد، رشته آموزش ابتدایی، دانشکده علوم انسانی.
شیرهپز آرانی، علیاصغر و شریفی بیدگلی، حسن (1395). ابزارهای سیاستگذاری کیفیت آموزش عالی در جهان و ایران، مدیریت در دانشگاه اسلامی 4/ سال اول.
شیرهپز آرانی، علیاصغر و شریفی بیدگلی، حسن (1384)، ابزارهای سیاستگذاری کیفیت آموزش عالی در جهان و ایران»، مدیریت در دانشگاه اسلامی، سال اول، شماره 4.
یمنی دوزی سرخابی، محمد (1391). کیفیت در آموزش عالی، انتشارات سمت.
محمدی، رضا (1384). ارزشیابی کیفیت در آموزش عالی (مفاهیم، اصول، روشها، معیارها، تهران: انتشارات سازمان سنجش آموزش کشور.
محمدی، رضا و همکاران (1384). ارزشیابی کیفیت در آموزش عالی مفاهیم، اصول، روشها و معیارها، تهران، سازمان سنجش آموزش کشور.
مدهوشی، مهرداد و نیازی، عیسی (1389). بررسی و تبیین جایگاه آموزش عالی ایران در جهان، فصلنامه انجمن آموزش عالی ایران، سال دوم، شماره 4. ص32.
مطهرینژاد، حسین؛ یعقوبی، محمود و دوامی، پرویز (1390). الزامات آموزش مهندسی با توجه به نیازهای صنعت در کشور ایران، فصلنامه آموزش مهندسی ایران، سال سیزدهم، شماره 52، صص: 22 تا 39.
یمنی دوزی سرخابی، محمد و بهادری حصاری، مریم (1387). مقایسه برخی عوامل مؤثر بر کیفیت آموزش دورههای کارشناسی ارشد در دانشگاههای شهید بهشتی و صنعتی شریف، مجله آموزش عالی ایران، شماره 1، تابستان 1387، ص 80-57.
یمنیدوزی سرخابی، محمد (1387).پیچیدگیهای ارزیابی در آموزش عالی،مجموعه مقالات اولین همایش انجمن آموزش عالی ایران، نظارت و ارزیابی آموزش عالی، جلد اول،دانشگاه شهید بهشتی.
Azizi, N. (2009). Humanities Role in the Development of Social Capital. Journal of Process Management and Development.
Barnett, R. (1992). Improving Higher Education. Total Quality Care. Buckingham. SRHE/Open University Press.
Eagle, L., &
Brennan, R. (2007). "Are students customers? TQM and marketing perspectives",
Quality Assurance in Education,
15 (1), 44 – 60.
Gallifa, Josep & Batalle, Pere (2010). Student perceptions of service quality in a multi-campus higher education system in Spain. Quality Assurance in Education. 18 )2(, 156-170.
Lagrosen, S., Seyyed-Hashemi, R., & Leitner, M. (2004). Examination of the dimensions of quality in higher education. Quality Assurance in Education, 12 (2), 61-69.
Lim, P. C. & Tang, N. (2000). A study of patients’ expectations and satisfactionin Singapore hospitals, International Journal of Health Care QualityAssurance, 13, 290-299.
O’Neil, H. F., (1999). Designing and implementing an academic scorecard. Change, nov.
Owlia, M. S., & Aspinwall E. M. (1996). A framework for the dimensions of quality in higher education. Quality Assurance in Education, 4 (2), 12-20.
Pereira, Marco. Silva Marcia , (2003). A Key Question for Higher Education: Who are the customers?. Proceedings of the 31st Annual Conference of the Production and Operations Management Society, POM-2003, April, 4-7, 2003, Atlanta, GE.
Schindler, L., Puls-Elvidge, S., Welzant, H., & Crawford, L. (2015). “Definitions of Quality in Higher Education: A Synthesis of the Literature”, High. Learn. Res. Commun, 5 (3).
Schindler, Laura. Puls-Elvidge, Sarah. Welzant, Heather. Crawford, Linda. (2015), “Definitions of Quality in Higher Education:A Synthesis of the Literature”, High. Learn. Res. Commun, Volume 5, Num. 3 | September 2015.
Strauss, Anselm L., & Corbin, Juliet, Basics of Qualitative Research: Techniques and Procedures for developing Grounded Theory 2nded. Sage Publications, Thousand Oaks, CA.USA.
UNESCO (2008). Global initiative for quality assurance capacity. UNESCO: Paris