@article { author = {Osareh., F.}, title = {Comparison of Third World Countries (TWC) Research Publications at International Level}, journal = {Journal of Educational Sciences}, volume = {5}, number = {1}, pages = {19-30}, year = {1998}, publisher = {Shahid Chamran University of Ahvaz}, issn = {2008-8817}, eissn = {2588-672X}, doi = {10.22055/edus.1998.16060}, abstract = {This article aims to compare the developing countries according to their scientific publications indexed in Science Citation Index(SCI) during 1985-1989, using country-by-COUfltIY citation analysis technique. The top countries in scientific fields were identified, and compared to their populations and Gross National Products (GNP). This study found that, 4 Latin American countries: Brazil, Mexico. Argentina and Chile ranked from 1 to 4 in the most scientific fields, although, none of them had the largest population or the highest GNP during the period producing the studied documents.}, keywords = {}, title_fa = {مقایسه‌ انتشارات‌ علمی‌ کشورهای‌ در حال‌ رشد در سطح‌ بین‌ المللی‌}, abstract_fa = {   در این‌ مقاله‌ سعی‌ شده‌ است‌ تا انتشارات‌ علمی‌ کشورهای‌ در حال‌ رشد که‌ در نمایه استنادی‌ علوم‌ سالهای‌ 1989-1985 نمایه‌ شده‌اند، با استفاده‌ از تحلیل‌ استنادی‌ کشور به‌ کشور با هم‌ مقایسه‌ شوند. کشورهای‌ حائز رتبه‌های‌ اول‌ تا پنجم‌ در رشته‌های‌ علمی‌ معرفی‌ و براساس‌ جمعیت‌ و درآمد سرانه‌ ناخالص‌ ملی‌ با هم‌ مقایسه‌ می‌گردند. در این‌ مطالعه‌، چهار کشور آمریکای‌ لاتین‌: برزیل‌، مکزیک‌، آرژانتین‌ و شیلی‌ در اکثر رشته‌های‌ علمی‌ حائز رتبه‌های‌ اول‌ تا پنجم‌ بودند، در حالی‌ که‌ هیچ‌ کدام‌ از این‌ چهار کشور هنگام‌ تولید مدارک‌ مورد بررسی‌ دارای‌ بیشترین‌ تعداد جمعیت‌ و یا بالاترین‌ میزان‌ درآمد سرانه‌ ناخالص‌ ملی‌ نبوده‌اند.}, keywords_fa = {}, url = {https://education.scu.ac.ir/article_16060.html}, eprint = {https://education.scu.ac.ir/article_16060_050b6f2cf5525b3f979073c6f18472d8.pdf} }