%0 Journal Article %T استخراج ویژگی‌های عناصر برنامه تربیت اقتصادی برای دانش آموزان مدارس متوسطه %J علوم تربیتی %I دانشگاه شهید چمران اهواز %Z 2008-8817 %A عباسی, جعفر %A نوه ابراهیم, عبدالرحیم %A زین آبادی, حسن رضا %A عباسیان, حسین %D 2021 %\ 11/22/2021 %V 28 %N 2 %P 41-58 %! استخراج ویژگی‌های عناصر برنامه تربیت اقتصادی برای دانش آموزان مدارس متوسطه %K تربیت اقتصادی %K دانش آموزان مدارس متوسطه %K مرور نظام مند %R 10.22055/edus.2022.38205.3263 %X هدف پژوهش حاضر استخراج ویژگی‌های عناصر برنامه تربیت اقتصادی برای دانش آموزان مدارس متوسطه بود. این پژوهش از منظر هدف از نوع مطالعات توسعه‌ای و کاربردی است. این پژوهش به لحاظ روش در زمره پژوهش‌های کیفی- اسنادی با پیروی از مرور سیستماتیک کوکران است. در این پژوهش از مجموع مقالات جستجو شده با توجه به معیارهای مورد نظر 1121 مقاله در گام نخست استخراج شده است و در گام نهایی 37 سند وارد فرایند تحلیل نظام‌مند شدند. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات در این پژوهش از روش تحلیل مضمون استفاده شده است. در این پژوهش اطمینان پذیری و تائید پذیری داده‌ها تائید شده است و تحلیل کیفی توسط دو کد گذار انجام شده است؛ میزان توافق ارزیابان برای تحلیل‌های انجام شده 6/79 درصد بدست آمده است. نتایج تجزیه و تحلیل مضمونی بعد از دسته بندی کدهای اولیه 55 مضمون پایه را در 4 مضمون سازمان دهنده (هدف، محتوا، راهبردهای یادگیری و یاددهی و ارزشیابی شناسایی کرده است که مضمون فراگیر برنامه تربیت اقتصادی برای دانش آموزان مدارس متوسطه را شکل داده‌اند. یافته‌های پژوهش مؤلفه-های برنامه تربیت اقتصادی را قالب عناصر هدف (شناختی، عاطفی و مهارتی)، محتوا، راهبردهای یاددهی و یادگیری و ارزشیابی شناسایی کرده است. %U https://education.scu.ac.ir/article_17318_b5f8da6b628fb13f309b91763578a749.pdf