دوره 30 (1402)
دوره 29 (1401)
دوره 28 (1400)
دوره 27 (1399)
دوره 26 (1398)
دوره 25 (1397)
دوره 24 (1396)
دوره 23 (1395)
دوره 22 (1394)
دوره 21 (1393)
دوره 20 (1392)
دوره 19 (1391)
دوره 18 (1390)
دوره 17 (1389)
دوره 16 (1388)
دوره 15 (1387)
دوره 14 (1386)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1377)
دوره 4 (1376)
دوره 3 (1375)
دوره 2 (1374)
دوره 1 (1373)
مقایسه‌ اثرات‌ یادگیری‌ مشارکتی‌ و آموزش‌ سنتی‌ برعملکرد تحصیلی‌، یادداری‌ مطالب‌، انگیزه‌ پیشرفت‌ و خودپنداره‌ دانش‌آموزان‌ سال‌ دوم‌ متوسطه‌ نظری‌ شهر بوشهر

عبدالکاظم‌ نیسی؛ بهمن‌ نجاریان‌؛ محمد شیخیانی‌

دوره 11، شماره 3 ، اسفند 1383، ، صفحه 25-44

https://doi.org/10.22055/edus.2005.16005

چکیده
   هدف‌ از انجام‌ پژوهش‌ حاضر مقایسه‌ اثرات‌ یادگیری‌ مشارکتی‌ و آموزش‌ سنتی‌ بر عملکرد تحصیلی‌، یادداری‌ مطالب‌، انگیزه‌ پیشرفت‌ و خودپنداره‌ دانش‌آموزان‌ دوره‌ متوسطه‌ می‌باشد. روش‌ تحقیق‌ در این‌ مطالعه‌ از نوع‌ آزمایشی‌ دو گروهی‌ با پیش‌ آزمون‌ و پس‌ آزمون‌ با مرحله‌ پیگیری‌ است‌. جامعه‌ آماری‌ شامل‌ دانش‌آموزان‌ ...  بیشتر

بررسی‌ رابطه‌ ساده‌ و چندگانه‌ پیشایندهای‌ مهم‌ و مربوط‌ با هدفگرایی‌ تبحری‌ و رابطه‌ آن‌ با عملکرد تحصیلی‌ در دانش‌آموزان‌ پسر سال‌ اول‌ دبیرستانهای‌ اهواز

علی رضا حاجی‌ یخچالی‌؛ جمال حقیقی؛ حسین شکرکن

دوره 8، شماره 1 ، شهریور 1380، ، صفحه 31-48

https://doi.org/10.22055/edus.2001.16595

چکیده
    هدف‌ از انجام‌ این‌ پژوهش‌ بررسی‌ رابطه ساده‌ و چندگانه‌ پیشایندهای‌ مهم‌ هدفگرایی‌ تبحری‌ و رابطه‌اش‌ با عملکرد تحصیلی‌ در دانش‌آموزان‌ پسر سال‌ اول‌ دبیرستانها اهواز می‌باشد. در این‌ پژوهش‌ عزت‌ نفس‌ مثبت‌، هدف‌ مسئولیت‌ پذیری‌ اجتماعی‌، تعلق‌ به‌ مدرسه‌، نگرشهای‌ مثبت‌ درباره تعلیم‌ و تربیت‌، ادراکات‌ ...  بیشتر

رابطه‌ سلسله‌ مراتب‌ نیازهای‌ مزلو با اضطراب‌ آموزشگاهی‌ و عملکرد تحصیلی‌ با کنترل‌ وضعیت‌ اجتماعی‌- اقتصادی‌

جمال‌ حقیقی؛ مهناز مهرابی‌زاده‌ هنرمند؛ تاج‌محّمد زندی‌ دره‌غریبی

دوره 7، شماره 1 ، شهریور 1379، ، صفحه 103-126

https://doi.org/10.22055/edus.2000.16085

چکیده
     هدف‌ از انجام‌ این‌ پژوهش‌ تعیین‌ رابطه سلسله‌ مراتب‌ نیازهای‌ مزلو با اضطراب‌ آموزشگاهی‌ و عملکرد تحصیلی‌ در دانش‌آموزان‌ پایه دوم‌ دبیرستانهای‌ شهرستان‌ ایذه‌ است‌. در این‌ مطالعه‌، 311 دانش‌آموز (156 پسر و 155 دختر) که‌ با روش‌ نمونه‌گیری‌ تصادفی‌ ساده‌ از جامعه آماری‌ مورد نظر برگزیده‌ شدند، به‌ عنوان‌ ...  بیشتر