سمیر آل کثیر؛ عزیزاله آروین؛ ملیحه چرخاب
چکیده
پژوهش حاضر به منظور بررسی تأثیر استفاده از کارپوشه الکترونیکی و یادگیری دانش لغات زبان انگلیسی با تأکید بر انگیزه و نگرش زبانآموزان شهرستان اهواز انجام شد. روش پژوهش از نوع شبه آزمایش بوده و از طرح پیش آزمون و پس از آزمون با گروه کنترل استفاده گردید. جامعه آماری در این پژوهش شامل کلیه زبان آموزان فعال در کانون زبان ایران شعبه خوزستان ...
بیشتر
پژوهش حاضر به منظور بررسی تأثیر استفاده از کارپوشه الکترونیکی و یادگیری دانش لغات زبان انگلیسی با تأکید بر انگیزه و نگرش زبانآموزان شهرستان اهواز انجام شد. روش پژوهش از نوع شبه آزمایش بوده و از طرح پیش آزمون و پس از آزمون با گروه کنترل استفاده گردید. جامعه آماری در این پژوهش شامل کلیه زبان آموزان فعال در کانون زبان ایران شعبه خوزستان است که در سال ۱۳۹۹ مشغول به تحصیل و یادگیری زبان بودند که تعداد آنها برابر با ۱80 نفر بود. با استفاده از جدول مورگان حجم نمونه ۱۰۰ نفر که برای هر کلاس ۵۰ نفر زبان آموز به عنوان گروه آزمایش و گروه شاهد به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها در ارتباط با متغیر انگیزه در پژوهش پیش رو از طریق پرسشنامه انگیزه علمی (SMQ) پرسشنامه فراگیران و دانشجویان یادگیرنده (LLSQ) و پرسشنامه نگرش تجربه و بازخورد از ارزیابی (AEFQ) بود. همچنین جهت سنجش میزان یادگیری لغات زبان انگلیسی توسط زبانآموزان است پرسشنامه پیشآزمون و پسآزمون واژگان ساخته شده توسط محقق استفاده شد. با استفاده از نرمافزار SPSS آمار توصیفی و آمار استنباطی (آزمون های تی زوجی و مستقل) و تحلیل کیفی جهت بررسی پرسشنامه نگرش انجام شد. یافتهها نشان داد که دانشآموزانی که از طریق پوشه کارهای الکترونیکی و ارزشیابی مبتنی بر پوشه کار الکترونیکی محتوای آموزشی دریافت کردهاند