دوره 31 (1403)
دوره 30 (1402)
دوره 29 (1401)
دوره 28 (1400)
دوره 27 (1399)
دوره 26 (1398)
دوره 25 (1397)
دوره 24 (1396)
دوره 23 (1395)
دوره 22 (1394)
دوره 21 (1393)
دوره 20 (1392)
دوره 19 (1391)
دوره 18 (1390)
دوره 17 (1389)
دوره 16 (1388)
دوره 15 (1387)
دوره 14 (1386)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1377)
دوره 4 (1376)
دوره 3 (1375)
دوره 2 (1374)
دوره 1 (1373)
کلیدواژهها = خلاقیت
تعداد مقالات: 5
تأثیر روش تدریس ریاضی مبتنی بر رویکرد فولن بر خلاقیت و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دوره ابتدایی
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 20 اسفند 1403
چکیده
هدف از این پژوهش تعیین تأثیر روشتدریس ریاضی مبتنی بر رویکرد فولن بر خلاقیت و پیشرفتتحصیلی دانشآموزان دوره ابتدایی بود که بهروش نیمهآزمایشی با طرح پیشآزمون-پسآزمون با گروه گواه انجام شد. جامعه آماری، دانشآموزان پسر دوره ابتدایی شهر اصفهان در سال 1402 بودند. از نواحی ششگانه شهر اصفهان، یک ناحیه و از آن ناحیه یک مدرسهی ... بیشترارائهی مدل نقش واسطهای مهارتهای ارتباطی در تأثیرگذاری باورهای فراشناختی بر خلاقیت دبیران تربیتبدنی
دوره 31، شماره 2 ، دی 1403، ، صفحه 137-158
چکیده
در این پژوهش به بررسی نقش واسطهای مهارتهای ارتباطی در تأثیرگذاری باورهای فراشناختی بر خلاقیت دبیران تربیتبدنی پرداخته شد. پژوهش به لحاظ هدف از نوع پژوهشهای توصیفی- همبستگی از نوع مدل ساختاری بود. جامعه آماری کلیه دبیران تربیتبدنی متوسطه اول مناطق 4 گانه شهر اهواز به تعداد 425 نفر بود؛ نمونه آماری با توجه به جدول کرجسی و مورگان ... بیشترشناخت ترجیح بصری کودکان جهت ارتقاء خلاقیت با استفاده از روش کارت سورتینگ
دوره 26، شماره 2 ، دی 1398، ، صفحه 197-216
چکیده
این مقاله با هدف شناخت ترجیح بصری کودکان جهت ارتقاء خلاقیت با استفاده از روش کارت سورتینگ انجام گردیده است. برای نیل به این مقصود، از رویکرد کیفی و روش تحلیل محتوایی و جهت تجزیه، تحلیل و آنالیز اطلاعات از نرم افزار Optimal Sort استفاده شد. جامعه پژوهش، کودکان سنین ۴ تا ۱۰ سال بودند که با استفاده از روش نمونه گیری غیرتصادفی هدفمند و براساس ... بیشترتأثیر آموزش مؤثر هنر در پرورش خلاقیت دانشآموزان
دوره 19، شماره 1 ، شهریور 1391، ، صفحه 47-66
چکیده
هدف از انجام این تحقیق بررسی آموزش مؤثر هنر در پرورش خلاقیت دانشآموزان بود. جامعهی این پژوهش دانشآموزان پسر سال سوم راهنمایی ناحیهی یک همدان بودند که از بین این جمعیت 1760 نفری، پنج گروه (سه گروه آزمایش و دو گروه کنترل) به روش نمونهگیری خوشهای انتخاب شدند. گروه اول دارای سه عامل مهم بود (افزایش زمان آموزش، محتوای کارآمد و معلم ... بیشتربررسی ارتباط بین خلاقیت و عملکرد تحصیلی با بازیهای رایانهای در دانشآموزان دختر مقطع متوسطهی شهر اهواز
دوره 19، شماره 1 ، شهریور 1391، ، صفحه 171-192