TY - JOUR ID - 12135 TI - بررسی موانع استقرار مدارس هوشمند در دبیرستان‌های دخترانه شهر اهواز از دیدگاه معلمان و مدیران JO - علوم تربیتی JA - EDUS LA - fa SN - 2008-8817 AU - عبدالوهابی, مرضیه AU - مهرعلی‌زاده, یداله AU - پارسا, عبدالله AD - کارشناس ارشد تحقیقات آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز (نویسنده مسئول) AD - استاد دانشگاه شهید چمران اهواز AD - دانشیار دانشگاه شهید چمران اهواز Y1 - 2016 PY - 2016 VL - 23 IS - 1 SP - 55 EP - 80 KW - مدراس هوشمند KW - فناوری اطلاعات KW - دبیرستان KW - مهارت معلمان DO - 10.22055/edu.2016.12135 N2 - مطالعه حاضر با هدف بررسی موانع استقرار مدارس هوشمند در دبیرستان‌های دخترانه شهر اهواز انجام گردید. در این مطالعه با بهره‌گیری روش‌شناسی آمیخته تلاش گردید فهم مناسبی از موانع به دست آید. بر همین اساس از ابزارهای جمع‌آوری اطلاعات یعنی مصاحبه، پرسشنامه، چک لیست ارزیابی و مشاهده مستقیم مشاهده‌گر استفاده گردید. در بخش کیفی بر اساس شیوه نمونه‌گیری هدفمند نمونه‌ها انتخاب شدند. در بخش کمی و کیفی 100 نفر از معلمان و 8 نفر از مدیران دبیرستان‌های دخترانه ناحیه یک اهواز به روش نمونه‌گیری خوشه‌ای انتخاب شدند. نتایج به دست آمده نشان داد: ضعف محیط یاددهی و یادگیری مبتنی بر محتوای چند رسانه‌ای، کمبود زیرساخت‌های توسعه فناوری اطلاعات، ضعف مدیریت مدرسه، مهارت معلمان در بهره‌گیری از اینترنت و رایانه، قوانین و مقررات مبوط به کاربست رایانه در مدارس از مهم‌ترین عوامل بازدارنده بودند. UR - https://education.scu.ac.ir/article_12135.html L1 - https://education.scu.ac.ir/article_12135_9bdddcd37791a1dcde8f00afd8d64762.pdf ER -