دوره 31 (1403)
دوره 30 (1402)
دوره 29 (1401)
دوره 28 (1400)
دوره 27 (1399)
دوره 26 (1398)
دوره 25 (1397)
دوره 24 (1396)
دوره 23 (1395)
دوره 22 (1394)
دوره 21 (1393)
دوره 20 (1392)
دوره 19 (1391)
دوره 18 (1390)
دوره 17 (1389)
دوره 16 (1388)
دوره 15 (1387)
دوره 14 (1386)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1377)
دوره 4 (1376)
دوره 3 (1375)
دوره 2 (1374)
دوره 1 (1373)
مقایسه‌ اثربخشی‌ سه‌ روش‌ روان‌ درمانی‌ در کاهش‌ اختلال‌ نقص‌ توّجه‌- بیش‌ فعالی‌ کودکان‌ پسر دبستانی‌ پایه‌های‌ سوم‌ و چهارم‌ شهر شیراز

حبیب‌ هادیانفرد؛ بهمن‌ نجاریان؛ حسین‌ شکرکن؛ مهناز مهرابی‌زاده‌ هنرمند

دوره 7، شماره 1 ، شهریور 1379، ، صفحه 29-54

https://doi.org/10.22055/edus.2000.16082

چکیده
     این‌ پژوهش‌ به‌ منظور مقایسه‌ اثربخشی‌ سه‌ روش‌ روان‌ درمانی‌ تعلیم‌ خودآموزی‌ کلامی‌ به‌ کودکان‌، تعلیم‌ رفتار درمانی‌ و خودآموزی‌ کلامی‌ به‌ مادران‌ کودکان‌، در کاهش‌ بی‌توجهی‌ و تکانشوری‌ کودکان‌ مبتلا به‌ اختلال‌ نقص‌ توجه‌ -بیش‌ فعالی‌ انجام‌ شده‌ است‌. جامعه‌ آماری‌ مورد مطالعه‌، مشتمل‌ بر ...  بیشتر

ساخت‌ و اعتباریابی‌ مقیاسی‌ برای‌ سنجش‌ پرخاشگری‌

شهین‌ زاهدی‌فر؛ بهمن‌ نجاریان؛ حسین‌ شکرکن

دوره 7، شماره 1 ، شهریور 1379، ، صفحه 73-102

https://doi.org/10.22055/edus.2000.16084

چکیده
     اهداف‌ این‌ پژوهش‌ ساخت‌ و اعتباریابی‌ پرسشنامه‌ای‌ برای‌ سنجش‌ پرخاشگری‌ متناسب‌ با ویژگیهای‌ فرهنگی‌- اجتماعی‌ جامعه‌ بوده‌ و سپس‌ بررسی‌ 4 فرضیه‌ اصلی‌ زیر بوده‌ است‌: 1. بین‌ نمره‌های‌ پرخاشگری‌ دانشجویان‌ دانشگاه‌ شهید چمران‌ اهواز و نمره‌های‌ افسردگی‌ این‌ دانشجویان‌ همبستگی‌ مثبت‌ وجود دارد. ...  بیشتر

بررسی‌ رابـطه‌ خشنودی‌ شغلی‌ و عملکرد شغلی‌ با توجه‌ به‌ متغیر تعدیل‌کننده‌ عزت‌نفس‌

حسین‌ شکرکن؛ فریبا حافظی

دوره 6، شماره 2 ، اسفند 1378، ، صفحه 19-26

https://doi.org/10.22055/edus.2000.16101

چکیده
     عزت‌ نفس‌ عاملی‌ است‌ که‌ در بررسی‌ رفتار سازمانی‌ می‌تواند رابطه‌ میان‌ خشنودی‌ شغلی‌ و عملکرد شغلی‌ را تعدیل‌ کند. هدف‌ پژوهش‌ حاضر بررسی‌ رابطه‌ خشنودی‌ شغلی‌ و عملکرد شغلی‌ بادر نظر گرفتن‌ متغیر تعدیل‌ کننده‌ عزت‌نفس‌ است‌. در واقع‌، هدف‌ پژوهش‌ حاضر، بررسی‌ بخشی‌ از نظریه‌ خود هماهنگی‌ کورمن (1977) ...  بیشتر

مقایسه عملکرد تحصیلی‌ دانش‌آموزان‌ پسر نظام‌ جدید ترم‌ ششم‌ بر اساس‌ اولویتهای‌ پنجگانه‌ تعیین‌ شده‌ طبق‌ برنامه هدایت‌ تحصیلی‌

حسین‌ شکرکن؛ یوسفعلی‌ عطاری‌؛ محمدعلی‌ فلاحتی‌

دوره 6، شماره 1 ، شهریور 1378، ، صفحه 33-50

https://doi.org/10.22055/edus.1999.16096

چکیده
     این‌ پژوهش‌ تحت‌ عنوان‌ "مقایسه‌ عملکرد تحصیلی‌ دانش‌آموزان‌ پسر نظام‌ جدید ترم‌ ششم‌ بر اساس‌ اولویتهای‌ پنجگانه‌ تعیین‌ شده‌ طبق‌ برنامه‌ هدایت‌ تحصیلی‌" در دبیرستانهای‌ دولتی‌ روزانه‌ شهرستان‌ اهواز می‌باشد. جامعه‌ آماری‌ این‌ تحقیق‌ 4032 نفر از دانش‌آموزان‌ پسر ترم‌ ششم‌ بودند که‌ 624 نفر از آنان‌ ...  بیشتر

بررسی‌ رابـطه‌ نظام‌ ارزشی‌ و رشد اخلاقی‌ با هویت‌یابی‌ در دانشجویان‌ دانشگاه‌ شهید چمران‌ اهواز

کیانوش‌ محمدی‌ روزبهانی‌؛ مهناز مهرابی‌زاده‌ هنرمند؛ حسین‌ شکرکن

دوره 5، شماره 2 ، اسفند 1377، ، صفحه 39-54

https://doi.org/10.22055/edus.1999.16067

چکیده
     در این‌ پژوهش‌، رابطه‌ نظام‌ ارزشی‌ و رشد اخلاقی‌ با هویت‌یابی‌ در دانشجویان‌ دانشگاه‌ شهید چمران‌ اهواز در سال‌ تحصیلی‌ 78-1377 بررسی‌ گردید. در این‌ تحقیق‌، نظام‌ ارزشی‌ و رشد اخلاقی‌ متغیرهای‌ پیش‌بین‌ و هویت‌یابی‌ متغیر ملاک‌ می‌باشند. نمونه‌های‌ تحقیق‌ 141 دختر و 138 پسر دانشجو بودند که‌ با روش‌ نمونه‌گیری‌ ...  بیشتر

خلاقیت‌: جنبه‌های‌ شناختی‌، شخصی‌، تحولی‌، و اجتماعی‌

دین‌ کیت‌ سیمونتون؛ حسین‌ شکرکن

دوره 5، شماره 1 ، شهریور 1377، ، صفحه 71-94

https://doi.org/10.22055/edus.1998.16063

چکیده
  با اینکه‌ روانشناسان‌ بسیاری‌ به‌ پدیده خلاقیت‌ ابراز علاقه‌ کرده‌اند، پژوهش‌ روانشناختی‌ در خصوص‌ آن‌ به‌ سرعت‌ گسترش‌ نیافت‌، تا اینکه‌ ج‌.پی‌. گیلفورد[1] در خطابه خود به‌ هنگام‌ احراز ریاست‌ انجمن‌ روانشناسی‌ آمریکا در سال‌ 1950، اعلام‌ کرد که‌ این‌ موضوع‌ سزاوار توجه‌ خیلی‌ بیشتری‌ از آن‌ چیزی‌ است‌ که‌ دریافت‌ ...  بیشتر

مقایسه چهار گروه‌ از دانش‌آموزان‌ مقاطع‌ مختلف‌ تحصیلی‌ آموزشگاهها و دانشجویان‌ مراکز تربیت‌ معلم‌ اهواز از لحاظ‌ قضاوت‌ اخلاقی‌

جمشید کمایی‌؛ جمال‌ حقیقی‌؛ حسین‌ شکرکن

دوره 4، شماره 2 ، اسفند 1376، ، صفحه 44-62

https://doi.org/10.22055/edus.1998.16111

چکیده
     در پژوهش‌ حاضر، 480 آزمودنی‌ از چهار گروه‌ متفاوت‌ تحصیلی‌ - پایه‌های‌ پنجم‌ دبستان‌، سوم‌ راهنمایی‌، سوم‌ دبیرستان‌ و مراکز تربیت‌ معلم‌ - شرکت‌ داشته‌اند. هدف‌ عمده پژوهش‌، مقایسه این‌ 4 گروه‌ آزمودنی‌ از لحاظ‌ مراحل‌ مختلف‌ قضاوت‌ اخلاقی‌ بوده‌ است‌. فرضیه‌های‌ تحقیق‌ به‌ طور کلی‌ بیانگر این‌ بودند ...  بیشتر

مقایسه‌ عملکرد تحصیلی‌ دانش‌ آموزان‌ جهشی‌ و غیرجهشی‌ دوره ابتدایی‌ شهرستان‌ اهواز

حسین‌ شکرکن؛ محمدرضا آهنکوب‌نژاد؛ شهنی‌ ییلاق شهنی‌ ییلاق

دوره 4، شماره 1 ، شهریور 1376، ، صفحه 3-20

https://doi.org/10.22055/edus.1997.16143

چکیده
  < p class="a0" dir="RTL">در تحقیق‌ حاضرتلاش‌ به‌ عمل‌ آمده‌ است‌ تا تفاوت‌ بین‌ عملکرد تحصیلی‌ دانش‌آموزان‌ جهشی‌ و غیرجهشی‌ دوره ابتدایی‌ شهرستان‌ اهواز به‌تفکیک‌ جنسیت‌ (پسر - دختر) و مدت‌ زمان‌ پس‌از جهش‌ (یکسال‌ - دوسال‌)معلوم‌ گردد. فرضیه‌ اصلی‌ تحقیق‌ این‌ بود که‌ از نظر عملکرد تحصیلی‌ تفاوت‌ معنی‌داری‌ بین‌ دانش‌آموزان‌ ...  بیشتر

بررسی‌ تأثیر تهدید به‌ تنبیه‌ شدید در مقایسه‌ با تهدید به‌ تنبیه‌ خفیف‌ در ایجاد نگرش‌ منفی‌ نسبت‌ به‌ تقلب‌ و اقدام‌ به‌ آن‌ در دانش‌آموزان‌ پسر سال‌ سوم‌ راهنمایی‌ شهرستان‌ اهواز

عبدالزهرا نعامی؛ حسین‌ شکرکن

دوره 4، شماره 1 ، شهریور 1376، ، صفحه 64-81

https://doi.org/10.22055/edus.1997.16146

چکیده
     تحقیق‌ حاضر تأثیر تهدید به‌ تنبیه‌ خفیف‌ را در مقایسه‌ با تهدید به‌ تنبیه‌ شدید در ایجاد نگرش‌ منفی‌ نسبت‌ به‌ تقلب‌ و اقدام‌ به‌ آن‌ در درس‌ ریاضی‌ یک‌ نمونه‌ 288 نفری‌ از دانش‌آموزان‌ پسر سال‌ سوم‌ راهنمایی‌ باوضعیتهای‌ اجتماعی‌ - اقتصادی‌ مرفه‌، نیمه‌مرفه‌ و غیرمرفه‌ در شهر اهواز مورد بررسی‌ قرار داده‌ ...  بیشتر

تأثیر الگوی‌ تحصیلی‌ بر عملکرد تحصیلی‌ دانش‌آموزان‌ پسر پایه چهارم‌ ابتدایی‌ شهرستان‌ دزفول‌

مرتضی‌ امیدیان؛ حسین‌ شکرکن

دوره 3، شماره 2 ، اسفند 1375، ، صفحه 1-12

https://doi.org/10.22055/edus.1997.16128

چکیده
     در تحقیق‌ حاضر تأثیر الگوهای‌ فعّال‌ تحصیلی‌ بر عملکرد تحصیلی‌ آزمودنیها مورد بررسی‌ قرار گرفت‌ و به‌ آزمون‌ دو فرضیه‌ مبادرت‌ گردید. این‌ فرضیه‌ها عبارتند از: 1. مشاهده الگوهای‌ فعّال‌ تحصیلی‌ موجب‌ بهبود عملکرد تحصیلی‌ دانش‌آموزان‌ پسر پایه چهارم‌ ابتدایی‌ شهرستان‌ دزفول‌ می‌شود. 2. مشاهده سه‌ الگوی‌ فعّال‌ ...  بیشتر

ساخت‌ و اعتباریابی‌ مقیاسی‌ برای‌ سنجش‌ اضطراب‌ امتحان‌ در دانش‌آموزان‌ پایه‌ سوم‌ دوره راهنمایی‌ تحصیلی‌اهواز

عباس‌ ابوالقاسمی؛ عزیزه‌ اسدی‌ مقدم‌؛ بهمن‌ نجاریان؛ حسین‌ شکرکن

دوره 3، شماره 2 ، اسفند 1375، ، صفحه 61-74

https://doi.org/10.22055/edus.1997.16131

چکیده
  هدف‌ اصلی‌ از تحقیق‌ حاضر، ساخت‌ مقیاسی‌ برای‌ سنجش‌ اضطراب‌ امتحان‌ به‌ وسیله‌ تحلیل‌ عوامل‌ و تعیین‌ پایایی‌ و اعتبار آن‌ بود. 581 دانش‌آموز دختر و پسر پایه‌ سوم‌ 12 مدرسه‌ راهنمایی‌ شهرستان‌ اهواز، یک‌ پرسشنامه‌ مقدماتی‌ 93 ماده‌ای‌ مربوط‌ به‌ اضطراب‌ امتحان‌ را تکمیل‌ نمودند. بر اساس‌ تحلیل‌ عوامل‌ پاسخهای‌ ...  بیشتر