تقوایی، مرضیه (1384). بررسی موانع استفاده از آموزش مجازی در دوره متوسطه از دیدگاه مدیران دبیرستانهای شهر تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد: دانشگاه شهیدبهشتی.
حسنی، محمد (1385). الگویی برای اشاعه نوآوری در نظام آموزش و پرورش ایران، فصلنامه نوآوری های آموزشی، سال پنجم، ش 15، صص: 176-151.
سازمان آموزش و پرورش شهر تهران،(1389). نقشه راه مدارس هوشمند (راهنمای اجرایی مدارس).
سریزدی، آسیه (1390). نگاهی به مدارس هوشمند، مدرسه فردا، شماره 7، دوره هفتم، فروردین.
صافی، احمد (1382). تغییر و نوآوری در آموزش و پرورش ایران و چشمانداز آینده، فصلنامه نوآوریهای آموزشی، شماره 3، سال دوم، صص:125-109.
عبادی، رحیم (1384). فناوری اطلاعات و آموزش و پرورش، تهران: مؤسسه توسعۀ فناوری آموزشی مدارس هوشمند
کاردان، محمدعلی (1381). نوسازی و نوآوری در آموزش و پرورش، امکانات و شرایط آن. فصلنامه نوآوریهای آموزشی، شماره 1، صص: 20-11
گریسون، دی، ار، اندرسون، تری (1383). یادگیری الکترونیکی در قرن 21، ترجمه محمد عطاران، تهران: مؤسسه توسعه فناوری آموزشی مدارس هوشمند.
مجیدی، اردوان (1380). نظام برتر، آینده آموزش و آموزش آینده، تهران: نشر ترمه.
محمودی، جعفر. نالچیگر، سروش. ابراهیمی، بابک. صادقی مقدم، محمدرضا (1387). بررسی چالشهای توسعه مدارس هوشمند در کشور، فصلنامه نوآوریهای آموزشی، شماره 27، سال هفتم، صص: 78-61.
مهرمحمدی، محمود (1383). بازاندیشی مفهوم و مدلول انقلاب آموزشی در عصر اطلاعات و ارتباطات، برنامه درسی در عصرفناوری اطلاعات و ارتباطات، تهران: انتشارات آییژ.
Al-Zaidiyeen, N., Lai Mei, L., Soon Fook, F. (2010). Teachers’ Attitudes and Levels of Technology Use in Classrooms: The Case of Jordan Schools. International Education Studies. 3 (2), 211-218.
Aydın, Cengiz Hakan., Tasci, D. (2005). Measuring Readiness for e-Learning: Reflections from an Emerging Country. Educational Technology & Society, 8 (4), 244-257.
Bariso, E. U. (2003). The computer revolution: Friend or foe to FE college staff. British Journal of Educational Technology, 34 (1), 85-88.
Binti Wahab, M., & Kaur, K. (2006). Towards a better understanding of the need for a digital school resource center in Malaysian smart schools. eprints.um.edu.my/ 295 /1/digital school RC kiran 06.
Hamzah, M., Ismail, A., & Embi, M. A. (2009).The Impact of Educational Change in Malaysian Smart Schools on Islamic Education Teachers and Students. International Journal of Psychological and Behavioral Sciences. 1 (3), 199-205.
Koo, A. C. (2008). Factors affecting teachers’ perceived readiness for online collaborative learning: A case study in Malaysia.
Educational Technology & Society,
11 (1), 266-278.
www. ifets.info/journals/11_1/19.pdf.
Kumar, N., Rose, R., D, & Silva, J. (2008). Teachers’ Readiness to Use Technology in the Classroom: An Empirical Study. European Journal of Scientific Research. 21 (4). 603-616.
MMOE. (2004). Benchmarking of the Smart School Integrated Solution. Kuala Lumpur: Malaysia Ministry of Education: 94
Malaysia, M. O. E. (1997). Smart Schools Blueprint. Kuala Lumpur: Ministry of Education, Malaysia.
Mutiaradevi, R. (2009).
Measuring E-Learning Readiness in the Forestry Research and Development Agency of Indonesia. A thesis submitted to the Victoria University of Wellington in fulfilment of the requirements for the degree of Master of Commerce and Administration in Information Systems. (
http://researcharchive،vuw،ac،nz/handle/10063/1067?show=full.
Ong, E., & Ruthven, K. (2009). The Effectiveness of smart Schooling on Students' Attitudes Towards Science.
Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 5 (1), 35- 45. (
www.ejmste.com /v5n1/EURASIA_v5n1_Ong.pdf).
Pelgrum, W. J. (2001). Obstacles to the integration of ICT in education: Results from a worldwide educational assessment. Computers & Education, 37, 163-178.
Scrimshaw, P. (2004). Enabling Teachers to Make Successful Use of ICT.
British Educational Communications and Technology Agency (Becta). 1-45 (
http://www.becta.org.uk).
Siew Ming, T., et al (2010). Supporting Smart School Teachers’ Continuing Professional Development in and through ICT: A model for change. International Journal of Education and Development using Information and Communication Technology (IJEDICT), 6 (3), 1-16.
So, K., & Swatman, P. (2006). E-Learning Readiness in the Classroom: A study of Hong Kong primary and secondary teachers.
Summak, M., Baglibel, M., & Samancioglu, M. (2010). Technology readiness of primary school teachers:A case study in Turkey.
Procedia Social and Behavioral Sciences. 2 (2010) 2671–2675 (Available online at
www،sciencedirect،com).
Venkatesh, V., Morris, M. G., Davis, G.B., & Davis, F. D. (2003). User of Information Technology: toward a unified view. MIS. 1 (3), 425- 481.
Yaacob, A., Mohd Nor, N., & Azman, H. (2005). Implementation of the Malaysian Smart School: An Investigation of Teaching-Learning Practices and Teacher-Student Readiness. Internet Journal of e-Language Learning & Teaching, 2 (2), 16-25 (http://pkukmweb.ukm .my/mojel/pdf/AzizahYaacob.pdf).