دوره 30 (1402)
دوره 29 (1401)
دوره 28 (1400)
دوره 27 (1399)
دوره 26 (1398)
دوره 25 (1397)
دوره 24 (1396)
دوره 23 (1395)
دوره 22 (1394)
دوره 21 (1393)
دوره 20 (1392)
دوره 19 (1391)
دوره 18 (1390)
دوره 17 (1389)
دوره 16 (1388)
دوره 15 (1387)
دوره 14 (1386)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1377)
دوره 4 (1376)
دوره 3 (1375)
دوره 2 (1374)
دوره 1 (1373)
بررسی‌ عوامل‌ مؤثر درون‌ مدرسه‌ای‌ جذب‌ دانش‌آموزان‌ مقطع‌ متوسطه‌ استان‌ خوزستان‌ به‌ نماز

کیومرث‌ بشلیده؛ غلامحسین‌ مکتبی‌؛ منوچهر تقی‌پور؛ حسین‌ شکرکن‌

دوره 10، شماره 3 ، اسفند 1382، ، صفحه 63-90

https://doi.org/10.22055/edus.2004.16018

چکیده
     پژوهش‌ حاضر در صدد بررسی‌ عوامل‌ مؤثر درون‌ مدرسه‌ای‌ در جذب‌ دانش‌آموزان‌ دختر و پسر دبیرستانهای‌ استان‌ خوزستان‌ به‌ نماز است‌. جامعه‌ آماری‌ پژوهش‌ شامل‌ کلیه‌ دانش‌آموزان‌ روزانه پایه‌های‌ اول‌، دوم‌ و سوم‌ مقطع‌ متوسطه مدارس‌ دولتی‌ سراسر استان‌ خوزستان‌ است‌، که‌ در سال‌ تحصیلی‌ 78-77 به‌ تحصیل‌ ...  بیشتر

بررسی‌ همه‌گیرشناسی‌ ناتوانی‌ یادگیری‌ املاء در دانش‌آموزان‌ دختر و پسر دوره‌ ابتدائی‌ شهر اهواز و اثر درمان‌ چندحسی‌ در کاهش‌ ناتوانی‌ یادگیری‌ املاء در آنان‌

منیجه‌ شهنی‌ییلاق؛ جهانگیر کرمی؛ حسین‌ شکرکن‌؛ مهناز مهرابی‌زاده‌ هنرمند

دوره 10، شماره 3 ، اسفند 1382، ، صفحه 129-144

https://doi.org/10.22055/edus.2004.16021

چکیده
     ناتوانی‌ یادگیری‌ نوشتن‌ یکی‌ از اختلالات‌ یادگیری‌ بخصوص‌ است‌ که‌ به‌ درک‌ یا استفاده‌ از زبان‌ نوشتاری‌ مربوط‌ می‌شود. برای‌ تشخیص‌ این‌ اختلال‌ باید مهارتهای‌ نوشتن‌ کودک‌ به‌ طور قابل‌ توجهی‌ زیر سن‌ تقویمی‌، هوش‌ و عملکرد تحصیلی‌ وی‌ باشد. این‌ اصطلاح‌ اصولاً افرادی‌ را که‌ به‌ واسطه معلولیتهای‌ ...  بیشتر

بررسی‌ رابطه آزمونهای‌ صنعتی‌ فلانگان‌ با عملکرد شغلی‌ کارکنان‌ فنی‌ مجتمع‌ فولاد مبارکه‌

حسین‌ شکرکن‌؛ حمیدرضا عریضی‌؛ محمدعلی‌ نائلی؛ مهناز مهرابی‌زاده‌ هنرمند؛ ایرج‌ سلطانی

دوره 7، شماره 2 ، اسفند 1379، ، صفحه 1-28

https://doi.org/10.22055/edus.2001.16088

چکیده
     در مقاله‌ حاضر کاربرد مجموعه‌ آزمونهای‌ صنعتی‌ فلانگان‌ برای‌ پیش‌بینی‌ عملکرد شغلی‌ گزارش‌ شده‌ است‌. آزمونهای‌ صنعتی‌ فلانگان‌ به‌ همت‌ شکرکن‌ و عریضی‌ (1380) پایایی‌ سنجی‌، اعتباریابی‌ و هنجاریابی‌ شده‌اند. مجموعه‌ آزمونهای‌ صنعتی‌ فلانگان‌ شامل‌ مهارتهای‌ روانی‌ حرکتی‌ (سه‌ آزمون‌)، تواناییهای‌ ...  بیشتر

رابطه‌ نگرش‌ مدیران‌ صنایع‌ نسبت‌ به‌ علوم‌ رفتاری‌ با رشته تحصیلی‌، سابقه خدمت‌ و میزان‌ آشنایی‌ آنان‌ با علوم‌ فوق

ابوالقاسم‌ نوری‌؛ حسین‌ مولوی‌؛ حسین‌ شکرکن‌

دوره 7، شماره 2 ، اسفند 1379، ، صفحه 51-68

https://doi.org/10.22055/edus.2001.16090

چکیده
     با توجه‌ به‌ تأثیر نگرش‌ در رفتار و عملکرد مدیران‌، پژوهش‌ حاضر به‌ بررسی‌ رابطه نگرش‌ مدیران‌ صنایع‌ استان‌ اصفهان‌ نسبت‌ به‌ علوم‌ رفتاری‌ مهم‌ در فاصله‌ سالهای‌ 79-1377 اختصاص‌ یافته‌ است‌. مرور پژوهشها بیانگر اهمیت‌ هر دو مبحث‌ مدیریت‌ و نگرش‌ بود، ولی‌ مرور مزبور فقدان‌ تحقیقات‌ مشابه‌، چه‌ در ایران‌ ...  بیشتر

بررسی‌ عوامل‌ مهم‌ افت‌ تحصیلی‌ در دبیرستانهای‌ پسرانه‌ شهرستان‌ اهواز

حسین‌ شکرکن‌؛ جمال‌ حقیقی؛ محمدعلی‌ پولادی‌

دوره 7، شماره 2 ، اسفند 1379، ، صفحه 103-114

https://doi.org/10.22055/edus.2001.16093

چکیده
     برای‌ بررسی‌ عوامل‌ مهم‌ افت‌ تحصیلی‌ در دبیرستانهای‌ پسرانه‌ شهرستان‌ اهواز، به‌ 400 نفر از دانش‌آموزان‌ پایه‌های‌ اول‌ تا چهارم‌ سه‌ رشته‌ ریاضی‌، تجربی‌ و انسانی‌ که‌ به‌ صورت‌ تصادفی‌ انتخاب‌ شده‌ بودند، دو مقیاس‌ علل‌ افت‌ تحصیلی‌ و شاخص‌ افت‌ تحصیلی‌ داده‌ شد. این‌ دو پرسشنامه‌ توسط‌ پژوهشگران‌ ...  بیشتر

مقایسه‌ عملکرد تحصیلی‌ و سازگاری‌ عاطفی‌-اجتماعی‌ دانش‌آموزان‌ 6 ساله‌ و 7 ساله‌ پایه‌ اول‌ مدارس‌ ابتدایی‌ شهرستان‌ اهواز

حمید شرقی‌؛ بهمن‌ نجاریان؛ حسین‌ شکرکن‌

دوره 4، شماره 2 ، اسفند 1376، ، صفحه 75-92

https://doi.org/10.22055/edus.1998.16552

چکیده
  این‌ تحقیق‌ به‌ مقایسه عملکرد تحصیلی‌ و سازگاری‌ عاطفی‌-اجتماعی‌ دانش‌آموزان‌ دختر و پسر پایه‌ اول‌ ابتدایی‌ شهرستان‌ اهواز پرداخته‌ است‌. بدین‌ منظور از بین‌ دانش‌آموزان‌ پایه‌ اول‌ شهرستان‌ اهواز با روش‌ تصادفی‌ ساده‌ 60 دانش‌آموز دختر و 60 دانش‌آموز پسر متولد مهرماه‌ 1366، (7 ساله‌) و 60 دانش‌آموز دختر و 60 دانش‌آموز ...  بیشتر

بررسی‌ رابطه‌ نگرشهای‌ فرزندپروری‌ والدین‌ و جایگاه‌ مهار در دانش‌آموزان‌ مقطع‌ راهنمایی‌ شهرستان‌ دزفول‌

مسعود برومند نسب؛ حسین‌ شکرکن‌؛ بهمن‌ نجاریان

دوره 4، شماره 1 ، شهریور 1376، ، صفحه 105-126

https://doi.org/10.22055/edus.1997.16148

چکیده
  جایگاه‌ مهار به‌ عنوان‌ خصیصه‌ای‌ شخصیتی‌ به‌ این‌ امراشاره‌ دارد که‌ هر فرد مجموعه‌ای‌ از باورها و انتظارات‌ دارد، مبنی‌ براینکه‌ افراد یا عواملی‌ هستند که‌ پاداشها و تنبیه‌هارا در زندگی‌ وی‌ در اختیار دارند . در این‌ خصوص‌، برخی‌ افراد جهت‌ گیری‌ درونی‌ دارند، و معتقدند که‌ تبحر، سخت‌ کوشی‌، احتیاط‌ و رفتار مسئولیت‌ ...  بیشتر