%0 Journal Article %T بررسی اثربخشی دوره‌‌های آموزشی ICDL برتوانمندی‌های دانشی، نگرشی و مهارتی کارکنان سازمان آب و برق استان خوزستان %J علوم تربیتی %I دانشگاه شهید چمران اهواز %Z 2008-8817 %A کردزنگنه, آزاده %A شاهی, سکینه %A مهرعلیزاده, یدالله %D 2013 %\ 09/06/2013 %V 20 %N 1 %P 95-116 %! بررسی اثربخشی دوره‌‌های آموزشی ICDL برتوانمندی‌های دانشی، نگرشی و مهارتی کارکنان سازمان آب و برق استان خوزستان %K دوره‌های آموزشی ICDL %K اثربخشی آموزشی %R %X این پژوهش در سطح سازمان آب و برق استان خوزستان تحت عنوان بررسی اثربخشی دوره‌های آموزشی ICDL برتوانمندی‌های دانشی، نگرشی و مهارتی کارکنان انجام گردید. الگوی نظری تحقیق بر اساس الگوی انتقالی هالتون بود که با بهره‌گیری از تحقیق آمیخته (کمی و کیفی) بررسی گردید. جامعه‌ی آماری این تحقیق کلیه‌ی کارکنان و مدیران سازمان آب و برق خوزستان را تشکیل می‌دهد، که مجموعاً 1270 نفر می‌باشند. در این خصوص با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای، 220 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند اما تعداد پرسشنامه‌ی برگشت داده 200 مورد بوده است. با 20 نفر نیز مصاحبه انجام گرفت. ابزارهای جمع‌آوری اطلاعات تحلیل اسناد شرکت، مصاحبه و پرسشنامه است، که در سه حیطه‌ی دانشی، مهارتی و نگرشی توسط پژوهشگر تهیه گردیده است. روایی پرسش‌نامه با استفاده از روش روایی صوری و پایایی آن از طریق روش آماری آلفای کرونباخ محاسبه گردید که میزان آن 95/0 بود. به منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها از نرم افزار SPSS استفاده گردید. بعد از تحلیل نتایج مشخص شد تأثیر دوره‌های آموزشی ICDL برتوانمندی‌های دانشی، مهارتی و نگرشی، ضعیف و پایین‌تر از استاندارد تعیین شده است، که نشان‌دهنده‌ی ضعف در نظام آموزشی سازمان است. %U https://education.scu.ac.ir/article_10105_0f875d6b4131c373966d2090a052e893.pdf