%0 Journal Article %T شناسایی نقاط ضعف طرح ارزشیابی توصیفی %J علوم تربیتی %I دانشگاه شهید چمران اهواز %Z 2008-8817 %A سواری, کریم %A نیسی, عبدالکاظم %D 2015 %\ 02/20/2015 %V 21 %N 2 %P 139-156 %! شناسایی نقاط ضعف طرح ارزشیابی توصیفی %K ارزشیابی توصیفی %K عامل مربوط به دانش آموز %K عامل مربوط به آموزش %K عامل مربوط به خانواده %R 10.22055/edu.2017.11207.1163 %X هدف از پژوهش حاضر، شناسایی نقاط ضعف طرح ارزشیابی توصیفی از دید معلمان مقطع ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان اهواز می باشد. جامعه پژوهش در این مطالعه کلیه معلمان مقطع ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان اهواز را تشکیل داده اند. برای انتخاب نمونه از روش نمونه گیری تصادفی استفاده شد. به این صورت که از چهار ناحیه، دو ناحیه بصورت تصادفی انتخاب و از این دو ناحیه تعداد 180 نفر از معلمان بصورت تصادفی ساده انتخاب گردیدند. جهت جمع آوری داده ها از پرسش نامه شناسایی نقاط ضعف طرح ارزشیابی محقق ساخته استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل عاملی اکتشافی استفاده بعمل آمد. نتایج پژوهش حاضر نشان داد که سه عامل بعنوان نقاط ضعف طرح ارزشیابی توصیفی(عامل مربوط به دانش آموز با 14 ماده و 84/18 درصد واریانس، عامل مربوط به آموزش با 11 ماده و 65/35 درصد واریانس و عامل مربوط به خانواده با 8 ماده و 26/49 درصد واریانس) شناسایی شدند. %U https://education.scu.ac.ir/article_13821_1f40acb078da559f0bf39b45ca470af2.pdf