دوره 30 (1402)
دوره 29 (1401)
دوره 28 (1400)
دوره 27 (1399)
دوره 26 (1398)
دوره 25 (1397)
دوره 24 (1396)
دوره 23 (1395)
دوره 22 (1394)
دوره 21 (1393)
دوره 20 (1392)
دوره 19 (1391)
دوره 18 (1390)
دوره 17 (1389)
دوره 16 (1388)
دوره 15 (1387)
دوره 14 (1386)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1377)
دوره 4 (1376)
دوره 3 (1375)
دوره 2 (1374)
دوره 1 (1373)
تحلیل کیفی تنوع تجارب اساتید دانشگاه از مفهوم هویت حرفه ای

شبنم بهرامی؛ امجد زبردست؛ جمال سلیمی

دوره 27، شماره 1 ، تیر 1399، ، صفحه 203-220

https://doi.org/10.22055/edus.2020.31722.2950

چکیده
  چکیده پژوهش حاضر باهدف آگاهی از تجارب و برداشت‌ اعضای هیئت‌علمی از مفهوم هویت حرفه‌ای و تنوع‌ موجود در تجارب آنان صورت گرفت. رویکرد پژوهش تفسیری و راهبرد انجام آن پدیدار نگاری و میدان تحقیق دانشگاه کردستان بود، روش نمونه‌گیری هدفمند بود و با رعایت حداکثر تنوع صورت گرفت. حجم نمونه با استفاده از ابزار مصاحبه نیمه ساختاریافته و با ...  بیشتر

مدیریت آموزشی
شناسایی موانع تعاملات بین المللی اعضای هیأت علمی: رویکردی کیفی

محسن نظرزاده زارع

دوره 25، شماره 2 ، اسفند 1397، ، صفحه 179-196

https://doi.org/10.22055/edu.2019.20577.2071

چکیده
  مقدمه: هدف پژوهش حاضر شناسایی موانع تعاملات بین‌المللی اعضای هیأت علمی در ایران بود. روش: برای نیل به این مقصود، از رویکرد کیفی و روش پدیدارشناسی استفاده شد. جامعه پژوهش، صاحب‌نظران حوزه آموزش عالی کشور بودند که با استفاده از روش نمونه‌گیری هدفمند از نوع گلوله برفی، در مجموع تعداد 17 نفر از آن‌ها به‌عنوان مشارکت‌کنندگان در پژوهش ...  بیشتر