پارسا، عبدالله (1385). بررسی عوامل موثر بر برنامه درسی اجرا شده و برنامه درسی آموخته شده در دورههای کارشناسی دانشگاه شیراز بر اساس الگوی سه عاملی بیگز، پایان نامه دکتری رشته برنامهریزی درسی، شیراز: دانشگاه شیراز، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.
پورنادری، پوراندخت و نصراصفهانی، محمدرضا (1388). ارزشیابی برای یادگیری، ضرورت دانشگاههای امروز، مجموعه مقالههای همایش ملی نظارت و ارزیابی آموزش عالی، تهران: دانشگاه شهید بهشتی.
رساییان، نیر؛ نخعی، سهیلا و صادقی قندهاری، نوید (1381) مقایسه روشهای آزمون چند گزینهای، صحیح- غلط و کوتاه پاسخ در دانشجویان پزشکی، حکیم، شماره 18، صص 278-271.
سپاسی، حسین (1382). بررسی اثر ارزشیابی تکوینی بر پیشرفت دانشجویان، مجله علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، شماره 20، صص 10-1.
سپاسی، حسین (1373). مقایسهی تأثیر ارزشیابی تکوینی و ارزشیابی پایانی بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه شهید چمران، مجله علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه شهید چمران، دوره سوم، سال اول، شماره اول، صص 51- 39.
سپاسی، حسین و یوسفعلی عطاری(1384). بررسی سؤالات امتحانی اعضای هیأت علمی دانشگاه شهید چمران از طریق بررسی شاخصهای روان سنجی سوالات امتحانی موجود، مجله علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران، شماره12، صص 20-1.
سیف، علی اکبر (1384). اندازهگیری و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، تهران: انتشارات آگاه.
کریمی زاریچی، محمدعلی (1372). بررسی میزان کاربرد درس شیوههای ارزشیابی از آموختههای دانش آموزان در مدارس راهنمایی پسرانه یزد، پایان نامهی کارشناسی ارشد علوم تربیتی، تهران: دانشگاه تربیت مدرس
کلانتر، سیدمهدی؛ مظلومی محمودآباد، سیدسعید؛ احرام پوش، محمدحسن؛ اخوان کرباسی، محمدحسین؛ کریمی، حسین (1379). نحوهی تدریس و ارزشیابی اعضای هیأت علمی شرکت کننده در کارگاههای مرکز توسعهی آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی یزد، ویژه نامه آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی، شماره 37، صص 114-109.
معتمدی، عبدالله (1373). بررسی نحوهی ارزشیابی مدرسان درس شیوههای ارزشیابی مراکز تربیت معلم و عوامل مؤثر در آن، پایان نامه دوره کارشناسی ارشد دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی، تهران
مهجور، سیامک (1373). وجوه متمایز کننده ارزشیابی از اندازهگیری، فصلنامه تعلیم و تربیت، سال دهم، شماره 3-4، صص112-95.
مهرمحمدی، محمود (1387). تحلیلی بر سیاست کاهش تمرکز از برنامهریزی درسی در آموزش عالی ایران: ضرورتها، فرصتها. مجله آموزش عالی ایران، شماره سوم، صص 18-1.
نجار، شهناز و عابدی، پروین (1383). "آگاهی و عملکرد اعضای هیأت علمی در سنجش روایی و پایایی سؤالهای امتحانی"، مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قزوین، شماره 8، صص 50- 46.
Anderson, H. M. (2005). A Review of Educational Assessment. American Journal of Pharmaceutical Education, 59 (12) 84-88.
Baty, P. (2004). Flaws in marking revealed by QAA & Was it all worth it? In: The Times Higher Educational Supplement, No. 1628, February 20th, p. 9
Boud, D., & Falchikov, N. (2005). Redesigning assessment for learning beyond higher education, Proceeding HERDSA Conference, 34-41
Cranton, P. (2006). Rethinking Evaluation of Student Learning, Higher Education Perspectives, 2 (1).
Feletti, I. G. (2005). Evaluation of a comprehensive programme for the assessment of medical students. Journal of Higher Education, 9(2), 169-178.
Garrison, D. R., Andrews, J., Magnusson, K. (1995). “Appro- aches to teaching and learning in highered -ucation”. Availeble online at: http://www. ucalgary.ca/pubs/newsletters/current/vol 21/approaches. html.
Gibbs, G., & Simpson, C. (2004). Conditions under which assessment supports students’ learning and teaching in higher education 1, 3-31. Availeble online at: http://www.glos.ac.uk
Ross, A.(2000). Curriculum construction and Critique. London: Falmer Press.
Sanders, J. R., Cunningham, D. J. (1977). Fomative Evaluation, selecting Technigues, and procedures.Edited by, Bory, D. Educational Technology publications Englewood, cliff.
Tai, G., Yuen, M. (2007). Authentic Assessment Strategies in Problem based Learning. Proceeding ascilite Singapore.
Trotter, E. (2006). Student Perceptions of Continious Summative Evaluation. Journal of Assessment & Evaluation in Higher Education, 31, 505-521.
Wang, H-Y., & Chen, S-M. (2007). Evaluating students answerscripts using. Journal Applied Intelligence, 29(3), 73-97.