دوره 30 (1402)
دوره 29 (1401)
دوره 28 (1400)
دوره 27 (1399)
دوره 26 (1398)
دوره 25 (1397)
دوره 24 (1396)
دوره 23 (1395)
دوره 22 (1394)
دوره 21 (1393)
دوره 20 (1392)
دوره 19 (1391)
دوره 18 (1390)
دوره 17 (1389)
دوره 16 (1388)
دوره 15 (1387)
دوره 14 (1386)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1377)
دوره 4 (1376)
دوره 3 (1375)
دوره 2 (1374)
دوره 1 (1373)
رابطه‌ اثربخشی‌ جمعی‌ معلمان‌، ویژگیهای‌ معلم‌، عملکرد قبلی‌ ریاضیات‌، وضعیت‌ اجتماعی‌- اقتصادی‌، جنسیت‌ و قومیت‌ دانش‌آموزان‌ با عملکرد بعدی‌ ریاضیات‌ آنان‌ در پایه چهارم‌ مقطع‌ ابتدایی‌ اهواز

مهناز مهرابی‌زاده‌ هنرمند؛ سیدموسی‌ گلستانه‌؛ منیجه‌ شهنی‌ ییلاق‌

دوره 11، شماره 3 ، اسفند 1383، ، صفحه 59-82

https://doi.org/10.22055/edus.2005.16007

چکیده
     هدف‌ از پژوهش‌ حاضر تعیین‌ رابطه‌ متغیرهای‌ اثربخشی‌ جمعی‌ معلمان‌، ویژگیهای‌ معلم‌، عملکرد قبلی‌ ریاضیات‌، وضعیت‌ اجتماعی‌- اقتصادی‌، جنسیت‌ و قومیت‌ دانش‌آموز به‌ صورت‌ مستقیم‌ و غیرمستقیم‌ با عملکرد بعدی‌ ریاضیات‌ دانش‌آموزان‌ دختر و پسر پایه چهارم‌ مقطع‌ ابتدایی‌ اهواز می‌باشد. نمونه مورد بررسی‌ 150 ...  بیشتر

رابطه‌ سلسله‌ مراتب‌ نیازهای‌ مزلو با اضطراب‌ آموزشگاهی‌ و عملکرد تحصیلی‌ با کنترل‌ وضعیت‌ اجتماعی‌- اقتصادی‌

جمال‌ حقیقی؛ مهناز مهرابی‌زاده‌ هنرمند؛ تاج‌محّمد زندی‌ دره‌غریبی

دوره 7، شماره 1 ، شهریور 1379، ، صفحه 103-126

https://doi.org/10.22055/edus.2000.16085

چکیده
     هدف‌ از انجام‌ این‌ پژوهش‌ تعیین‌ رابطه سلسله‌ مراتب‌ نیازهای‌ مزلو با اضطراب‌ آموزشگاهی‌ و عملکرد تحصیلی‌ در دانش‌آموزان‌ پایه دوم‌ دبیرستانهای‌ شهرستان‌ ایذه‌ است‌. در این‌ مطالعه‌، 311 دانش‌آموز (156 پسر و 155 دختر) که‌ با روش‌ نمونه‌گیری‌ تصادفی‌ ساده‌ از جامعه آماری‌ مورد نظر برگزیده‌ شدند، به‌ عنوان‌ ...  بیشتر