@article { author = {Saadat, Sahar and Shahi, Sakineh and Farhadirad, Hamid and Neyestani, Mohammadreza}, title = {Policies and strategies to organize continuing education in Mobarakeh Steel Company}, journal = {Journal of Educational Sciences}, volume = {25}, number = {2}, pages = {25-46}, year = {2019}, publisher = {Shahid Chamran University of Ahvaz}, issn = {2008-8817}, eissn = {2588-672X}, doi = {10.22055/edu.2019.14695.1497}, abstract = {Continuing education staff, strategic move that at the individual level, improve the quality of work and organizational level, operating excellence and development of the organization and at the national level, thereby increasing productivity. This article aims to review policies and strategies to organize continuing education in Mobarakeh Steel Company were used. Mobarakeh Steel Company is the scope of the study participants in this study included seven members of the committee, human resources development and training of human resource Development Company. The research method used in this study, qualitative methods based on inductive content analysis of documents and interviews are available in the company. Targeted sampling method. Research findings suggest that Mobarakeh Steel Company, its strategies and policies, based on understanding the needs and expectations of both stakeholders and external environment based on understanding the development of internal capabilities and functions. Several quality assessments were carried out, all appropriate expression system in various areas. Also, since the company has implemented Business Excellence Model, and consequently the company into a learning organization has provided conditions for continuing medical education and continuing education component of the company is in good standing.}, keywords = {strategy,continuing education,policy,organizing}, title_fa = {سیاست ها و استراتژی های سازماندهی آموزش مداوم در شرکت فولاد مبارکه اصفهان}, abstract_fa = {آموزش مداوم کارکنان، اقدامی راهبردی است که در سطح فردی، باعث ارتقای کیفیت شغلی و در سطح سازمانی، عامل تعالی و توسعه سازمان و در سطح ملی، موجب افزایش بهره وری می شود. این مقاله با هدف بررسی سیاست ها و استراتژی های سازماندهی آموزش مداوم در شرکت فولاد مبارکه اصفهان انجام گردیده است. روش تحقیق مورد استفاده، روش کیفی بر پایه تحلیل محتوای قیاسی از اسناد و مدارک موجود در شرکت و متن مصاحبه ها بود. مشارکت کنندگان این پژوهش را اعضای کمیته تحول منابع انسانی واحد آموزش و توسعه منابع انسانی شرکت تشکیل می دادند که با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند، هفت نفر از اعضای این کمیته انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل اسناد و مدارک و مصاحبه نیمه ساختمند بود. نتایج یافته های تحقیق، حاکی از این است که شرکت فولاد مبارکه اصفهان، استراتژی ها و سیاست های خود را بر مبنای درک نیازها و انتظارات توأمان ذی نفعان و محیط بیرونی و مبتنی بر درک قابلیت ها و عملکردهای درونی تدوین می کند. اهمچنین از آنجایی که شرکت، مدل تعالی سازمانی را پیاده سازی کرده است و به تبع آن، شرکت را تبدیل به یک سازمان یادگیرنده نموده است، شرایط برای آموزش مداوم مهیا شده و از این رو، مؤلفه های آموزش مداوم در شرکت از وضعیت خوبی برخوردار است. براساس یافته های این تحقیق، به کارگیری سه استراتژی آموزشی، ارتباطی و مشارکتی توانسته است شرایط مناسبی را برای آموزش مداوم مهیا نماید.}, keywords_fa = {استراتژی,آموزش مداوم,سیاست,سازماندهی}, url = {https://education.scu.ac.ir/article_14173.html}, eprint = {https://education.scu.ac.ir/article_14173_a33c2a3bc8625df05af24185bb7502a8.pdf} }