دوره 30 (1402)
دوره 29 (1401)
دوره 28 (1400)
دوره 27 (1399)
دوره 26 (1398)
دوره 25 (1397)
دوره 24 (1396)
دوره 23 (1395)
دوره 22 (1394)
دوره 21 (1393)
دوره 20 (1392)
دوره 19 (1391)
دوره 18 (1390)
دوره 17 (1389)
دوره 16 (1388)
دوره 15 (1387)
دوره 14 (1386)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1377)
دوره 4 (1376)
دوره 3 (1375)
دوره 2 (1374)
دوره 1 (1373)
A Shiite innatist conception of reason, and what it can do for religious education (RE)

مسعود صفایی مقدم

دوره 15، شماره 4 ، اسفند 1387، ، صفحه 1-22

https://doi.org/10.22055/edus.2009.15780

چکیده
  In this study I have argued for a theoretical foundation of a coherent and defensible religious education (RE). It has been said that for RE to be accepted as a reasonable subject matter it should be researchable. But for a subject to be researchable, or research based, it needs to be supported by reason, a kind of reason that have a public and universal character. On the other hand we need a conception of religion being capable of giving this conception of reason, and adapting itself with its teachings. I have argued that the Shiite idea of innatism is a good base for providing a theory of reason ...  بیشتر

بررسی اصول اساسی تربیت مدنی (با رویکرد اسلامی)

مسعود صفایی مقدم؛ محمود کاظمی؛ محمدجعفر پاک سرشت؛ سید منصور مرعشی

دوره 15، شماره 3 ، آذر 1387، ، صفحه 3-30

https://doi.org/10.22055/edus.2008.15744

چکیده
  "تربیت مدنی" مورد توجه روز افزون سیاست‌گذاران نظام‌های آموزشی است. در جامعه‌ی ایران نیز، با توجه به تحوّلات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی صورت گرفته از دوران مشروطیت به این سو، و بخصوص در دوران پس از انقلاب اسلامی، توجه به مقوله‌ی تربیت مدنی از اهمیّت ویژه‌ای برخوردار شده است. اما از آنجا که تحقّق ایده‌های تربیتی در هر جامعه‌ای متضمّن ...  بیشتر

روش شناسی تربیتی ائمه اطهار (ع)

محمدجعفر پاک سرشت؛ عباسعلی رستمی‌نسب؛ مسعود صفایی مقدم

دوره 14، شماره 3 ، آذر 1386، ، صفحه 1-26

https://doi.org/10.22055/edus.2007.15770

چکیده
  ائمه اطهار (ع) بر مبنای جهانبینی توحیدی و وحی الهی به ارائه روش‌های تربیتی پرداخته‌اند. آنچه مسلم است این است که بعد از شناخت مسائل تربیتی، مهمترین فعالت تربیتی شناخت روش‌های مناسب برای حل و فصل آن مسائل است. شناخت روش شناسی تربیتی ائمه اطهار (ع) و به کارگیری روش‌های مربوطه، می‌توانند کمک بزرگی در پی ریزی یک نظام تربیتی دین محور باشد. ...  بیشتر

بررسی تأثیر روش اجتماع پژوهشی در برنامه آموزش فلسفه به کودکان بر پرورش مهارتهای استدلال دانش‌آموزان پسر پایه سوم راهنمایی مدرسه نمونه دولتی اهواز

مسعود صفایی مقدم؛ سیدمنصور مرعشی؛ محمدجعفر پاک‌سرشت؛ خسرو باقری؛ حسین سپاسی

دوره 13، شماره 2 ، شهریور 1385، ، صفحه 31-54

https://doi.org/10.22055/edus.2006.15822

چکیده
  هدف از این پژوهش بررسی تأثیر روش اجتماع پژوهشی در برنامه آموزش فلسفه به کودکان بر پرورش مهارتهای استدلال دانش‌آموزان پسر پایه سوم راهنمایی مدرسه نمونه دولتی اهواز است. نمونه اصلی این پژوهش شامل 60 نفر دانش‌آموز پسر پایه سوم راهنمایی مدرسه نمونه دولتی شهر اهواز بود که به روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار جمع‌آوری داده‌ها ...  بیشتر