TY - JOUR ID - 10109 TI - مقایسه‌ی یادگیری اجتماعی- هیجانی و مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان مدارس غیر دولتی بدون‌کیف و مدارس دولتی شهر اصفهان JO - علوم تربیتی JA - EDUS LA - fa SN - 2008-8817 AU - سبزواری, مریم AU - عابدی, احمد AU - لیاقتدار, محمد جواد AD - Y1 - 2013 PY - 2013 VL - 20 IS - 1 SP - 171 EP - 188 KW - مدرسه‌ی بدون‌کیف KW - مدرسه‌ی دولتی KW - یادگیری اجتماعی- هیجانی KW - مهارت اجتماعی KW - دانش‌آموز DO - N2 - پژوهش حاضر به «مقایسه‌ی یادگیری اجتماعی- هیجانی و مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان مدارس غیر دولتی بدون‌کیف و دولتی شهر اصفهان» پرداخته است. روش پژوهش توصیفی و از نوع علی- مقایسه‌ای می‌باشد. جامعه‌ی آماری این پژوهش شامل کلیه‌ی دانش‌آموزان دختر و پسر پایه‌ی چهارم و پنجم مقطع ابتدایی مدارس بدون‌کیف و دولتی شهر اصفهان در سال تحصیلی 89-1388 بوده است. بدین منظور، 157 نفر به شیوه‌ی نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای چند مرحله‌ای انتخاب شدند. به منظور جمع‌آوری اطلاعات، از پرسشنامه‌های یادگیری اجتماعی- هیجانی کورین و همکاران (2009) و مهارت اجتماعی گرشام و الیوت (1990) استفاده شده است. نتایج حاصل از پژوهش نشان داد که در حیطه‌ی یادگیری اجتماعی- هیجانی بین دانش‌آموزان مدارس بدون‌کیف و دولتی تفاوت معنی‌داری وجود داشت. UR - https://education.scu.ac.ir/article_10109.html L1 - https://education.scu.ac.ir/article_10109_3f3c6ec42da9e03bc4bb8d00edbd83be.pdf ER -