%0 Journal Article %T واکاوی فرایند توسعه شخصی در سیستم آموزش مدیریت منابع انسانی (مطالعه موردی: با تأکید بر توسعه آموزش در صنعت بیمه) %J علوم تربیتی %I دانشگاه شهید چمران اهواز %Z 2008-8817 %A حاج پیروز بخت, محمد %A حسینی, سید رسول %A صفری, محمود %D 2021 %\ 11/22/2021 %V 28 %N 2 %P 153-168 %! واکاوی فرایند توسعه شخصی در سیستم آموزش مدیریت منابع انسانی (مطالعه موردی: با تأکید بر توسعه آموزش در صنعت بیمه) %K نظام آموزشی %K صنعت بیمه %K توسعه فردی %K مدیریت منابع انسانی %R 10.22055/edus.2021.37252.3221 %X هدف از این مطالعه طراحی یک مدل آموزشی برای صنعت بیمه با رویکرد توسعه فردی در تهران بود. روش تحقیق روش اکتشافی( کیفی – کمی) با استفاده از روش تئوری زمینه ای و مدل معادلات ساختاری بود. جامعه پژوهش در بخش کیفی21 نفر متشکل از خبرگان حوزه برنامه‌ریزی آموزشی در صنعت بیمه و در قسمت کمی 163 کارشناس شرکت آتیه‌سازان حافظ در تهران در سال 1399 بودند که به روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای انتخاب شدند. ابزار تحقیق، مصاحبه نیمه‌ساختاریافته و یک پرسش‌نامه محقق ساخته اندازه‌گیری الگوی آموزشی با رویکرد توسعه فردی در کارکنان بیمه می‌باشد. داده‌ها در بخش کیفی با استفاده از روش تئوری اکتشافی جمع‌آوری و سپس با آزمایش مدل معادلات ساختاری در نرم‌افزار pls تحلیل شد. نتایج نشان داد که 10 مؤلفه اساسی از جمله قابلیت نام تجاری و ارائه خدمات مطلوب از جمله خدمات آموزشی، بهبود دانش روان‌شناختی، آموزش مقدماتی و پیشرفته تحقیق، بهبود کیفیت فرایندهای آموزشی، راهنمایی شغلی مدون، فرهنگ یادگیری، شفافیت و کارایی فرایند اجرایی، توسعه از نظر فنی، ایجاد انگیزه در توسعه فردی مؤثر است. %U https://education.scu.ac.ir/article_17324_a7c5d00fbea42f2ec813b0fb27ebd6a5.pdf