ابراهیمیپور، حسین (1380). بررسی تطبیقی مدیریت برنامههای آموزشی بدو خدمت و ضمن خدمت کارکنان بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی ایران. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده مدیریت و اطلاعرسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی ایران.
ابطحی، سیدحسین (1383). آموزش و بهسازی سرمایههای انسانی. چاپ اول. تهران، انتشارات پویند.
بازرگان، عباس (1380). ارزشیابی آموزشی؛ مفاهیم، الگوها و فرایند عملیاتی. تهران، انتشارات سمت.
بازرگان، عباس (1373). آموزش با کیفیت جامع. رهیافتی برای ایجاد تحول در نظامهای دانشگاهی و پیش دانشگاهی. پژوهش در مسایل تعلیم و تربیت. شماره 30. ص 68-55.
پاکدل، رحمت الله (1383). مدیریت و راهبری آموزش در سازمانها. چاپ اول، تهران، سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور.
جنانی، محمدحسین (1373). بررسی سیستم بهسازی منابع انسانی آموزش ضمن خدمت و نقش آن در ارتقا اثربخشی کارکنان. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تهران.
رازانی، عبدالمحمد (1373). مدل اجرایی مدیریت کیفیت جامع. تهران، مؤسسه مطالعات و برنامهریزی آموزشی.
سالیس، ادوارد (2001). مدیریت کیفیت فراگیر در آموزش. ترجمه سیدعلی حدیقی، (1380). تهران، نشر هوای تازه.
سلطانی، ایرج (1383). نقش استاندارد ISO10015 در ارتقای کیفیت آموزش. فصلنامه مدیریت. شماره 92. صص 15-19.
شیروانی، فریبا (1386). ارزیابی اثربخشی سازمانی واحدهای آموزش سازمانهای دولتی و غیردولتی استان فارس. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شیراز.
عالیخانی، فرح و ابیلی، خدایار (1381). بررسی عملکرد سیستم توسعه منابع انسانی در دانشکدههای علوم رفتاری و اجتماعی دانشگاه تهران. مجله روانشناسی و علوم تربیتی. سال سی و دوم. شماره 2. صص 57-56.
AL-athari, A., & Zairi, M. (2002). Training evaluation:An empirical Study in Kuwait. Journal of European Industrial Training. 25, 25-42.
AL-Khayyat, R. M. (1997). A macro model of training and development:Validation. Journal of European Industrial Training. 21 (3), 87-101.
Brewer, T. K. (2007). Use of phlillips five level training evaluation and return on investment framework in the U.S. Non-profit sctor. Dessertation for the degree of doctor. University of North Texas
Bunney, H. (1999). Total Quality Management & DALE.B-Publishers LTD Blueprint. Blacckwell
Carayannis, E. G. (1998). Bridging government-university-industry technological learning disconnect: A comparativestudy of training and development policies and practices in the U.S, Jpan, Germany, and France. Journal technovation, 18. Nos 6/7, 383-407.
Garavan, T., Costine, P., & Heraty, N. (1995). The emergence of strategic human resource development. Journal of European Industrial Training. 19 (10), 4-10.
Hanson, D. K. (2003). An index to measure trainers attitudes a bout conducting training evaluations. Dessertation for the degree of doctor. Idaho state university.
Kraiger, K. (2002). Creating, implementing, and managing effective training anddevelopment. Ira. Edition. San Francisco, CA: Jossey-Bas Inc.
Languat, N., & Kipkorir, S. (2004). Professional development of nonteaching university administrators: A Kenyan Public university experience. Ph.D. Dessertation. University of Alberta (Canada).
Mitnik, O. A. (2004). Determinants and effects of Training policies: Evidence from welfare programs in California. Ph.D., dissertation. University of California.
Patel, A., & Randel, G. (1994). Total Quality management The solution to more training in Britain?. Training for Quality, 2 (1), 23-28.
Phillips, Patricia Pullium (2003). Training evaluation in the public sector". Ph.D. Dessertation. The university of Southern Mississippi.
Polanco, N. (2005). The influence of training evaluations on the training Transfer: An experience in a multinational Venezuelan-American corporation. Ph.D. Dessertation. Lynn university.
Sharon, F. M. (2008). Kirkpatrick Model.: Training evaluation practices in the pharmaceutical industry. Ph.D. Dessertation. Capella University. United States.
Spitzer, D., & Conway, M. (2002). Link training to your Bottomm line. Alexandria. VA: ASTD University of Florida (2006). Library training and staff development. from <http://www.uflib.ufl.edu/ pers/Training/Training.htm
Weinstein, M. (2007). Assessment acuemen training. Business ABI. 44 (1), 32-44.